خروج پیوسته 6 تا 7 هزار پرستار بر اثر کرونا از چرخه خدمت

به گزارش مجله اینمن، خبرگزاری خبرنگاران- رئیس سازمان نظام پرستاری گفت: پس از آنکه آمار کرونا از 30 هزار نفر تجاوز کرد به طور ثابت بین 6 تا 7 هزار نفر از پرستاران پیوسته از چرخه خدمت رسانی منفک می شوند.

خروج پیوسته 6 تا 7 هزار پرستار بر اثر کرونا از چرخه خدمت

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، دکتر میرزابیگی دیروز در حاشیه نشست خبری به مناسبت روز پرستار اضافه کرد: نخستین دغدغه جامعه پرستاری کمبود نیروی پرستاری است که به ازای هر تخت بیمارستانی 8 دهم نیروی پرستاری داریم در حالی که باید 2 و نیم نیروی پرستاری داشته باشیم البته مجوز های خوبی در این خصوص داده شده است به ویژه مجوزی که برای استخدام 7 هزار نیرو بهمن سال جاری داده شد یا مجوز 30 هزار نفری که اخیرا اعلام شده است همه مجوز های خوبی است که باید تسریع گردد و عملیاتی شدن این مجوز ها اهمیت دارد.

رئیس سازمان نظام پرستاری ادامه داد: البته یک اتفاقاتی در مورد ترمیم حقوق همه کارکنان نظام سلامت صورت گرفته که خوب است، اما کافی نیست بحث امتیاز مشاغل سخت و زیان آور از دیگر مطالبات جامعه پرستاری است که در مجلس تصویب شده، اما در کشور کامل اجرا نمی گردد.

آقای میرزابیگی با اشاره به مسائل نظام پرداخت، گفت: کرونا نشان داد نظام پرداخت مناسب با خدمات پزشک، پرستار، آزمایشگاه و کلیه نیرو های نظام سلامت نیست و عدالت در این خصوص اجرا نمی گردد.

وی با بیان اینکه معوقات تمام گروه های درمانی از تعداد ماه 17، 18 ماه به 5 ماه رسیده است، اضافه کرد: البته از مبالغ آن کم شده است و اگر موضوعات استخدام نیرو، تعرفه های پرستاری، فوق العاده ویژه و بحث مشاغل سخت و زیان آور را برآورده نمایند بیماران از خدمات پرستاری بهتری بهره مند می شوند.

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از صدا و سیما، رئیس سازمان نظام پرستاری گفت: از بین 6 یا 7 هزار نفری که از پرستاران آسیب جدی از کرونا دیده اند تعدادی هستند که دیگر نمی توانند مثل قبل فعالیت داشته باشند که هنوز تعداد آن تعیین نیست.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 2 بهمن 1399 بروزرسانی: 2 بهمن 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1408

به "خروج پیوسته 6 تا 7 هزار پرستار بر اثر کرونا از چرخه خدمت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خروج پیوسته 6 تا 7 هزار پرستار بر اثر کرونا از چرخه خدمت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید