جانبداری موریتانی از اقدامات عربستان در برابر کانادا

به گزارش مجله اینمن، به گزارش خبرنگاران به نقل از الیوم السابع، وزارت خارجه موریتانی در ماجرای تیره و تار شدن روابط عربستان و کاناد، از عربستان حمایت کرد.

جانبداری موریتانی از اقدامات عربستان در برابر کانادا

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید.

وزارت خارجه این کشور با صدور بیانیه ای اظهار داشت که دخالت کشورها در امور داخلی دیگر کشورها به بهانه دفاع از حقوق بشر غیر قابل قبول است و با عرف دیپلماتیک همخوانی ندارد.

در ادامه این بیانیه آمده که موریتانی از اظهار نظر وزارت خارجه کانادا در مورد مسأله ای که هنوز در دادگاه های عربستان آنالیز نشده متعجب شده است و درخواست کانادا از عربستان برای آزادی فعالان حقوق بشری را دخالت آشکار در امور داخلی عربستان می داند.

پیشتر امارات و بحرین و دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس هم از عربستان در این زمینه حمایت نموده بودند اما قطر با صدور بیانیه ای اعلام نموده بود این جانبداری دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس از عربستان تحت عنوان شورای همکاری، سیاست های قطر را نمایندگی نمی کند.

در پی انتقاد وزیر خارجه کانادا از بازداشت فعالان حقوق بشری در عربستان به ویژه سمر بدوی خواهر رائف بدوی، عربستان ضمن اخراج سفیر کانادا از خاک خود، سفیر خود را به عربستان فرا خواند و بسته ای از اقدامات تنبیهی را علیه کانادا اعمال نموده است.

این کشور تمام قراردادهای تجاری جدید خود با کانادا را به حالت تعلیق در آورده، پروازهای شرکت هواپیمایی عربستان به مقصد تورنتو و برعکس را لغو نموده و برنامه آموزشی اعزام دانشجو با بورسیه دولتی به کانادا را متوقف نموده و از هزاران دانشجوی عربستانی در کانادا خواسته تا به عربستان بازگردند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 418

به "جانبداری موریتانی از اقدامات عربستان در برابر کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جانبداری موریتانی از اقدامات عربستان در برابر کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید