افزایش مهارت اساتید در حوزه آموزش مجازی یکی از برنامه های دانشگاه الزهرا(س) در سال 99 است

به گزارش مجله اینمن، رئیس دانشگاه الزهرا (س) گفت: با افزایش مهارت اعضای هیئت علمی دانشگاه در حوزه آموزش مجازی می توانیم از این ظرفیت در کنار آموزش های حضوری استفاده کنیم.

افزایش مهارت اساتید در حوزه آموزش مجازی یکی از برنامه های دانشگاه الزهرا(س) در سال 99 است

مهناز ملانظری رییس دانشگاه الزهرا (س) در تبادل نظر با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، با اشاره به چشم انداز و تمرکز اصلی دانشگاه برای سال 99 اعلام کرد: دانشگاه در تک تک حوزه های آموزشی، پژوهشی و ارتباط با صنعت و حتی حوزه فناوری چشم انداز های مختلفی را مدنظر قرار داده است.

ملانظری ادامه داد: به عنوان مثال در سال 98 روی بحث پژوهشی تمرکز شد تا با ایجاد زیرساخت های لازم برای امور پژوهشی هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی بتوان بحث استانداردسازی پژوهش را رونق بخشید و اینگونه دانشگاه الزهرا (س) بتواند نقش پژوهشی خود را بهتر از قبل ایفا نماید، اما در سال 99 به خصوص با شیوع ویروس کرونا و تغییر رویکرد دانشگاه به بحث آموزش های مجازی، دریچه ای تازه به روی دانشگاه باز شد.

رییس دانشگاه الزهرا (س) ضمن دعا برای نابودی هرچه سریعتر ویروس کرونا در جهان گفت: این دانشگاه شیوع ویروس کرونا را بعنوان طلیعه ورود به یک فضای خوب تلقی می نماید، فرصتی مناسب برای ورود به حوزه نوع جدید از آموزش. در این راستا طبق یکی از برنامه ها دانشگاه الزهرا (س) برای بهره گیری از تمام ظرفیت آموزش مجازی، تا به امروز تعداد زیادی از اعضای هیئت علمی را آموزش داده است.

وی ادامه داد: با افزایش مهارت اعضای هیئت علمی دانشگاه در حوزه آموزش مجازی می توانیم از این ظرفیت در کنار آموزش های حضوری استفاده کنیم تا ضمن افزایش کیفیت آموزشی بتوانیم از فرصت های برگزاری دوره ها و کلاس هایی که به دلیل محدودیت های فیزیکی امکان برگزاری آن ها وجود نداشت، استفاده گردد.

ملانظری با بیان اینکه در حوزه های فناوری و ارتباط با صنعت نیز چشم انداز های مختلفی دیده شده است، گفت: در این ارتباط سال 99 تمرکز بیشتری روی بحث ارتباط با صنعت داریم، زیرساخت هایی آماده شده و کار های بسیاری آماده است که آن ها را به مرحله عقد قرارداد برسانیم.

به گفته وی، اینگونه می توانیم آنچه که طی سال های مختلف اعضای هیئت علمی و اساتید ما انجام داده اند را به عنوان محصولی قابل عرضه به بازار وارد کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 26 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 938

به "افزایش مهارت اساتید در حوزه آموزش مجازی یکی از برنامه های دانشگاه الزهرا(س) در سال 99 است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش مهارت اساتید در حوزه آموزش مجازی یکی از برنامه های دانشگاه الزهرا(س) در سال 99 است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید