بورس شنبه چگونه بازگشایی شد؟ ، رشد 4.3 درصدی شاخص کل هم وزن در کمتر از یک ساعت

به گزارش مجله اینمن، به گزارش خبرنگاران، در شروع معاملات امروز بازار سهام در روز شنبه، شاخص کل در کمتر از یک ساعت رشدی 43 هزار واحدی را به ثبت رساند تا ضمن ورود به کانال یک میلیون و 943 هزار واحدی رکورد تاریخی جدیدی را به ثبت برساند. این در حالی بود که شاخص کل هم وزن در این مدت 2 برابر شاخص کل رشد داشته است که نشان از یکدستی سبزپوشی بازار است.

بورس شنبه چگونه بازگشایی شد؟ ، رشد 4.3 درصدی شاخص کل هم وزن در کمتر از یک ساعت

در یک ساعت نخست معاملات امروز بیش از 500 هزار معامله صورت گرفت که طی آن 2 میلیارد و 237 میلیون سهم با ارزشی بالغ بر 40 هزار میلیارد ریال داد و ستد شد. سه نماد فولاد، فارس و شتران به ترتیب با 5587، 5102 و 2588 واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند.

از سوی دیگر در معاملات فرابورس نیز کگهر، ذوب و شگویا بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند و ارزش معاملات این بازار بیش از 17 هزار میلیارد ریال بود.

در جریان معاملات امروز، بیشتر گروه ها با افزایش شدید تقاضا روبرو شده اند و بسیاری از نمادها نیز با صف خرید شدید همراه هستند.

اختلال و تاخیر شدید در ثبت سفارش موضوعی است که در هفته های اخیر دردسر زیادی را به معامله گران تحمیل نموده و عملا معاملات لحظه ای را مختل نموده است. مسئله ای که حتی توقف بعضی نمادهای پرتقاضا از سوی مدیریت عملیات بازار نیز یاری چندانی به حل آن ننموده است. در جریان معاملات امروز نیز معاملات نمادهای پترول، وبانک، فولاد و وبصادر به یکباره متوقف و ادامه معاملات آن به زمان دیگری موکول شد.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 27 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1156

به "بورس شنبه چگونه بازگشایی شد؟ ، رشد 4.3 درصدی شاخص کل هم وزن در کمتر از یک ساعت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بورس شنبه چگونه بازگشایی شد؟ ، رشد 4.3 درصدی شاخص کل هم وزن در کمتر از یک ساعت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید