انتقاد ارتش آمریکا از فعالیت های نظامی دریایی چین

به گزارش مجله اینمن، فرماندهی اقیانوس هند-آرام آمریکا از فعالیت های نظامی چین در دریای چین جنوبی و در دریای چین شرقی انتقاد کرد اما تاکید داشت که نیروهای چینی هیچ تهدیدی برای تجهیزات و دارایی های نظامی آمریکا مستقر در این منطقه ایجاد نکرده اند.

انتقاد ارتش آمریکا از فعالیت های نظامی دریایی چین

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مایک کافکا، سخنگوی فرماندهی اقیانوس هند-آرام آمریکا اواخر روز آدینه در بیانیه ای گفت: ناوگروه هواپیمابر تئودور روزولت با دقت تمامی فعالیت های نیروی هوایی و نیروی دریایی ارتش آزادی بخش خلق چین را زیر نظر داشت و آنها هرگز تهدیدی برای کشتی ها، هواپیماها و یا ملوانان و پرسنل نیروی دریایی آمریکا ایجاد نکردند.

وی همچنین این افزایش فعالیت های چین در این منطقه را به عنوان تازه ترین نمونه از اقدامات تهاجمی و بی ثبات کننده توصیف کرد.

کافکا گفت: این اقدامات بیانگر ادامه کوشش ارتش آزادی بخش خلق چین برای استفاده از ارتشش به عنوان ابزاری برای ارعاب یا تحت فشار گذاشتن کشورهایی که در حریم هوایی و آب های بین المللی عملیات انجام می دهند، است که شامل همسایگانش و آنهایی که با چین بر سر ادعاهای قلمرویی رقابت دارند نیز می باشد.

این سخنگو توضیح داد: آمریکا به پرواز کردن، دریانوردی و انجام عملیات در هر منطقه ای که قوانین بین المللی اجازه می دهد، ادامه خواهد داد.

وی اضافه کرد: آمریکا حضور نظامی دائمی دارد و مرتبا در سراسر منطقه هند-آرام از جمله در آب ها و حریم هوایی پیرامون دریای چین جنوبی و دریای چین شرقی درست همان طور که در 240 سال گذشته به این منطقه نزدیک شده ایم، عملیات انجام می دهیم. عملیات های ما نمایش مداوم تمایل ما برای حمایت از یک منطقه هند-آرام آزاد برای همه کشورها تحت قوانین بین المللی است.

پکن مدعی است دریای چین جنوبی جزو قلمرو حاکمیتش است و پایگاه های نظامی در جزایر مصنوعی ایجاد شده در مناطق دریایی حساس ساخته است. چین همچنین ادعاهایی نسبت به قلمروهای مورد مناقشه در دریای چین شرقی دارد. آمریکا دریای چین جنوبی را به عنوان یک راه آبی بین المللی می بیند و ناوهایی را برای گشت زنی مرتب در این راه های آبی به اسم اقدامات آزادی دریانوردی اعزام می نماید.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1480

به "انتقاد ارتش آمریکا از فعالیت های نظامی دریایی چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد ارتش آمریکا از فعالیت های نظامی دریایی چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید