خبرنگاران تعداد بیماران کرونایی خوزستان یک سوم کاهش یافت

به گزارش مجله اینمن، اهواز - خبرنگاران - سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: تعداد فوتی ها و بیماران مبتلا به کرونا در خوزستان به نسبت دوران پیک این بیماری یک سوم کاهش یافته است.

خبرنگاران تعداد بیماران کرونایی خوزستان یک سوم کاهش یافت

دکتر فرهاد ابول نژادیان روز یکشنبه در نشست ستاد مدیریت کرونا خوزستان در اداره کل مدیریت بحران این استان اعلام کرد: این میزان کاهش در تعداد بستری و فوتی های ناشی از همکاری خوب مردم و کوشش مسوولان است .

وی با اشاره به اینکه استفاده از ماسک تا 52 درصد مانع ابتلا به کرونا می گردد ادامه داد: راه اندازی پویش های مختلف از جمله من ماسک می زنم توانسته تاثیر خوبی در رفتار مردم داشته باشد.

وی با بیان این که بیمارستان های طالقانی و شهید منفرد نیاکی اهواز از بیماران کرونایی خالی شده اند اضافه کرد:بیمارستان سینا و امیرالمومنین (ع) اهواز نیز از امروز مراجعه بیمار مبتلا به کرونا نداشتند و در سایر بیمارستان ها نیز تقریبا این شرایط حاکم است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با اشاره به درخواست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برای از سرگیری فعالیت مجدد سینماهای خوزستان گفت: حدود پنج ماه از تعطیلی سینماها می گذرد و صاحبان این مراکز هیچ درآمدی نداشته اند.

وی گفت: به همین دلیل امکان اخراج کارکنان آنها وجود دارد از این رو فعالیت سینماها با یک چهارم تا یک پنجم ظرفیت در هر سانس با رعایت پروتکل های بهداشتی ایراد ندارد.

وی گفت: سینماهای خوزستان می توانند با دریافت مجوز از معاونت بهداشت شهرستان فعالیت خود را شروع نمایند.

ابول نژادیان اعلام کرد: برای توزیع ماسک با قیمت مصوب در خوزستان داروخانه های منتخب معین می شوند و در آن داروخانه ها ماسک به صورت قیمت دولتی و مصوب در اختیار مردم قرار داده می گردد.

به گزارش خبرنگاران ویروس کرونا نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد و تا به امروز به کشورهای زیادی سرایت نموده است که سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته تا شرایط فوق العاده اعلام کند.

خوزستان دربحث شیوع ویروس کرونا حدود سه ماه است که در شرایط قرمز قرار گرفته است.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1159

به "خبرنگاران تعداد بیماران کرونایی خوزستان یک سوم کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تعداد بیماران کرونایی خوزستان یک سوم کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید