اتحادیه اروپا به استفاده از رمدیسیور برای درمان کرونا مجوز می دهد

به گزارش مجله اینمن، اتحادیه اروپا در شرایط فقدان دارویی موثر برای درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا، بزودی مجوز اولیه استفاده از رمدسیور را که ساخت یک شرکت آمریکایی است، صادر می نماید.

اتحادیه اروپا به استفاده از رمدیسیور برای درمان کرونا مجوز می دهد

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرگزاری رویترز، گیدو راسی رئیس آژانس داروی اتحادیه اروپا (EMA) امروز (دوشنبه 29 اردیبهشت) گفت: مجوز اولیه استفاده از داروی رمدسیور ساخت شرکت داروسازیی گیلیاد ساینسز آمریکا در روزهای آینده صادر می گردد.

آژانس داروی اتحادیه اروپا تا به امروز توصیه نموده از این دارو درباره بیماران بدحال و در شرایطی که داروی جایگزینی وجود ندارد، استفاده گردد. این دستور استفاده از دارو حتی پیش از صدور مجوز کامل آن را امکان پذیر می نماید.

این مقام اتحادیه اروپا در جلسه مجلس اروپا در بروکسل گفت: به غیر از داروی رمدسیور، درمان های دیگر کووید-19 که ممکن است بسرعت در اختیار قرار گیرند براساس پادتن هایی است که می تواند به بی اثر کردن ویروس جدید (سارس-کوو2) یاری کند که سبب بیماری کووید-19 می گردد.

پیشتر سازمان غذا و داروی آمریکا مجوز استفاده از داروی رمدسیویر را برای درمان کرونا در بیماران به شدت بدحال صادر نموده بود.

این سازمان اعلام نموده که این دارو برای بیماران با شرایط وخیم و سطح اکسیژن خون پایین و یا کسانی که در حال استفاده از دستگاه تنفس مصنوعی اند، مجاز است.

سازمان غذا و داوری آمریکا در حالی مجوز تجویز داروی رمدسیویر را صادر کرد که پیشتر فقط برای استفاده تحقیقاتی و آنچه کاربرد شفقت آمیز برای بیماران لاعلاج خوانده می گردد، مجاز شمرده می شد.

همچنین پیشتر آنتونی فائوچی رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی آمریکا و عضو گروه ویژه مبارزه با کرونا در کاخ سفید گفته بود، این دارو تاثیر مثبت چشم گیری در کاهش زمان بهبودی از کرونا دارد.

به نوشته ان بی سی، مطالعه نشان می دهد بیماران بستری شده ای که رمدسیویر دریافت نموده اند به طور متوسط در 11 روز از بیمارستان مرخص شده اند، آن هم در حالی که زمان برای بیمارانی که مُسّکن مصرف می نمایند، 15 روز است.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و دنیا رااینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 20 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1052

به "اتحادیه اروپا به استفاده از رمدیسیور برای درمان کرونا مجوز می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا به استفاده از رمدیسیور برای درمان کرونا مجوز می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید