برگزاری لیگ 99 تنیس روی میز با تغییر در نحوه برگزاری و امتیازدهی

به گزارش مجله اینمن، داریوش ضرغام پور مسئول کمیته مسابقات فدراسیون تنیس روی میزدر تبادل نظر با خبرنگاران با تاکید بر اینکه نشست هماهنگی برای فصل جدید لیگ برتر تنیس روی میز سوم شهریورماه برگزار می گردد به نامه ای که هفته گذشته از طرف فدراسیون بابت اطلاع رسانی این نشست تهیه و ارسال شد، اشاره نمود و گفت: این نامه را به تمام هیات های استانی و باشگاه های فعال در سطوح مختلف تنیس روی میز ارسال کردیم.

برگزاری لیگ 99 تنیس روی میز با تغییر در نحوه برگزاری و امتیازدهی

وی توضیح داد: طبق این نامه تیم های متقاضی حضور در فصل جدید لیگ برتر باید تا پیش از زمان برگزاری نشست هماهنگی درخواست خود را به صورت رسمی اعلام نمایند. در واقع این تیم ها باید با نامه رسمی و نماینده تام الاختیار حضورشان در جلسه سوم شهریورماه اعلام نمایند.

مسئول کمیته مسابقات فدراسیون تنیس روی میز با بیان اینکه تا به امروز هیچ یک از تیم های باشگاهی اعلام آمادگی مبنی بر شرکت در لیگ 99 نداشته اند، ادامه داد: البته تا زمان برگزاری نشست موردنظر هنوز زمان داریم. به طور حتم طی مدت زمان باقی مانده اقداماتی در این زمینه انجام خواهد شد و بر اساس آن جلسه هماهنگی لیگ برتر را برگزار می کنیم.

ضرغام پور با اشاره به اینکه برای برگزاری لیگ برتر در امسال ورودیه 50 میلیون تومانی مصوب شده است، یادآور شد: البته بعضی از تیم ها بابت لیگ فصل گذشته، ورودیه 30 میلیون تومانی، پرداخت مبلغ برای هزینه های جانبی و قرارداد منعقد شده با بازیکنان هنوز به فدراسیون بدهکارند. پرداخت این بدهی و تسویه حساب کامل یکی از مواردی است که در آئین نامه تدوین شده روی آن تاکید شده است.

وی همچنین از اعمال بعضی تغییرات در نحوه برگزاری لیگ برتر در امسال اطلاع داد و گفت: اینکه لیگ امسال به چه صورت برگزار گردد به تعداد تیم های شرکت نماینده در رقابت ها بستگی دارد. پیش از این پلی آف مسابقات به صورت رفت و برگشت میان چهار تیم شرکت نماینده برگزار می شد اما طبق دستورالعمل جدید قصد داریم امسال این مرحله از رقابت ها را به صورت متمرکز برگزار کنیم. در خصوص ملاقاتهای مرحله مقدماتی هم برگزاری ملاقاتها در سه مرحله را در نظر گرفته ایم.

ضرغام پور در شرح تکمیلی این موضوع گفت: اگر مبنا را حضور 8 تیم در لیگ 99 قرار دهیم، باید 7 ملاقات در مرحله رفت و 7 ملاقات در مرحله برگشت برگزار کنیم. یعنی در مجموع باید ملاقاتهای مقدماتی را طی 14 هفته برگزار کنیم اما طبق برنامه جدید این 14 هفته را در سه مرحله و به صورت متمرکز برگزار می کنیم.

وی تغییر نحوه امتیاز دهی تیم ها به عنوان دیگر تغییر کلی اعمال شده برای لیگ پیش رو یاد کرد و گفت: هر ملاقات تنیس روی میز شامل دو ملاقات دوبل و چهار ملاقات انفرادی است. پیش از این پیروزی در هر یک از این ملاقاتهای دوبل و انفرادی نیم امتیاز داشت به همین دلیل تیمی که در هر 6 بازی برنده می شد 3 امتیاز می گرفت و تیم حریف هم صفر امتیاز اما طبق آئین نامه جدید تیم برنده علاوه بر نیم امتیازهای ملاقاتهای دوبل و انفرادی، نیم امتیاز هم به عنوان پاداش بُرد دریافت می نماید. این نیم امتیاز در مرحله پلی آف کسر می گردد.

مسئول کمیته مسابقات فدراسیون تنیس روی میز ابراز امیدواری کرد که عاملی مانند کرونا مانع از شروع به موقع رقابت های باشگاهی در این رشته نگردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 مهر 1399 بروزرسانی: 14 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1193

به "برگزاری لیگ 99 تنیس روی میز با تغییر در نحوه برگزاری و امتیازدهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری لیگ 99 تنیس روی میز با تغییر در نحوه برگزاری و امتیازدهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید