چگنی: تحریم های آمریکا نباید مانعی بر سر راه گسترش روابط هند و ایران باشد

به گزارش مجله اینمن، سفیر ایران در دهلی نو با اشاره به وجود سازوکار بانکی دوجانبه با هند، گسترش مراودات تجاری در بخش های غیر نفتی را زمینه مناسبی برای ارتقای روابط مالی خواند و گفت: تحریم های آمریکا نباید مانعی بر سر راه گسترش روابط هند و ایران باشد.

چگنی: تحریم های آمریکا نباید مانعی بر سر راه گسترش روابط هند و ایران باشد

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، همایش همکاری های تجاری ایران و هند به ابتکار سفارت جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو و همکاری بانک یوکوی هند و با حضور بیش از یکصد نفر از تجار و مدیران شرکت های هندی در شهر کلکته برگزار گردید. در این همایش راه های توسعه مناسبات تجاری دو کشور مورد بحث و آنالیز نهاده شد.

علی چگنی سفیر ایران در هند در این همایش با اشاره به وجود ظرفیت های فراوان مالی در بخش های مختلف ایران و هند، بر ضرورت توسعه مناسبات تجاری دو کشور تاکید نمود.

وی در این همایش، با اشاره به وجود ساز و کار بانکی دوجانبه با هند، گسترش مراودات تجاری در بخش های غیر نفتی دو کشور را زمینه مناسبی برای ارتقای روابط مالی توصیف و تاکید نمود که تحریم های ظالمانه و یکجانبه آمریکا نباید مانعی در گسترش روابط هند و ایران باشد.

همچنین سفیر کشورمان در هند در ملاقات با مدیران بانک یوکوی هند، بر تسهیل و تسریع بیش از پیش روابط بانکی و مراودات تجاری دو کشور تأکید کرد.

در این همایش همچنین مدیران فدراسیون صادرکنندگان هند با اشاره به اراده و علاقمندی تجار هندی برای همکاری های تجاری با ایران، بر ضرورت برطرف بعضی موانع موجود تأکید کردند.

در خاتمه سفیر جمهوری اسلامی ایران و مدیرعامل یوکو بانک به عنوان یکی از دو بانک کارگزار عمده در مورد روابط با ایران، به پرسش ها، مسائل و مسائل صادرکنندگان و وارد کنندگان پاسخ دادند. همچنین مقرر شد که بعضی موارد را با برقراری سفرهای متقابل بین تجار دو طرف، مورد پیگیری عملیاتی قرار دهند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 دی 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 607

به "چگنی: تحریم های آمریکا نباید مانعی بر سر راه گسترش روابط هند و ایران باشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگنی: تحریم های آمریکا نباید مانعی بر سر راه گسترش روابط هند و ایران باشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید