مرکز نوآوری انرژی دانشگاه امیرکبیر در دهه فجر افتتاح می گردد

به گزارش مجله اینمن، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: مرکز نوآوری انرژی این دانشگاه در دهه فجر راه اندازی می گردد.

مرکز نوآوری انرژی دانشگاه امیرکبیر در دهه فجر افتتاح می گردد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، حسین حسینی تودشکی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر در جلسه بازدید مدیرعامل راه آهن از برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در این دانشگاه علاقه مند به فعالیت در حوزه راه آهن هستیم؛ چراکه کشور می تواند در این حوزه از پتانسیل داخلی به نحو احسن استفاده کند.

وی با بیان اینکه تا به امروز در 5 دانشکده دانشگاه صنعتی امیرکبیر مراکز نوآوری تخصصی راه اندازی شده است، اضافه نمود: این مراکز در حوزه های مکانیک، برق، کامپیوتر، مهندسی پزشکی و نساجی هستند.

معاون پژوه وفناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار کرد: راه اندازی مراکز نوآوری در 9 دانشکده دیگر این دانشگاه نیز در دستور کار قرار گرفته است.

حسینی تودشکی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی امیرکبیر قراردادی با یک شرکت نفتی منعقد نموده است، گفت: بر اساس این قرارداد در دانشکده مهندسی نفت این دانشگاه قرار است مرکز نوآوری انرژی راه اندازی گردد.

وی عنوان نمود: این مرکز قرار است در دهه فجر افتتاح گردد که در این مرکز فعالیت های مربوط به نفت، گاز و پتروشیمی انجام خواهد شد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: این دانشگاه آمادگی دارد تا با شرکت راه آهن همکاری کند تا از این طریق شرکت های دانش بنیان در این حوزه راه اندازی گردد و این شرکت ها بتوانند احتیاج های این صنعت را برآورده نمایند.

مالک نادری، مدیرکل فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز در این جلسه گفت: ظرفیت های دانشگاه صنعتی امیرکبیر برای فعالیت در حوزه راه آهن بسیار زیاد است.

وی اعلام نمود: امیداوریم میان دانشگاه صنعتی امیرکبیر و شرکت راه آهن پژوهش و تحقیقات مشترک انجام گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 717

به "مرکز نوآوری انرژی دانشگاه امیرکبیر در دهه فجر افتتاح می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکز نوآوری انرژی دانشگاه امیرکبیر در دهه فجر افتتاح می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید