خبرنگاران انفجار در شرق افغانستان 3 کشته برجای گذاشت

به گزارش مجله اینمن، کابل - خبرنگاران - سخنگوی استاندار لغمان در شرق افغانستان اعلام کرد: سه نفر غیرنظامی در اثر انفجار بمب جاسازی شده در شهر مهترلام افغانستان کشته و چهار تن دیگر نیز زخمی شدند.

خبرنگاران انفجار در شرق افغانستان 3 کشته برجای گذاشت

اسدالله دولت زی امروز شنبه به رسانه های محلی افغانستان گزارش داد: انفجار ساعت 10 و 22 دقیقه پیش از ظهر به وقت محلی رخ داد و مسئول زندان لغمان هم در بین افراد مجروح این رویداد واقع شده است.

دولت زی افزود: انفجار نزدیک در ورودی زندان مرکزی این استان رخ داد و تا به امروز شخص و یا گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است.

انفجار در مدرسه دخترانه در بادغیس

سخنگوی پلیس استان بادغیس در افغانستان نیز بیان نمود: شب گذشته یک مدرسه دخترانه در منطقه تحت تسلط گروه طالبان در شهرستان قادس این استان آتش زده شد.

وی افزود: طالبان با استفاده از تاریکی شب این مدرسه را به آتش کشیدند.

بهاالدین قادسی، عضو شورای استانی بادغیس هم در این زمینه به خبرنگاران گفت: علت آتش زدن این مدرسه توسط طالبان ،عدم پرداخت سهم زکات ساخت این مدرسه به این گروه بوده است.

به گفته وی ، طالبان از هر برنامه عمرانی در افغانستان 10 درصد زکات می گیرد.

سخنگوی وزارت کشور افغانستان امروز شنبه در کنفرانس مطبوعاتی از سه هزار فقره حمله طالبان طی 2 ماه گذشته در مناطق مختلف این کشور خبر داد که دراثر آن قریب به یکهزار نفر کشته و زخمی شدند.

منبع: ایرنا
انتشار: 9 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1029

به "خبرنگاران انفجار در شرق افغانستان 3 کشته برجای گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران انفجار در شرق افغانستان 3 کشته برجای گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید