عربستان، فعال زندانی زن سعودی برنده جایزه آزادی فرانسه شد

به گزارش مجله اینمن، فعال زن سعودی محبوس در زندان های عربستان برنده جایزه فرانسوی موسوم به جایزه آزادی شد.

عربستان، فعال زندانی زن سعودی برنده جایزه آزادی فرانسه شد

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از القدس العربی، روز آدینه لجین الهذلول فعال زن سعودی برنده جایزه فرانسوی موسوم به جایزه آزادی که توسط کمیته بین المللی متشکل از 5500 جوان بود، شد و این جایزه به دو نفر از خانواده وی تحویل داده شد.

یکی از حاضران در مراسم سمینار دنیای صلح نورماندی در شهر کاین فرانسه هنگام اعطای این جایزه گفت: لجین شما تنها 31 سال سن دارید و در این سن شکنجه های وحشیانه را تجربه نموده اید و شما به دلیل رانندگی در کشور خود زندانی و شکنجه شدید.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

وی در یک ویدئو اضافه نمود که به لطف فداکاری شما ، زنان مجاز به رانندگی در عربستان هستند و این پیشرفت بسیار مهمی است.

این جایزه توسط کمیته ای متشکل از 5500 جوان بین 15 تا 25 سال ، از 81 کشور دنیا و در مقابل هزار نفر از حاضران که برای مدت طولانی ایستاده کف می زدند ، به دو خواهر لجین اعطا شد. ریاست این کمیسیون توسط روزنامه نگار امانوئل داویدنکوف انجام شد.

برتراند دنو ، معاون منطقه نرماندی فرانسه که این جایزه را در چارچوب مجمع بین المللی صلح که روزهای پنجشنبه و آدینه در کاین برگزار گردید ، سازماندهی کرد گفت که لجین هنوز زندانی است؛ چراکه او از امضای کاغذی مبنی بر اینکه مورد شکنجه قرار نگرفته ، خودداری می نماید.

علیاء الهذلول خواهر بزرگتر لجین گفت: این جایزه بسیار باارزش است. وی در ادامه تضعیف نهادهای عربستان را از سال 2015 محکوم کرد.

علیاء، اصلاحات نمایشی عربستان به منظور تظاهر به بهبود وجهه ریاض در میان متحدان غربی خود مانند فرانسه و ایالات متحده را مورد انتقاد قرار داد.

لینا خواهر کوچکتر لجین توضیح داد که لجین در شرایط فاجعه باری در زندان به سر می برد.

این جایزه روز آدینه ، دقیقاً دو سال پس از ترور جمال خاشقجی ، روزنامه نگار معارض سعودی در 2 اکتبر 2018 ، در کنسولگری عربستان در استانبول، اعطا شد .

لجین الهذلول زاده 31 ژوئیه 1989، فعال حقوق زنان و شخصیت رسانه ای اهل عربستان است. او اول دسامبر 2014، پس از کوشش برای عبور از مرز امارات به عربستان با ماشین خود به دلیل اتهام نقض قانون ممنوعیت رانندگی زنان در عربستان دستگیر و به مدت 73 روز زندانی شد. در چهارم ژوئن 2017 هم در فرودگاه بین المللی ملک فهد در شهر دمام برای دومین بار دستگیر و زندانی شد. دلیل دستگیری او معین نیست و به او اجازه دریافت وکیل یا تماس با خانواده اش داده نشده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 18 مهر 1399 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1203

به "عربستان، فعال زندانی زن سعودی برنده جایزه آزادی فرانسه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عربستان، فعال زندانی زن سعودی برنده جایزه آزادی فرانسه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید