درخواست دیده بان حقوق بشر از عراق برای اعلام نتایج تحقیق درخصوص خشونتها علیه معترضان

به گزارش مجله اینمن، سازمان دیده بان حقوق بشر از دولت عراق خواست نتایج اولیه تحقیقات صورت گرفته در مورد خشونت ها علیه تظاهرکنندگان را منتشر کند.

درخواست دیده بان حقوق بشر از عراق برای اعلام نتایج تحقیق درخصوص خشونتها علیه معترضان

با ما همراه باشید و درباره جذابیت های گردشگری کانادا بیشتر بدانید.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سازمان دیده بان حقوق بشر با انتشار بیانیه ای گفت، دولت عراق باید تعداد تحقیقات اجرا شده در مورد رفتار و عملکردهای نیروهای مسلح از جمله نیروهای حشد شعبی ارجاع شده به دستگاه قضایی از شروع اعتراضات سال 2019 و نیز عملیات قتل اخیر را اعلام کند.

این نهاد همچنین گفت، دولت عراق باید جزئیات نتایج تحقیقات، احکام و مجازات های صادر شده و اجرا شده را اعلام کند و دولت عراق باید اقدامات لازم را در مورد انجام تحقیقات مربوط به عملیات قتل اشخاص مسلح غیردولتی و نتایج به دست آمده اتخاذ کند.

سازمان دیده بان حقوق بشر گفت، باید تمامی اقدامات اتخاذ شده کنونی برای ممانعت از نقض های آینده توسط نیروهای مسلح در جریان اعتراضات به طور علنی اعلام گردد.

این نهاد گفت، مقامات عراقی هیچ کاری برای توقف قتل و کشتار انجام نداده اند.

به همین دلیل، سخنگوی بخش بحران ها و درگیری های دیده بان حقوق بشر گفت، میزان تنش در اوضاع عراق تا حدی تشدید یافته است که اشخاص مسلح می توانند به راحتی در خیابان ها پرسه بزنند و به سمت اعضای جامعه مدنی شلیک نمایند بدون اینکه مجازاتی برای آنها درنظر گرفته گردد. روشن و واضح نیست که آیا دولت فدرال حتی قادر به سرکوب و مهار خشونت ها در این مرحله و تضمین عدالت قربانیان هست یا خیر؟

اعتراضاتی که از اکتبر 2019 در سرتاسر عراق آغار شده، همچنان ادامه دارد و درگیری های میان معترضان و نیروهای امنیتی منجر به کشته شدن 560 تظاهرنماینده در بغداد و شهرهای جنوبی این کشور شده است. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 مهر 1399 بروزرسانی: 27 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1220

به "درخواست دیده بان حقوق بشر از عراق برای اعلام نتایج تحقیق درخصوص خشونتها علیه معترضان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست دیده بان حقوق بشر از عراق برای اعلام نتایج تحقیق درخصوص خشونتها علیه معترضان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید