وزیر راه: شبهه شرعی پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن، برطرف شده است

به گزارش مجله اینمن، خبرنگاران : وزیر راه و شهرسازی گفت: پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن از روز گذشته شروع شده و شبهه شرعی در خصوص آن وجود ندارد.

وزیر راه: شبهه شرعی پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن، برطرف شده است

جهت دریافت خدمات آلاچیق چوبی سنتی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از انتخاب ،محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در چهارمین مرحله از افتتاح ناوگان ریلی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ما مصمم هستیم تا برنامه بهره برداری از ناوگان ریلی را هر ماه برگزار کنیم، گفت: با فراوری این میزان از واگن اهتمام خود را برای فراوری واگن ریلی نشان می دهیم و این موضوع در سال جهش فراوری برای ما بسیار مهم است.

اسلامی ادامه داد: افزایش عمق ساخت داخل را در دستور کار خود قرار داده ایم و به زودی در فراوری سیستم های ریلی به خودکفایی می رسیم و در استفاده از تکنولوژی اراده قوی و محکمی را خواهیم داشت.

او با اشاره به اینکه تمامی کارخانه های واگن سازی و لکوموتیوسازی در سال های گذشته در رکود بوده اند، اضافه نمود: در سال گذشته با افزایش فراوری از رکود خارج شده ایم و امیدواریم دستگاه های ذیربط با حمایت بیشتر بتوانند محصولات خود را در این بخش توسعه دهند و به هدفگذاری 2 هزار دستگاه واگن باری تا انتها سال برسیم.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه حمل و نقل ریلی زمینه ساز افزایش ایمنی در حوزه حمل و نقل، کاهش آلاینده ها و مصرف سوخت می گردد اظهار کرد: افزایش و توسعه ناوگان ریلی مورد تاکید مقامات نظام است و ما در این بخش کوشش نموده ایم سهم ریل را از حمل بار افزایش دهیم و به مراکز لجستیک متصل شویم البته دو خطه کردن خطوط ریلی را هم در دستور کار خود قرار داده ایم.

وزیر راه و شهرسازی بیان نمود: با افزایش خطوط ریلی سهم ریل از بار به 2.3 برابر رسیده است که نتیجه این اقدامات باعث حضور سرمایه گذاران در حوزه حمل بار بوده است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه دو هفته پیش قرارداد ساخت سیلو در مرکز لجستیکی آپرین به ارزش 2 هزار میلیارد تومان از سوی بخش خصوصی منعقد شده است گفت: قرارداد بخش معدن سنگان و دو خطه کردن راه آهن تربت حیدریه به ارزش 80 هزار میلیارد تومان را به امضا رسیده است.

وزیر راه و شهرسازی در ادامه به افزایش قیمت اجاره هم اشاره نمود و گفت: تعرفه حداکثری افزایش قیمت اجاره در تهران 25 درصد است و ما به همه دادگاه ها و شورا های حل اختلاف این موضوع را ابلاغ نموده ایم و این افزایش 25 درصدی مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا است و برای همه لازم الاجرا است.

او یادآور شد: امروز به رئیس قوه قضائیه اعلام کردیم تا در همه کلانشهر ها یک شعبه خاص برای رسیدگی به مسائل مستاجران تشکیل گردد.

اسلامی با بیان اینکه اسباب کشی زمینه ساز افزایش انتقال ویروس کرونا می گردد اظهار کرد: قرار شد این مصوبه معین سقف اجاره برای جلوگیری از افزایش اسباب کشی صادر گردد و قوه قضائیه هم با افزایش بیش از این میزان برخورد خواهد نمود.

وزیر راه و شهرسازی درباره تسهیلات ودیعه مستاجران هم گفت: ثبت نام این تسهیلات آغاز شده و برای آنکه شبهه شرعی ایجاد نگردد، شورای فقهی بانک مرکزی مدلی طراحی کرد که بر اساس آن تسهیلات به موجر داده گردد تا شبهه شرعی آن برطرف گردد.

او همچنین درباره پرواز جنگنده آمریکایی به هواپیمای ماهان هم گفت: رفتار این جنگنده های آمریکایی اشتباه بوده و خلاف پیمان شیکاگو این اقدام اجرا شده است، چرا که هواپیمایی ماهان در جهت خود در حرکت بوده و این اقدام از سوی وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری محکوم شده است و ما به سازمان جهانی هوایی (ایکائو) اعتراض نموده ایم.

او در انتها توضیح داد: دولت ایران مراتب اعتراض خود را در مورد رفتار تروریستی آمریکا به مراجع ذیربط اعلام نموده است.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 12 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1063

به "وزیر راه: شبهه شرعی پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن، برطرف شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر راه: شبهه شرعی پرداخت تسهیلات ودیعه مسکن، برطرف شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید