اشتغال بخش کشاورزی قم ضعیف است

به گزارش مجله اینمن، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم گفت: در بخش کشاورزی ضعیف ترین استان در سطح کشور هستیم اگر نتوانیم در حوزه صنعت و گردشگری توسعه ایجاد کنیم دچار آسیب های جدی می شویم.

اشتغال بخش کشاورزی قم ضعیف است

به گزارش خبرنگاران از قم، نصرالله بازوند ظهر امروز در جلسه کارگروه زنان و خانواده که در سالن جلسات معاونت سیاسی استانداری قم برگزار شد، بابیان اینکه تا پایان سال 93، بیش از 76 هزار دانشجو در استان قم مشغول به تحصیل بوده اند، گفت: این تعداد قطعاً با احتساب سال 94 به 95 هزار نفر رسیده است که از این تعداد حدوداً 50 درصد خانم و 50 درصد آقا هستند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم افزود: آمار افراد در سن کار زیر دیپلم 164 هزار نفر و بالای دیپلم 260 هزار نفر است همچنین جمعیت تحصیل کرده در دو سال گذشته 10 درصد رو به افزایش بوده است.

بازوند با اشاره به اینکه میانگین اشتغال زنان در کشور حدود 20 درصد است، گفت: شاغلان استان قم 284 هزار و 334 هستند که از این تعداد 258 هزار و 193 نفر آقا و 26 هزار و 141 نفر خانم هستند یعنی90 درصد آقایان و ده درصد خانم ها در استان قم شاغل هستند.

وی بابیان اینکه در طول سه سال قبل از سال 94 فرایند اشتغال بانوان افزایش یافته است، بیان کرد: این رقم از 32 درصد به 35 درصد رسیده است که حاکی از آن است که نرخ مشارکت در استان قم افزایش یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم بیان کرد: برای یک جامعه هدفی در حال برنامه ریزی هستیم که آمارشان نصف آقایان است، عدم ایجاد بازار کار برای قشر عظیمی از جامعه که تحصیل کرده هستند یک آسیب اجتماعی است.

بازوند بیان کرد: خانمی که مدرک تحصیلی دارد توقع بالاتری نیز دارد ازاین رو باید برنامه ای تدوین کنیم که دچار آسیب اجتماعی نشود یکی از مهم ترین مواردی که باید مدنظر قرار دهیم بخش اشتغال است.

وی بابیان اینکه خانم هایی که شاغل بودند بیشتر از خانم های غیر شاغل طلاق نگرفته اند، شرح داد: یکی از معضلات ما در قم این است این است که برخی اعتقاد دارند که نباید صنعت و گردشگری را گسترش دهیم اما باید فکری برای مردم کرد و اشتغال و گردشگری را توسعه داد برای افرادی که در آینده فارغ التحصیل می شوند باید فکری کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با تأکید بر اینکه 55 درصد حوزه کاری ما در قم خدمات و گردشگری است، افزود: در بخش کشاورزی ضعیف ترین استان در سطح کشور هستیم اگر نتوانیم در حوزه صنعت و گردشگری توسعه ایجاد کنیم دچار آسیب های جدی خواهیم شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 17 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 832

به "اشتغال بخش کشاورزی قم ضعیف است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشتغال بخش کشاورزی قم ضعیف است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید