آخرین خبرها از بازخوانی اطلاعات جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی

به گزارش مجله اینمن، مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری گفت: کارشناسان کمیسیون سوانح اوکراین تایید می کنند اف. دی. آر هواپیما صدمه دیده اما حافظه اطلاعات جعبه سیاه و مکالمات خلبان احتمالا سالم است.

آخرین خبرها از بازخوانی اطلاعات جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی

با وبسایت سازمان نظام مهندسی همراه باشید.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی: حسن رضایی فر مدیرکل بررسی سوانح سازمان هواپیمایی کشوری در حاشیه جلسه ویژه بررسی علت سقوط هواپیمای بوئینگ 737 اوکراینی که از ساعت 9:30 صبح امروز با حضور کارشناسان اوکراینی آغاز شد با اشاره به جلسه امنیتی و تخصصی درباره نحوه دانلود اطلاعات جعبه سیاه صبح امروز با کارشناسان اوکراینی گفت: در جلسه دوم قرار شد از متخصصین داخلی که توانایی بازخوانی جعبه سیاه و تحلیل داده های آنرا دارند استفاده شود.

حسن رضایی فر افزود: شرکت های هوایی قشم ایر، آسمان و ماهان نرم افزارهای بروز دنیا و متخصصین آموزش دیده برای بازخوانی اطلاعات جعبه سیاه هواپیماها را دارند و با کمک این شرکت ها و دفتر بررسی سوانح هوایی کشوری قادر به دریافت این اطلاعات خواهیم بود.

او افزود: کارشناسان کمیسیون سوانح اوکراین هم تایید می کنند اف. دی. آر هواپیما صدمه دیده اما حافظه اطلاعات جعبه سیاه و مکالمات خلبان احتمالا سالم است.

رضایی فر گفت: عصر امروز جلسه ارزیابی اطلاعات جعبه سیاه هواپیما با حضور مقامات قضایی و متخصصان در لابراتوار مهرآباد انجام می شود.

او با بیان اینکه ایران با کشورهای روسیه و فرانسه توافقنامه بررسی سوانح هوایی دارد، گفت: در وهله اول تلاش ما بر اینست که اطلاعات جعبه سیاه را در کشور و با استفاده از متخصصان و امکانات داخل استخراج کنیم اما در صورتیکه پیروز نشدیم از یکی از کشورهای روسیه، فرانس، کانادا و اوکراین کمک خواهیم گرفت.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 10 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 727

به "آخرین خبرها از بازخوانی اطلاعات جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین خبرها از بازخوانی اطلاعات جعبه سیاه هواپیمای اوکراینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید