نخست وزیر بلغارستان خواستار برکناری رئیس اتحادیه فوتبال کشورش شد، قطع منابع اقتصادی تا زمان کناره گیری

به گزارش مجله اینمن، به دنبال جنجال هایی که در جریان بازی تیم های ملی فوتبال بلغارستان و انگلیس در مرحله انتخابی یورو 2020 رخ داد، نخست وزیر بلغارستان خواستار برکناری رئیس اتحادیه فوتبال این کشور شد

نخست وزیر بلغارستان خواستار برکناری رئیس اتحادیه فوتبال کشورش شد، قطع منابع اقتصادی تا زمان کناره گیری

با تور بلغارستان از کشوری اروپایی دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران، بویکو بوریسوف، نخست وزیر کشور بلغارستان خواستار برکناری بوریسلاف میهایلوف از سمت ریاست اتحادیه فوتبال این کشور شد. این تصمیم بالاترین مقام اجرایی کشور بلغارستان در پی حوادث بازی خانگی شب گذشته (دوشنبه) تیم ملی این کشور مقابل انگلیس در مرحله انتخابی یورو 2020 اتخاذ شده است، دیداری که در آن شعارها و رفتارها نژادپرستانه طرفداران تیم ملی بلغارستان علیه بعضی بازیکنان سه شیر اعتراض کادر فنی تیم میهمان را به همراه داشت و دو بار منجر به تعلیق بازی شد.

طبق قوانین یوفا، مسئولان برگزار نماینده بازی ها این اختیار را دارند که به محض مشاهده رفتارهای نژادپرستانه در سکوها، بازی را متوقف و در صورت تکرار این اتفاق، دستور لغو بازی را صادر نمایند.

اکنون نخست وزیر بلغارستان هم برای حل و فصل ماجرا مداخله نموده و به همین منظور هشدارهایی درباره قطع بودجه اتحادیه فوتبال این کشور در صورت عدم تغییر در بعضی پست های این سازمان داده است.

کراسن کرالف، وزیر ورزش بلغارستان در این باره گفت: اندکی قبل، نخست وزیر تماسی اضطراری با من داشت. شما می دانید که در 4 سال اخیر، دولت برای توسعه فوتبال بلغارستان کارهای زیادی انجام داده است. با این حال بعد از حوادث اخیر ماجرایی که روز گذشته رخ داد و با توجه به وضعیت کلی فوتبال، جناب نخست وزیر به من دستور داد که از امروز هرگونه ارتباطی میان ما و اتحادیه فوتبال از جمله روابط اقتصادی قطع گردد تا زمانی که بوریسال میهایلووف از ریاست این سازمان استعفا کند.

صدور دستور برکناری رئیس اتحادیه فوتبال بلغارستان از سوی نخست وزیر این کشور، برای بعضی از بازیکنان تیم ملی انگلیس که در صوفیه مورد اهانت های نژادپرستانه قرار گرفتند، خوشایند بود از جمله رحیم استرلینگ، تایرون مینگس و مارکوس رشفورد.

استرلینگ در صفحه شخصی خود در یکی از شبکه های اجتماعی نوشت: آقای بوریسوف، حرکت خوب شما شایسته تحسین است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 2 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 410

به "نخست وزیر بلغارستان خواستار برکناری رئیس اتحادیه فوتبال کشورش شد، قطع منابع اقتصادی تا زمان کناره گیری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر بلغارستان خواستار برکناری رئیس اتحادیه فوتبال کشورش شد، قطع منابع اقتصادی تا زمان کناره گیری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید