درخواست سازمان جهانی بهداشت بر افزایش ترابری هوایی برای مبارزه با کرونا

به گزارش مجله اینمن، سازمان جهانی بهداشت روز سه شنبه خواهان افزایش پروازهای بین المللی برای انتقال بیشتر محموله های تست تشخیص کرونا و تجهیزات حفاظتی به منطقه آمریکای لاتین شد که بیماری کووید - 19 در آن گسترش می یابد.

درخواست سازمان جهانی بهداشت بر افزایش ترابری هوایی برای مبارزه با کرونا

به گزارش خبرگزاری رویترز از ژنو؛ پل مولینارو رئیس بخش پشتیبانی و لجستیک سازمان دنیای بهداشت در یک نشست خبری مجازی سازمان ملل متحد در این شهر گفت: نقل و انتقال محموله های واکسن در ماه آوریل (فروردین - اردیبهشت)، دچار اختلال شده و اگر این وضع در ماه مه (اردیبهشت - خرداد) نیز ادامه یابد، در عملیات مصون سازی و مبارزه با همهگیری دیگر بیماری ها، شکاف ایجاد خواهد شد.

وی اضافه کرد: برنامه دنیای غذا وابسته به سازمان ملل متحد از نخستین موارد اختلال در بعضی زنجیره های عرضه مواد غذایی گزارش داده که ممکن است نتایج وخیمی داشته باشد.

مولینارو گفت: شاهد هستیم که سامانه بین المللی حمل و نقل هوایی که به آن برای انتقال بار، کاملا وابستگی داریم، به تدریج تعطیل می گردد. بنابراین باید در این زمان در جستجوی راه های چاره برای این مشکل باشیم.

وی اضافه کرد: امارات متحده عربی چند فروند هواپیما برای انتقال کالاها از چین و توزیع آنها به وسیله پایگاه مرکزی دوبی، در اختیار این سازمان قرار داده است و کشورهای دیگر نیز امکانات حمل و نقل هوایی فراهم نموده اند.

به گفته مولینارو، ما همواره خواهان افزایش هواپیماهای تجاری و تاسیسات و دریافت حداکثر تخفیف در هزینه های امکانات و حمل و نقل هوایی هستیم.

مولینارو اضافه کرد: سازمان دنیای بهداشت مستقر در ژنو با وجود افزایش بی سابقه و بسیار زیاد تقاضا در دوره بحران ویروس کرونا، پیروز به تهیه و توزیع بیش از یک میلیون تست تشخیص کرونا شده و یک میلیون و 500 هزار تست تشخیص دیگر هم در حال آماده شدن است و میخواهد 9 میلیون تست دیگر نیز فراهم کند.

بر اساس تازهترین آمارها؛ شمار مبتلایان در سراسر دنیا به ویروس کرونا که از اواخر سال گذشته میلادی در شهر ووهان در مرکز چین شناسایی و شایع شد، از سه میلیون تن فراتر رفته که بیش از 210 هزار تن از آنان، جان سپرده اند.

به گفته مولینارو؛ در پی تاخیرهای مکرر در توزیع تجهیزات محافظت شخصی ودیگر تدارکات در آمریکای لاتین به علت دوری فاصله و دیگر مسائل، از این پس پاناما پایگاه اجرای این عملیات در این منطقه خواهد بود.ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 3 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1018

به "درخواست سازمان جهانی بهداشت بر افزایش ترابری هوایی برای مبارزه با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست سازمان جهانی بهداشت بر افزایش ترابری هوایی برای مبارزه با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید