ابراز نگرانی بن سلمان از برنامه هسته ای ایران

به گزارش مجله اینمن، ولیعهد سعودی مدعی شد که برنامه هسته ای ایران تهدیدی برای امنیت و صلح منطقه و دنیا است.

ابراز نگرانی بن سلمان از برنامه هسته ای ایران

به گزارش ایسنا به نقل از الجزیره، محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی امروز سه شنبه در سخنرانی خود در نشست سران شورای همکاری خلیج فارس که در عربستان در حال برگزاری است مدعی شد که برنامه هسته ای ایران امنیت و صلح منطقه دنیا را تهدید می نماید.

وی که ریاست این نشست را به جای پدرش برعهده دارد از کوشش های کویت برای حل اختلافات میان کشورهای عربی تقدیر و تشکر کرد.

به گزارش ایسنا، ادعاهای ولیعهد سعودی درحالی است که گفته می گردد عربستان خود فعالیت هایی را به شکل مخفیانه برای غنی سازی اورانیوم شروع نموده است.

چندی پیش کاظم غریب آبادی، سفیر و نماینده دائم کشورمان با اعلام نگرانی از عدم اجرای کامل موافقت نامه جامع پادمان توسط عربستان سعودی و سکوت کسانی که همواره در خصوص حفظ یکپارچگی رژیم پادمان ابراز نگرانی می نمایند، گفته بود: علیرغم درخواست های مکرر آژانس، تا زمانی که ریاض پروتکل مقادیر کوچک فعلی خود را لغو نکند، ابزارهای ضروری راستی آزمایی برای اجرای مأموریت آژانس فراهم نمی گردد.

او با هشدار در این خصوص که عدم اجرای پادمان آژانس در زمانی که عربستان به طور فعال به دنبال برنامه هسته ای است، می تواند منجر به پنهان کردن بعضی فعالیت های هسته ای، بدون قرار دریافت ذیل بازرسی های آژانس، گردد، اضافه نمود: طبق فعالیت های هسته ای افشاء شده عربستان، کشف ساخت تاسیسات هسته ای بدون اطلاع آژانس، باعث نگرانی جدی است.

بن سلمان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود در نشست شورای همکاری خلیج فارس گفت: هدف پروژه های تخریبی که نمایندگان نظام ایران آن ها را برعهده می گیرند، ایجاد ناامنی در منطقه است. از جامعه بین المللی می خواهیم که برای توقف برنامه ها و پروژه های ایران که ثبات و امنیت را تهدید می نمایند، به طور جدی کوشش نمایند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1448

به "ابراز نگرانی بن سلمان از برنامه هسته ای ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز نگرانی بن سلمان از برنامه هسته ای ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید