خبرنگاران استاندار: 80 هزار بطری مواد ضدعفونی کننده در کردستان توزیع شد

به گزارش مجله اینمن، سنندج - خبرنگاران - استاندار کردستان گفت: تا به امروز 80 هزار بطری 500 و 250 سی سی مواد ضد عفونی کننده در واحدهای تولیدی این استان تولید و از طریق داروخانه ها میان مردم توزیع شده است.

خبرنگاران استاندار: 80 هزار بطری مواد ضدعفونی کننده در کردستان توزیع شد

بهمن مرادنیا روز دوشنبه در آیین ارایه گزارش واحدهای تولید ضدعفونی کننده و مواد شوینده کزدستان به رییس جمهور که به صورت ویدیو کنفرانس در واحد تولیدی سیران یکتا دوشان سنندج برگزار گشت، گفت: اکنون چهار واحد تولیدی در سنندج و سقز خط تولید خود را به تولید مواد ضد عفونی کننده تغییر داده اند.

وی اضافه کرد: این واحدها تا به امروز 180 هزار بطر شامل 150 هزار بطری 500 سی سی و 30 هزار بطری 250 سی سی تولید کرده اند که 80 هزار بطری از این تولیدات در داروخانه های استان توزیع شده است.

مرادنیا با بیان اینکه اگر بتوانیم الکل مورد نیاز این چهار واحد را تامین کنیم علاوه بر استان مواد ضد عفونی کننده مورد نیاز استان های همجوار را نیز تولید خواهیم کرد، یادآور شد: مهمترین نیاز امروز این واحدها الکل است که تا به امروز 35 هزار لیتر وارد استان شده است.

وی در خصوص تدابیر ستاد مقابله با کرونای استان برای کنترل مبادی ورودی اضافه کرد: در چهار مبادی وردی این استان اقدام به کنترل مسافران و خودروها کرده و این فرایند تا فروکش کردن شیوع ویروس کرونا در کشور همچنان ادامه خواهد داشت.

استاندار کردستان با بیان اینکه همکاری مردم با دستگاه ها و بیرون نیامدن از خانه یکی از رکن های مهم پیشگیری از شیوع بالای ویروس کرونا است، تاکید کرد: طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی در 24 ساعت گذشته 11 درصد به آمار مبتلایان در این استان اضافه شده است.

وی ضمن دعوت از مردم برای در خانه ماندن و مشارکت در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا گفت: در راستای پیشگیری از ابتلا، ستاد مبارزه با شیوع کرونا تمام اصناف غیر ضروری را تا 15 فروردین تعطیل اعلام کرده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان هم در این آیین گفت: هم اکنون در این استان چهار واحد اقدام به تولید مواد ضد عفونی کننده کرده و روزانه قادر به تولید 32 هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده هستند.

محمد دره وزمی با بیان اینکه این خط توانایی تولید روزانه 24 هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده در صورت تامین الکل را دارد، واحدهای تولیدی مورد نظر قادرند سالانه 17 هزار تن مواد ضد عفونی کننده تولید کنند که 15 هزار تُن از این میزان سهم شرکت سیران یکتا است.

وی اضافه کرد: این میزان تولید به شرط تامین الکل مورد نیاز واحدها قابل تحقق است که تا به امروز این سازمان پیروز شده 35 هزار تن الکل را تامین و با تحویل آن به واحدهای تولیدی تمام این میزان تبدیل به 180 هزار بطری 500 سی سی مواد ضد عفونی کننده مورد نیاز جامعه شده است.

دره وزمی یادآور شد: همچنین این واحدها قادر هستند سالانه پنج هزار تُن (ماهانه 400 تُن) انواع مواد شوینده شامل وایتکس، مایع دستشویی و ظرفشویی را تولید و روانه بازار کنند.

وی تاکید کرد: ستاد مقابله با کرونا استان کردستان در راستای حمایت از این واحدها برای هر کدام 10 میلیارد ریال (سرجمع 40 میلیارد ریال) تسهیلات یارانه دار سرمایه در گردش برای این واحدها درخواست داده که 10 میلیارد ریال آن به واحد سیران یکتا دوشان پرداخت شده است.

از ظهر شنبه دوم فروردین تا ظهر یکشنبه سوم فروردین، 16 بیمار جدید مبتلا به کرونا در کردستان شناسایی شدند و تعداد بیماران از ابتدای شیوع بیماری تا به امروز به 238 نفر رسید.

تا به امروز 662 نمونه از افراد مشکوک به کرونا گرفته شده که 238 نمونه مثبت و 370 نمونه هم منفی بوده و جواب آزمایش 54 نفر نیز هنوز مشخص نشده است.

آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در استان به تفکیک شهرستان ها شامل سقز 85 نفر، بانه 51 نفر، سنندج 41 نفر، قروه 17 نفر، بیجار 14 نفر، کامیاران 11 نفر، دیواندره 10 نفر، مریوان 6 نفر، دهگلان 2 نفر و سروآباد یک نفر است.

از ابتدای شیوع بیماری کرونا در استان تا به امروز 28 نفر جان خود را از دست داده اند که سه نفر از این بیماران در 24 ساعت گذشته به مجموع فوتی ها اضافه شدند.

از کل فوت شدگان ناشی از ابتلای به ویروس کرونا 12 نفر در شهرستان سقز، سه نفر سنندج، سه نفر قروه، پنج نفر بانه، 2 نفر در بیجار، 2 نفر در کامیاران و یک نفر در مریوان بستری بودند.

از ظهر دیروز تا امروز، یک هزار و 28 مورد جدید ابتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و شمار مبتلایان به 21 هزار و 638 نفر رسید.

هفت هزار و 913 نفر از بیماران مبتلا بهبود یافته و از بیمارستان مرخص شدند و با جانباختن 129 نفر از بیماران در شبانه روز گذشته، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به یک هزار و 685 نفر رسید.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 927

به "خبرنگاران استاندار: 80 هزار بطری مواد ضدعفونی کننده در کردستان توزیع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار: 80 هزار بطری مواد ضدعفونی کننده در کردستان توزیع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید