اتحاد واشنگتن و سئول مبنای امنیت منطقه است

به گزارش مجله اینمن، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، کاخ سفید در بیانیه ای گفت که جیک سالیوان (Jake Sullivan) مشاور امنیت ملی دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و سو هون همتای کره ای وی با یکدیگر ملاقات و درباره امنیت منطقه تبادل نظر کردند.

اتحاد واشنگتن و سئول مبنای امنیت منطقه است

امیلی هورن سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در همین رابطه گفت: جیک سالیوان مشاور امنیت ملی امروز با سو هون مشاور امنیت ملی جمهوری کره جنوبی ملاقات کرد و هر دو بر نقش مهم اتحاد واشنگتن-سئول به عنوان پایه و رکن صلح، رفاه و امنیت در شمال شرق آسیا و در مقیاس وسیعتر در ایندوپاسیفیک تاکید کردند.

وی ادامه داد: سالیوان و سو بحث های مفصلی در خصوص شرایط امنیتی کنونی در منطقه انجام دادند و از کره شمالی خواستند که در جهت خلع سلاح کامل شبه جزیره کره، دیپلماسی جدی و پایداری را در پیش گیرد.

هورن بعلاوه اضافه نمود: سالیوان بر لزوم خودداری کره شمالی از اقدامات تشدید کننده تاکید و بعلاوه بر حمایت آمریکا از مصاحبه و همکاری بین کره ای را مجدداً تایید کرد.

مطابق بیانیه کاخ سفید در این باره، آنها گام های مهم را برای توسعه روابط آمریکا و کره جنوبی پس از سفر رئیس جمهور مون به واشنگتن در ماه مه، پذیرفتند و متعهد به تحکیم همکاری در زمینه های مهم مانند فناوری پیشرفته، 5 جی (5G) امن و قابل اعتماد، زنجیره تامین مقاوم و بهداشت جهانی شدند.

پیشتر هم سو هون اعلام نموده بود که کره جنوبی و آمریکا در خصوص پیشنهاد اخیر مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی برای خاتمه دادن به جنگ بین دو کره بحث و مصاحبه خواهند کرد.

وی در همین رابطه گفته بود: حالا که کانال های ارتباطی بین دو کره برقرار شده است، باید تعامل بین دو کره و آمریکا را تقویت کنیم. مصاحبههای بیشتری به این مسئله اختصاص داده خواهد شد.

مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی در 21 سپتامبر گذشته خواهان این شده بود که اعلامیه خاتمه جنگ کره را امضا کند. جنگ بین دو کره در سال 1953 با آتش بس خاتمه یافت، که به معنی این است که طرفین همچنان به طور رسمی در حالت جنگ باقی می مانند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 آبان 1400 بروزرسانی: 10 آبان 1400 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1867

به "اتحاد واشنگتن و سئول مبنای امنیت منطقه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحاد واشنگتن و سئول مبنای امنیت منطقه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید