احتمال درمان کووید-19 با یاری داروی ام. اس

به گزارش مجله اینمن، پژوهشگران دانشگاه آرهوس (Aarhus University) دانمارک در آنالیز جدیدی نشان داده اند که شاید داروی موسوم به دی متیل فومارات (Dimethyl fumarate) که برای درمان ام اس به کار می رود، بتواند رشد بسیاری از سلول ها از جمله کروناویروس را در سلول های بدن مهار کند.

احتمال درمان کووید-19 با یاری داروی ام. اس

به گزارش ایسنا و به نقل از فلیپبرد، کریستین کانستراپ هولم (Christian Kanstrup Holm)، استادیار بخش زیست پزشکی دانشگاه آرهوس و از پژوهشگران این پروژه گفت: هنگامی که در حال اجرا دادن آنالیز های ابتدایی بودیم، نمی دانستیم که آیا این دارو می تواند تاثیری بر عفونت های بدن انسان داشته باشد یا خیر، اما اکنون باید بگویم که در این مورد، بسیار خوشبین هستم.

پژوهشگران با شروع همه گیری کروناویروس، به آنالیز ماده ای موسوم به 4-octyl-itaconate روی آن پرداختند و آنالیز های آن ها با موفقیت همراه بود.

کانستراپ هولم ادامه داد: کروناویروس به صورت ناگهانی ظاهر شد؛ در نتیجه ما به آنالیز 4-octyl-itaconate روی آن پرداختیم و اثرات قابل توجهی را مشاهده کردیم. این ماده توانست میزان تکثیر کروناویروس در سلول های بدن را به شدت کاهش دهد.

وی اضافه نمود: 4-octyl-itaconate توانست واکنش ایمنی و التهاب را که تهدیدی برای بیماران مبتلا به کووید-19 محسوب می گردد، مهار کند. این بیماران به خاطر ویروس از جهان نمی فرایند، بلکه التهابی که در ریه رخ می دهد، آن ها را از بین می برد.

هنگامی که پژوهشگران تاثیر 4-octyl-itaconate را دیدند، آزمایش ها را با دی متیل فومارات تکرار کردند و اثر مهارکننده آن را دیدند. این نتایج نشان می دهند که می توان دی متیل فومارات را روی بیماران مبتلا به کووید-19 آزمایش کرد.

کانستراپ هولم افزود: هنگامی که به آزمایش یک داروی تایید شده می پردازید، در زمان خود صرفه جویی می کنید. من تمایل دارم که آزمایش این دارو با یاری پژوهشگران حوزه بیماری های عفونی صورت بگیرد.

این پژوهش، در مجله Nature Communications به چاپ رسید.

منبع: فرارو
انتشار: 16 آبان 1399 بروزرسانی: 16 آبان 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1259

به "احتمال درمان کووید-19 با یاری داروی ام. اس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال درمان کووید-19 با یاری داروی ام. اس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید