افزایش قیمت خانه کلنگی در تهران

به گزارش مجله اینمن، با توجه به آمار های منتشر شده از سوی مرکز آمار ایران نمشخص شد که قیمت خانه های کلنگی، واحد های مسکونی و بهای اجاره به میزان متفاوت افزایش داشته است. براساس داده های منتشر شده، قیمت خانه های کلنگی بیش از دو مورد دیگر، افزایش یافته است.از آن جایی که خانه های کلنگی به عنوان مواد اولیه ساخت مسکن(یعنی زمین) محسوب می شوند، افزایش قیمت خانه های کلنگی موجب رشد هزینه فراوری مسکن در کشور شده و هزینه ساخت و فراوری افزایش می یابد.

افزایش قیمت خانه کلنگی در تهران

جهت دریافت خدمات درب ضد سرقت با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

متوسط قیمت فروش هر متر مربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده در شهر تهران در پاییز سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل 86.3 درصد افزایش داشته است. مرکز آمار، نتایج طرح اطلاعات قیمت و اجاره مسکن در شهر تهران در پاییز 98 را منتشر کرد. بر اساس گزارش این مرکز، متوسط قیمت فروش هر مترمربع زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی معامله شده به وسیله بنگاه های معاملات ملکی در شهر تهران 18 میلیون و 733هزار تومان با میانگین مساحت 245متر مربع بوده است که نسبت به فصل قبل 0.4 درصد و نسبت به مدت مشابه سال گذشته 86.3 درصد افزایش داشته است.

علاوه بر این، در پاییز سال جاری متوسط قیمت فروش هر متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده به وسیله بنگاه های معاملات ملکی در شهر تهران 13 میلیون و 604 هزار تومان با میانگین مساحت 86 متر مربع و متوسط عمر بنای 11 سال بوده است که نسبت به فصل قبل 0.6درصد و نسبت به مدت مشابه سال قبل 44.8 درصد افزایش یافته است. متوسط مبلغ اجاره ماهانه به علاوه 3 درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده به وسیله بنگاه های معاملات ملکی در شهر تهران نیز 44 هزار تومان با میانگین مساحت 80متر مربع و متوسط عمر بنای 14سال بوده است که نسبت به فصل گذشته 1.4 درصد و نسبت به فصل مشابه پارسال 31.1 درصد افزایش داشته است.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 15 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 746

به "افزایش قیمت خانه کلنگی در تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش قیمت خانه کلنگی در تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید