دوره Foundation رشته MBA در کانادا

به گزارش مجله اینمن، دوره Foundation رشته MBA در دانشگاه کانادا وست

بعضی از دانشجویان علاقمند به تحصیل در رشته MBA ممکن است مهارت های علمی و تخصصی لازم را در این زمینه نداشته باشند. دانشگاه کانادا وست با در نظر دریافت این مسئله، گزینه ای را پیش روی دانشجویان قرار می دهد تا بتوانند مهارت های لازم را برای ورود به رشته MBA کسب کنند. برای این منظور دانشگاه کانادا وست 4 درس پایه MBA را تحت عنوان دوره Foundation به دانشجویان ارائه می دهد. شرط پذیرش دانشجویان از رشته MBA، کسب نمره B و یا بالاتر در هر کدام از دروس ارائه شده در دوره Foundation است.

دوره Foundation رشته MBA در کانادا

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با دور زمین همراه باشید، سفر دل اگیز به شهرهای تورنتو و ونکوور را با ما تجربه کنید.

ساختار دوره Foundation رشته MBA

دوره Foundation رشته MBA، شامل دروس زیر است:

1. کسب و کار و نوشتن آکادمیک

در این درس دانشجویان با تهیه اسناد نوشتاری و ارائه شفاهی آن آشنا می شوند. کسب این مهارت ها به دانشجویان در انجام تکالیف درسی و محیط های کار یاری می نماید. گذراندن این دوره دانشجویان را در تجزیه و تحلیل متون و دریافت هدف و پیغام متن یاری می نماید.

تکالیف این برنامه درسی شامل تحقیق و نوشتن مکاتبات، گزارش ها، طرح های پیشنهادی، برنامه های پروژه، ارتباطات اجتماعی و رسانه دیجیتالی، توصیفات فنی و همچنین تهیه و اجرای ارائه های شفاهی در محیط کار و کلاس درس می باشد.

2. مهارت های کمی در کسب و کار

دانشجویانی که تحصیل خود را در رشته MBA آغاز می نمایند، احتیاج به آشنایی با مهارت های پایه ای کمی(مانند جبر و آمار) دارند. کسب این مهارت ها برای دوره های اصلی MBA مانند حسابداری، اقتصاد، امور مالی، عملیات و مدیریت پروژه ضروری می باشد. مباحث این عنوان درسی شامل تکنیک ها و ابزارهای اساسی برای فهم و کاربرد اطلاعات کمی جهت تصمیم گیری های تجاری می باشد.

3. اصول کسب و کار

این برنامه درسی به آنالیز انواع مختلف سازمان های تجاری اختصاص دارد. با گذراندن این برنامه دانشجویان دیدی کلی نسبت به کارکردهای ویژه تجاری در فراوری، بازاریابی، مدیریت منابع انسانی، حسابداری و امور مالی بدست خواهند آورد.

این برنامه درسی دانشجویان را در کشف ساختارهای سازمانی، فرصت های مختلف مدیریت عملیاتی، فرآیندهای کسب و کار، چگونگی سرمایه گذاری کسب و کار، ریسک های تجارت، مسئولیت شرکت ها در قبال سهامداران و کارکنان و قانون کار یاری می نماید.

4. اقتصاد از دیدگاه کسب و کار

در این برنامه درسی دانشجویان با اصول بنیادی اقتصاد و کاربرد آن آشنا می شوند. بخش اول این برنامه درسی، مباحث اقتصاد خرد است که شامل سرفصل های زیر می باشد:

  • هزینه های فرصت و دستاوردهای تجارت
  • اصول عرضه، تقاضا و انعطاف پذیری
  • قوانین قیمت و مالیات
  • مصرف، فراوری و هزینه ها
  • قیمت گذاری و ساختار بازار
  • سیاست دولت در اقتصاد بازار
  • اقتصاد بین المللی

بخش دوم این برنامه درسی نیز مربوط به اقتصاد کلان است و شامل سرفصل های زیر است:

  • رشد مالی، پس انداز، سرمایه گذاری و سیستم های مالیاتی
  • پول، بانکداری و قیمت ها
  • نوسانات و تثبیت اقتصاد کلان

شرایط ورود به دوره Foundation رشته MBA

متقاضیان ورود به این دوره باید دارای مدرک لیسانس از یک دانشگاه مورد تایید باشند. معدل آن ها نیز باید بین (C+ (2.33 و (B- (2.99 باشد. برای محاسبه معدل خود بر اساس سیستم نمره دهی دانشگاه های کانادا به قسمت شرط معدل برای تحصیل در کانادا مراجعه کنید.

از دیگر شرایط ورود به این دوره ارائه یکی از مدارک زیر است:

  • ارائه نمره قابل قبول در آزمون GMAT یا GRE که بیشتر از 5 سال از آن نگذشته باشد.
  • ارائه مدرک حرفه ای کانادایی مورد تایید یا مدارک بین المللی معادل آن(مانند CPA, CA, CGA, CMA, CHRP, P.Eng).
  • ارائه مدرک لیسانس مدیریت بازرگانی (BBA) یا تجارت (BComm) یا معادل آن.
  • ارائه حداقل دو سال تجربه کار مدیریتی مستند

البته متقاضیانی که از یک دانشگاه مورد تایید مدرک لیسانس دارند و معدلشان 3.00 از 4.33 یا معادل آن است، ممکن است بدون ارائه مدارکی که در بالا اشاره شد هم بتوانند از دوره Foundation رشته MBA پذیرش بگیرند.

مهارت های زبان انگلیسی مورد احتیاج

زبان آموزش در دانشگاه کانادا وست، انگلیسی است. اگر انگلیسی زبان اول شما نیست، باید مدرک زبان انگلیسی ارائه دهید. نمره آیلتس مورد احتیاج برای پذیرش 6.5 می باشد. اما دانشجویان می توانند با ارائه آیلتس حداقل 5 نیز، با پکیج زبان از این دوره پذیرش بگیرند. دانشجویان پس از اتمام دوره زبان می توانند وارد دوره اصلی شوند.

شهریه: ترمی 7.560 دلار

تاریخ های آغاز ترم: اکتبر، ژانویه، آوریل، جولای

اگر علاقمند به تحصیل در دانشگاه ها و کالج های کانادا هستید، فرم ارزیابی رایگان موسسه خبرنگاران را پر کنید. همچنین می توانید با مراجعه به قسمت رزرو وقت مشاوره، برای دریافت وقت مشاوره از همکاران ما در دفتر ونکوور اقدام نمایید.

منبع: موسسه کانادایی جی اس آی
انتشار: 15 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 910

به "دوره Foundation رشته MBA در کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دوره Foundation رشته MBA در کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید