ویروس کرونا چطور بدن چاق ها را فریب می دهد

به گزارش مجله اینمن، خبرنگاران : افراد چاق که به بیماری کووید-19 مبتلا می شوند 48 درصد بیش از افرادی با وزن طبیعی دچار مرگ می شوند، 74 درصد بیشتر در بخش مراقبتهای ویژه بستری شده و 113 درصد بیشتر روانه بیمارستان می شوند.

ویروس کرونا چطور بدن چاق ها را فریب می دهد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، یک تیم از محققان بین المللی با آنالیز روی بیماران مبتلا به کووید-19 اظهار داشتند: افراد چاق در مقایسه با بیمارانی با وزن طبیعی بیشتر در معرض بیماری کووید-19 و عوارض آن قرار دارند.

به گفته محققان، افراد چاق نه تنها مستعد ابتلا به بیماری کووید-19 هستند، بلکه به دلیل اینکه سیستم ایمنی آنان در معرض خطر است بیشتر به انواع بیماریها و عفونتها دچار می شوند.

زمانیکه باکتری یا ویروس به بدن حمله می نماید، سیستم ایمنی بدن باعث التهاب خوب می گردد که اولین موج دفاعی بدن در برابر عامل بیماری زاست. هرچند، سلولهای چربی موجود در بدن قادر به تقلید از چنین التهابی هستند و مکانیسم دفاعی را گمراه می نمایند.

وجود سلولهای چربی مازاد در بدن افراد چاق شرایطی را ایجاد می نماید که سیستم ایمنی بدن فریب خورده و در تمامی اوقات حتی در صورت عدم تهدید واقعی در حالت آماده باش قرار گیرند. در این شرایط وجود التهاب ناشی از چاقی که تمام شدنی نیست موجب می گردد فشار مضاعفی بر سیستم ایمنی وارد گردد و زمانیکه بدن با عامل بیماری زا روبروست از قدرت کافی برای مقابله با آن برخوردار نباشد که خطر ابتلا به نوع مزمن و جدی بیماریها را افزایش می دهد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 12 بهمن 1399 بروزرسانی: 12 بهمن 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1431

به "ویروس کرونا چطور بدن چاق ها را فریب می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویروس کرونا چطور بدن چاق ها را فریب می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید