مرحله دوم آزمون تکمیلی تخصصی علوم آزمایشگاهی 16 اردیبهشت ماه برگزار می گردد

به گزارش مجله اینمن، طبق اعلام دبیرخانه علوم پایه پزشکی، مرحله دوم آزمون خاتمه دوره تکمیلی تخصصی علوم آزمایشگاهی سه شنبه 16 اردیبهشت 99 در دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می گردد.

مرحله دوم آزمون تکمیلی تخصصی علوم آزمایشگاهی 16 اردیبهشت ماه برگزار می گردد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، آن دسته از داوطلبانی که در مرحله اول آزمون خاتمه دوره تکمیلی تخصصی علوم آزمایشگاهی که در 10 اسفند ماه 1398 برگزار گردید، شرکت نموده و حائز نمره لازم برای حضور در مرحله دوم این آزمون شده اند، می توانند در مرحله دوم این آزمون که هفته اینده برگزار خواهد شد، شرکت نمایند.

دبیرخانه علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی اعلام نموده است مرحله دوم این آزمون از ساعت 8 صبح روز سه شنبه 16 اردیبهشت 99 در دانشکده پیراپزشکی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می گردد. حضور این داوطلبان در مرحله دوم آزمون برای اتمام دوره الزامی است.

مرکز سنجش آموزش پزشکی ضوابط و شرایط آزمون خاتمهی دوره تکمیلی تخصصی علوم آزمایشگاهی را طی اطلاعیه ای اعلام نموده است. مطابق این اطلاعیه شرایط لازم به توضیح زیر است:

1- صرفا داوطلبان ورودی سال 96 می توانند در آزمون خاتمه دوره شرکت نمایند، ضمن اینکه حتما باید همه بخش های آموزشی خود را تمام و دانشگاه تائید نموده باشد.

2-آزمون به دو صورت کتبی و عملی برگزار می گردد با توجه به اینکه آزمون خاتمهی دوره ماهیت رقابتی ندارد بنابراین نمره منفی برای آن در نظر گرفته نشده است.

3- تعداد سوالات آزمون کتبی 120 سوال است که به صورت الکترونیک روز شنبه دهم اسفندماه 98 در مرکز سنجش آموزش پزشکی برگزار می گردد. گفتنی است سوالات آزمون کتبی جنبه پاراکلینیکی دارد.

4- شرط شرکت در آزمون عملی، قبولی داوطلب در آزمون کتبی است. آزمون عملی روز دوشنبه دوازدهم اسفندماه در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار خواهد شد.

5- حدنصاب قبولی برای هر یکی از آزمون های کتبی و عملی 63 درصد نمره تراز شده هر آزمون است.

6- هر داوطلب حداکثر سه بار می تواند در هر یک از آزمون های کتبی و عملی شرکت کند و چنانچه داوطلب در آزمون کتبی پذیرفته نگردد می تواند در نوبت بعد (سال بعد) در آزمون شرکت کند و اگر بار دوم قبول نگردد به تشخیص کمیته منتخب آزمون در دروسی که نمره کمتری کسب نموده است ملزم به گذراندن مجدد دوره آزموشی با پرداخت شهریه است.

7- منبع آزمون Clinical Diagnosis and Management by Laboratory Methods Henrys است.

8- محتوای آزمون شامل همه بخش های آموزشی مندرج در برنامه آموزشی دوره تکمیلی (تمام موارد درسی دوره) است. مواد امتحانی و تعداد سوالات آزمون کتبی و همچنین درصد یا ضریب تاثیر هریک از مواد امتحانی در آزمون عملی براساس اهمیت و. طول دوره خواهد بود که طبق جدول زیر است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1033

به "مرحله دوم آزمون تکمیلی تخصصی علوم آزمایشگاهی 16 اردیبهشت ماه برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرحله دوم آزمون تکمیلی تخصصی علوم آزمایشگاهی 16 اردیبهشت ماه برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید