پاداش 5 میلیون دلاری آمریکا برای رهبر القاعده در یمن

به گزارش مجله اینمن، خبرنگاران : وزارت خارجه آمریکا بیان کرد به کسانی که اطلاعات لازم برای شناسائی محل مخفیگاه خالد باطرفی رهبر القاعده در یمن ارائه دهند، پنج میلیون دلار جایزه تعلق می گیرد.

پاداش 5 میلیون دلاری آمریکا برای رهبر القاعده در یمن

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، برنامه موسوم به پاداش برای عدالت وزارت خارجه آمریکا در حساب توئیتری خود نوشت باطرفی از اعضای ارشد القاعده در یمن است که مسوولیت حمله به پایگاه نیروی دریایی آمریکا در فلوریدا در دسامبر 2019 که منجر به کشته شدن 3 ملوان نیروی دریایی شد را بر عهده گرفت. اگر اطلاعاتی در خصوص او دارید ، برای ما پیامک کنید.

وزارت خارجه آمریکا تاکید نمود: جایی برای خیانت کاران القاعده در یمن، نه اکنون و نه در آینده وجود ندارد.

العربیه هم نوشت سازمان القاعده در شبه جزیره عربی ابتدای سال گذشته اظهار داشت خالد سعید باطرفی را به اسم جانشین قاسم الریمی، رهبر سابق القاعده در این منطقه که در اثر حمله یک پهپاد آمریکائی به قتل رسید، معین نموده است.

باطرفی، قبل از معین در این سِمت، با ایمن الظواهری رهبر القاعده اعلان بیعت و تهدید کرد که به کابوسی برای نیروهای آمریکایی تبدیل گردد.

او پیشتر سازمان تبلیغاتی القاعده در یمن را اداره می کرد.علاوه بر این، نیروهای القاعده را در نبردی که با دولت یمن در استان ابین در سال 2011 داشت، فرماندهی می کرد. باطرفی که به ابوالمقداد کندی ملقب شده، افراطی ترین نیروهای القاعده را در حمله به استان أبین یمن در آن سال تحت امر خود داشت و در نتیجه برای مدت طولانی این استان را به تصرف خود درآوردند.

در سال 2011، نیروهای دولتی یمن پیروز شدند او را به اسارت خود درآورند. اما چهار سال بعد و همزمان با اشغال صنعا، نیروهای القاعده با حمله به زندان مکلا، مکانی که باطرفی در آنجا محبوس بود، پیروز شدند او را به همراه 270 نفر از نیروهای القاعده آزاد نمایند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 6 مرداد 1400 بروزرسانی: 6 مرداد 1400 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1752

به "پاداش 5 میلیون دلاری آمریکا برای رهبر القاعده در یمن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پاداش 5 میلیون دلاری آمریکا برای رهبر القاعده در یمن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید