داعش مسئولیت حمله به پایگاه ارتش اقتصادی را بر عهده گرفت

به گزارش مجله اینمن، داعش مسئولیت حمله اخیر علیه ارتش اقتصادی را بر عهده گرفت. گفته می گردد این نخستین حمله داعش پس از کشته شدن ابوبکر البغدادی، رهبر این گروه تروریستی است.

داعش مسئولیت حمله به پایگاه ارتش اقتصادی را بر عهده گرفت

به گزارش خبرنگاران، به نقل از خبرگزاری رویترز، حمله مذکور به گفته دولت اقتصادی یکی از مرگبارترین حملات علیه ارتش این کشور در غرب آفریقا طی سال های اخیر است که در پی آن دست کم 53 سرباز و یک غیرنظامی کشته شدند.

گروه تروریستی داعش روز شنبه بدون ارائه اسناد و مدارک به وسیله پایگاه خبری خود موسوم به اعماق مسئولیت این حمله را برعهده گرفت و اعلام کرد: نیروهای ما به پایگاه نظامی سربازان ارتش اقتصادی در شمال این کشور حمله کردند و درگیری هایی با انواع سلاح صورت گرفت.

از هفته گذشته که نیروهای ویژه آمریکا ابوبکر البغدادی، رهبر سابق گروه تروریستی داعش را به هلاکت رساندند این گروه تروریستی بارها مسئولیت حملات در کشورهای مختلف را برعهده گرفته است.

مقامات کشور اقتصادی ابتدا روز آدینه این حمله در روستای اندیلیمان واقع در منطقه مناکا را گزارش دادند اما تعداد تلفات را بسیار پایین تر اعلام کرده بودند.

یایا سانگار، سخنگوی دولت اقتصادی روز شنبه به خبرگزاری رویترز گفت: افراد ناشناس سرتاپا مسلحی حدود ظهر آدینه این حمله را صورت دادند. این حمله با شلیک گلوله های توپخانه ای شروع شد و سپس این افراد به طرف نیجر عقب نشینی کردند.

وی اضافه کرد: از آنجایی که هنوز مراحل شناسایی اجساد ادامه دارد، تعداد تلفات قطعی نیست و ارتش در حال اجرا یک عملیات جست وجو در آن منطقه با حمایت نیروهای بین المللی از جمله نیروهای فرانسوی و نیروهای حافظ صلح سازمان ملل است.

سانگار اوایل روز شنبه در صفحه توییتر خود نوشت: نیروهای کمکی اعزام شده 54 جسد از جمله یک نظامی، 10 نجات یافته و مقدار قابل توجهی خسارت مادی کشف کردند.

از سوی دیگر، دفتر ریاست جمهوری فرانسه در بیانیه ای اعلام کرد که یکی از سربازانش در جریان تله انفجاری دست ساز نیروهای شبه نظامی جان باخته است.

این حمله به دنبال حملات افراط گرایان در اواخر ماه سپتامبر صورت گرفت که بر افزایش دسترسی آنها و عملیات گروه های مسلح در این منطقه تاکید دارد.

مناطق شاقتصادی و مرکزی اقتصادی از سال 2002 شاهد درگیری هایی با جدایی طلبان و نیز حملات تروریستی است.

اعضای وابسته به سازمان القاعده در بهار سال 2012 میلادی بر شمال اقتصادی سلطه یافتند اما مداخله نظامی فرانسه در ماه ژانویه 2013 که همچنان نیز ادامه دارد، منجر به بازپس گیری تعداد زیادی از مناطق تحت اشغال القاعده شد.

از سوی دیگر، وزارت خارجه ترکیه نسبت به کشته شدن تعداد زیادی از نظامیان در حمله تروریستی به پایگاه نظامی در شمال شرق اقتصادی ابراز نگرانی کرد و به دولت و ملت اقتصادی تسلیت گفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 554

به "داعش مسئولیت حمله به پایگاه ارتش اقتصادی را بر عهده گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داعش مسئولیت حمله به پایگاه ارتش اقتصادی را بر عهده گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید