سامانه جامع تسهیلات راه اندازی شد

به گزارش مجله اینمن، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: در راستای توزیع بهینه و نظارت بر فرآیند اعطای تسهیلات بودجه سال 1400، سامانه جامع تسهیلات که به وسیله مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات وزارتخانه طراحی شده راه اندازی شد.

سامانه جامع تسهیلات راه اندازی شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سعید اوحدی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اعلام خبر راه اندازی سامانه جامع تسهیلات گفت: بر اساس دستورالعمل اجرایی جزء 1 تا 9 بند الف تبصره 18 قانون بودجه، فرآیند اعطای تسهیلات باید به وسیله سامانه پیگیری و اقدام گردد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه نمود: این وزارتخانه در ابتدا نسبت به تدوین طرح اشتغال در بخش های گردشگری و صنایع دستی اقدام نموده و آن را به تأیید کمیته ملی با موضوع وزارت امور مالی و دارایی رسانده است، سپس با استفاده از دانش فنی و تجربه کارشناسان حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، سامانه جامع تسهیلات که شامل بخش گردشگری و صنایع دستی است طراحی شده و در آدرس الکترونیکی my.mcth.ir قابلیت بارگذاری و ثبت تقاضای متقاضیان دارد.

اوحدی توضیح داد: سرمایه گذاران، ذی نفعان و تمامی افراد حقیقی و حقوقی دارای مجوز فعالیت از این وزارتخانه در بخش های گردشگری و صنایع دستی که متقاضی دریافت تسهیلات برای ایجاد اشتغال هستند، می توانند تقاضای خود را در این سامانه مذکور ثبت و اداره کل استان ها حداکثر ظرف مدت هفت روز نسبت به آنالیز و تایید تقاضا اقدام نمایند.

وی ادامه داد: سپس نتیجه را برای تصویب نهایی به شورای برنامه ریزی و توسعه استان منعکس و پس از تایید به بانک عامل برای فرایند پرداخت ارسال نمایند.

وی تأکید کرد: در حال حاضر دو قرارداد برای پرداخت تسهیلات با بانک ها و مؤسسات عامل منعقد شده که شامل یک قرارداد با صندوق کار آفرینی امید به مبلغ 1100 میلیارد تومان در بخش صنایع دستی با نرخ 10 درصد و یک قرارداد با بانک توسعه تعاون به مبلغ 750 میلیارد تومان برای بخش گردشگری است، نرخ سود تسهیلات برای بخش گردشگری همچون منابع صندوق توسعه ملی برای منطقه ها برخوردار 14 و کمتر برخوردار 10 درصد محاسبه و دریافت می گردد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: وزارت میراث فرهنگی در بین سایر دستگاه های اجرایی جزو نخستین دستگاه هایی است که نسبت به عقد قرارداد عاملیت با بانک ها اقدام نموده است، پیش بینی می گردد با توزیع این اعتبارات اقدامات مهم و اساسی در توسعه بخش گردشگری و صنایع دستی و بعلاوه ایجاد اشتغال در این بخش ها انجام گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 دی 1400 بروزرسانی: 22 دی 1400 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1949

به "سامانه جامع تسهیلات راه اندازی شد" امتیاز دهید

1 کاربر به "سامانه جامع تسهیلات راه اندازی شد" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه جامع تسهیلات راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید