هوش مصنوعی زبانهای محلی را نجات می دهد

به گزارش مجله اینمن، گروهی از پژوهشگران نیوزیلندی دریافته اند که می توان با کمک هوش مصنوعی به نجات زبانهای بومی و در معرض خطر پرداخت. این موضوع می تواند به عنوان یک ویژگی مثبت هوش مصنوعی در نظر گرفته شود.

هوش مصنوعی زبانهای محلی را نجات می دهد

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، با گذشت سالها از ورود نخستین زبان ها به ادبیات گفتاری مردم در سراسر جهان این زبانها به مرور در معرض خطر قرار گرفته اند. در واقع این زبانها در معرض خطر انقراض یا به عبارتی فراموش شدن قرار دارند.

اما به نظر می رسد پژوهشگران نیوزیلندی راه حلی جالب توجه برای این مشکل یافته اند. این پژوهشگران پیروز شده اند سیستمی نو را بر پایه هوش مصنوعی یافته اند که می تواند نجات بخش زبانهای فراموش شده باشد.

سازمان ملل متحد سال 2019 را به عنوان سال بین المللی زبان های بومی اعلام کرده است تا نرخ آگاهی را در مورد شرایط زبان هایی که در معرض خطر ناپدید شدن هستند ارتقا دهد. بر همین اساس است که پژوهشگران نیوزیلندی به فکر استفاده از هوش مصنوعی برای احیای زبان های بومی افتاده اند.

جیسون لاول آغاز گر این پروژه زمانی به فکر ایجاد آن افتاد که متوجه شدن زبان بومی نیوزیلندی، راهی برای تمرین و آموزش ندارد. درواقع با توجه به این که این روزها کمتر شخصی به این زبان صحبت می کند در نتیجه محلی برای تمرین و گفتگوی زبان بومی نیز در اختیار افراد نبود. در نتیجه و به همین دلیل وی سعی کرد با کمک هوش مصنوعی نوعی چت روم ایجاد کند که قادر به برقراری ارتباط با زبانهای بومی باشد. لاول امیدوار است که در آینده نزدیک با کمک این هوش مصنوعی نه تنها به توسعه فرهنگ مکالمه، بلکه به افزایش سطح تلفظ کمک کند.

منبع: انتخاب
انتشار: 4 دی 1401 بروزرسانی: 4 دی 1401 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 2208

به "هوش مصنوعی زبانهای محلی را نجات می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوش مصنوعی زبانهای محلی را نجات می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید