کاهش فرایند بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا

به گزارش مجله اینمن، معاون درمان وزارت بهداشت گفت: فرایند بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا رو به کاهش است.

کاهش فرایند بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران، قاسم جان بابایی در نشست خبری امروز خود که به صورت مجازی برگزار گردید اظهار کرد : خوشبختانه در شرایطی قرار داریم که فرایند بستری و میزان مرگ و میر ناشی از کرونا رو به کاهش است و از مردم خواهش می کنیم این همیاری را ادامه دهند.

وی اضافه نمود: 190 آزمایشگاه تشخیص کرونا را انجام می دهند و به اضافه این که توسعه سی تی اسکن نیز داشته ایم.

معاون درمان وزیر بهداشت ادامه داد: تا انتها سال 14 هزار تخت بیمارستانی و اورژانس و کلینیک های ویژه اضافه خواهد شد تا امنیت درمانی برای مردم فراهم شده و حتی در فصل پاییز و زمستان دچار کمبود تخت نشویم. البته مردم باید همکاری نمایند تا بار مراجعه به بیمارستان ها کمتر گردد و کسی را از دست ندهیم.

جان بابایی درباره هزینه هر بیمار کرونایی برای وزارت بهداشت اظهار کرد: به طور متوسط هزینه هر بیمار کرونایی برای وزارت بهداشت حدود 2.5 میلیون تومان در بخش عادی و 4.5 میلیون تومان به این هزینه برای بستری در بخش آی سی یو اضافه می گردد. بر اساس قانون 5 تا 10 درصد از کل هزینه را مردم پرداخت می نمایند. بارها اعلام کردیم که اگر مردم توانایی پرداخت نداشتند بر اساس کارشناسی مددکاری، تخفیف گرفته یا هزینه رایگان گردد.

وی ادامه داد: این بیماری بیش از 6 ماه است که در کشور وجود دارد و در بعضی بیمارستان ها فقط بیمار کرونایی بستری می گردد. این بیمارستان ها باید درآمد اختصاصی هم داشته باشند تا هزینه های خود را پرداخت نمایند. این در حالی است که بعضی از بیمارستان ها دچار کاهش درآمد اختصاصی تا 50 درصد شده اند.

جان بابایی اضافه نمود: هزینه افرادی که بی بضاعت باشند یا توانایی اقتصادی نداشته باشند، رایگان است. اگر بیمار تمکن اقتصادی داشته باشد، باید همان 10 درصد هزینه را پرداخت کند.

معاون درمان وزارت بهداشت در پاسخ به سوالی درباره استفاده نادرست از داروهای کورتون برای پیشگیری از کرونا گفت: در پروتکل کشوری اعلام شده که کورتون زمانی باید به بیمار داده گردد که بستری است. کورتون برای پیشگیری هیچ جایگاهی ندارد. زمانی که بیمار از بینی اکسیژن می گیرد و جوابگوی تنگی نفس نیست، بلافاصله تجویز کورتون آغاز می گردد. در کنار آن داروهای ضدلخته استفاده می گردد.

وی اضافه نمود: در درمان های سرپایی به صورت انتخابی کلروکین و دیفن هیدرامین و داروهای مسکن استفاده می گردد که علائم را کم می نماید. در بستری، داروهایی که کمیته علمی قبول دارد مثل کورتون و اینترفرون و دستگاه های یاری تنفسی و داروهای ضددیابت استفاده می گردد. این داروها در تمام داروخانه های کشور موجود است.

معاون درمان وزارت بهداشت درباره کنکور نیز گفت: کنکور تازه برگزار گردیده و اگر اثری داشته باشد تا دو هفته بعد معین می گردد. زیرساخت های بهداشتی برای برگزاری کنکور فراهم شده بود و جای نگرانی ندارد. حتی افراد مبتلا و بیمار در 30 دانشگاه علوم پزشکی و در بیمارستان های معین امتحان کنکور دادند. بنابراین تمام اقدامات برای برگزاری کنکور مطمئن انجام شد.

جان بابایی اظهار کرد: در خصوص موج کرونا تفسیرهای مختلفی وجود دارد. در حال حاضر بار بیماری کمتر نشده و هنوز به عدد مطمئنی نرسیدیم. در استان اصفهان نزدیک به 900 بیمار بستری است. هنوز به نقطه مطلوبی نرسیدیم که بگوییم موج بعدی آغاز می گردد.

4148

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 21 مهر 1399 بروزرسانی: 21 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1207

به "کاهش فرایند بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش فرایند بستری و مرگ و میر ناشی از کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید