حمایت جامعه جهانی از میراث بیروت پس از انفجار ، 60 خانه تاریخی در خطر ویرانی

به گزارش مجله اینمن، ائتلافی از موزه ها و سازمان های بین المللی برای حمایت از موسسه های فرهنگی و هنری و میراث لبنان اعلام آمادگی نموده اند.

حمایت جامعه جهانی از میراث بیروت پس از انفجار ، 60 خانه تاریخی در خطر ویرانی

جهت دریافت خدمات پتینه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

خبرنگاران - ائتلافی متشکل از موزه ها و سازمان های فرهنگی بین المللی برای فراهم کردن یاری های اولیه فرهنگی به موسسه های فرهنگی و هنری بیروت که در جریان انفجار چهارم اوت دچار خسارت شده اند با یکدیگر همکاری می نمایند.

در قالب یک بیانیه همبستگی که به همراه 27 امضا در روز یازدهم اوت منتشر شد، یونسکو، شورای بین المللی موزه ها (ایکوم)، صندوق جهانی امکان فرهنگی، موزه ملی چین و موزه لوور پاریس متعهد شدند هر چه آن چه در توان دارند برای بازسازی میراث بیروت که بر اثر انفجار آسیب دیده است، به کار بگیرند.

ارزیابی اولیه انجام شده نشان داد دست کم هشت هزار ساختمان در مناطق تاریخی جمیزه و مار مخایل تحت تاثیر این انفجار قرار گرفته اند. بر اساس گزارش یونسکو، حدود 640 مورد از این ساختمان ها تاریخی به شمار می فرایند و حدود 60 مورد از این ساختمان های تاریخی در خطر ویرانی قرار دارند.

یونسکو پیش تر اظهار داشت برای راهنمایی یاری ها به بخش فرهنگی لبنان با مدیرکل آثار باستانی لبنان همکاری خواهد داشت.

حالا کمیته ملی لبنانی بلو شیلد برای مشخص میزان خسارت های واردشده به موزه ها، کتابخانه ها، آرشیوها و ساختمان های تاریخی با کارشناسان همکاری می نماید.

با توجه به این که سازمان های بین المللی یاری های بلندمدت را نیز در دستور کار قرار داده اند موسسه بلو شیلد به سازمان های بین المللی این امکان را می دهد تا نسبت به اولویت ها آگاهی پیدا نمایند.

به گفته سوزی حکیمیان، رئیس ایکوم لبنان و مدیر موزه مینرالز در دانشگاه سن جوزف، در اثر انفجار اخیر هشت موزه دچار آسیب شده اند.

علاوه بر موزه سرسق، موزه پیش از تاریخ لبنان واقع در دانشگاه سن جوزف از جمله مواردی است که به یاری فوری احتیاج دارد.

بر اساس گزارش ها، مهمترین مجموعه آثار باستانی لبنان که در موزه ملی قرار گرفته است سالم باقی مانده است. با این حال پنجره ها، درها و آسانسورهای این موزه دچار آسیب شده اند.

منبع : ایسنا

منبع: چمدان
انتشار: 25 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1154

به "حمایت جامعه جهانی از میراث بیروت پس از انفجار ، 60 خانه تاریخی در خطر ویرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت جامعه جهانی از میراث بیروت پس از انفجار ، 60 خانه تاریخی در خطر ویرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید