رسوایی فساد اقتصادی پرونده فروش بالگردهای انگلیسی به هند

به گزارش مجله اینمن، خبرنگاران : نخست وزیر انگلیس در حالی در جریان سفر سه روزه خود به هند وارد شهر بمبئی شده است که پرونده فساد اقتصادی مربوط به فروش بالگردهای انگلیسی به دهلی نو، بر این سفر سایه افکنده است.

رسوایی فساد اقتصادی پرونده فروش بالگردهای انگلیسی به هند

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از فرانس 24؛ دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس در حالی وارد شهر بمبئی شده است که افشای پرونده فساد مالی مربوط به بالگردهای انگلیسی فروخته شده به هند، بر سفر تجاری سه روزه وی به دهلی نو، سایه انداخته است.

سفر کامرون به دهلی نو در شرایطی است که رسوایی پرونده فساد مالی مربوط به فروش 12 فروند بالگرد به هند در سال 2010 میلادی به ارزش 748 میلیون دلار از سوی شرکت انگلیسی- ایتالیایی آگوستا وستلند، این سفر را تحت الشعاع قرار داده است.

پس از انجام تحقیقات در ایتالیا که نشان می دهد به وسیله واسطه ها برای منعقد کردن این قرارداد رشوه پرداخت شده است، دهلی نو این قرارداد را فسخ کرد و تحقیقات پلیسی خود را در مورد این پرونده فساد مالی شروع نموده است.

به نظر می رسد نخست وزیر انگلیس با سئوالات بیشتری در مورد این قرارداد با دولت هند، روبرو خواهد شد. سخنگوی وزارت خارجه هند نیز در این رابطه تاکید نمود، ما در ماه نوامبر از دولت انگلیس در مورد این قرارداد سئوال کردیم و آنها پاسخ دادند اجازه دهید تا نتایج تحقیقات ایتالیا در مورد این پرونده روشن و معین گردد.

سخنگوی سازمان تحقیقات مرکزی هند نیز اظهار داشت، قرار است بازرسین هندی نیز اوایل هفته جاری به ایتالیا سفر نمایند. کامرون همراه با تعداد زیادی از رهبران تجاری و مالی انگلیس به دهلی نو سفر نموده است تا قراردادهای تجاری و سرمایه گذاری جدیدی را با دولت هند، به امضا برساند.

نخست وزیر انگلیس میخواهد تا حجم مبادلات تجاری خود با هند را به دو برابر افزایش دهد و از 11.5 میلیارد پوند در سال 2010 میلادی به بیش از 23 میلیارد پوند تا سال 2015 میلادی افزایش دهد.

منبع: تسنیم
انتشار: 8 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 568

به "رسوایی فساد اقتصادی پرونده فروش بالگردهای انگلیسی به هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رسوایی فساد اقتصادی پرونده فروش بالگردهای انگلیسی به هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید