460 هزار متر مربع فضای رفاهی توسط خیرین آموزش عالی احداث شده است

به گزارش مجله اینمن، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در حوزه خدماتی که خیرین داشته اند، 460 هزار متر مربع فضای آموزشی، خوابگاهی و و رفاهی را از این طریق تکمیل کردیم و 355 هزار متر مربع دیگر در حال ساخت است.

460 هزار متر مربع فضای رفاهی توسط خیرین آموزش عالی احداث شده است

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل کالج در استرالیا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی استرالیا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی استرالیا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های استرالیا انتخاب کنید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری امروز در نشست خیرین آموزش عالی کشور که در وزارت علوم برگزار گردید، گفت: در فضای فعلی کشور مردم خاطرات خوبی از خیرین حوزه تعلیم و تربیت دارند. پیشتازانی در حوزه مدرسه سازی حضور داشتند به طوری که مرحوم حافظی خیر مدرسه ساز خاطره خوبی در ذهن مردم به جا گذاشت.

وی اضافه نمود: دانشگاه های ما نیز قبل از انقلاب و بعد از انقلاب خاطره های خوبی از اشخاصی دارند که وقف نموده و خیر آموزش عالی هستند، ما بعد از انقلاب در زمینه خیرین مشارکت خوبی داشتیم البته خیلی وقت ها به دلیل غفلت ما افرادی که خیر بوده و در این حوزه کوشش نموده بودند معرفی نشده بودند. بر همین اساس وزارت علوم کوشش خود را انجام داده و ستاد خیرین دانشگاه ساز را در وزارت علوم و همه دانشگاه ها شکل داده است و بیشتر به این دلیل است که این فرهنگ را ترویج دهیم و تشکر خودمان را به عنوان مجریان آموزش عالی دانشگاه و دانشجویان از خیرین داشته باشیم.

وزیر علوم ادامه داد: امیدواریم جریان خیر در کشور گسترده تر گردد تا این امانت را به اهلش برسانیم.

وزیر علوم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: توسعه آموزش عالی از نظر ساخت مراکز و صدور مجوز زیاد بوده، اما پشتیبانی از این مراکز چندان سرعتی نداشته است و ما با کمبود مراکز رفاهی رو به رو بودیم. صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم مسئولیت تامین رفاه دانشجویان را دارد که در اینجا جای تقدیر و تشکر دارد یک نگاه به این آمار ها نشان می دهد زحمات و کوشش در این حوزه قابل تقدیر است. ما در حوزه خدماتی که خیرین داشته اند 460 هزار متر مربع فضای آموزشی، خوابگاهی و و رفاهی را از این طریق تکمیل کردیم و 355 هزار متر مربع دیگر در حال ساخت و تکمیل است و بیشتر در این جلسه ای که برگزار گردید بحث در خصوص تکمیل خوابگاه هایی است که برای سال جدید به کار گرفته می گردد و امیدواریم فضای این چنینی را در کل جامعه اطلاع رسانی کنیم.

غلامی توضیح داد: بیشتر از آنچه که کمبود ها را اعلام کنیم باید قدرشناس این همت عالی بوده و فرهنگ خیرین را تکثیر کنیم و در جلساتی این چنینی به جای کمبود ها از ارتقا و تکمیل و توسعه صحبت کنیم. بعضی از خوابگاه های خیر ساز در حد هتل هستند به طوری که من از یکی از این خوابگاه ها که در دانشگاه صنعتی اصفهان ساخته شده بود، بازدید کردم و عنوان کردم اگر این خوابگاه را به دانشجویان بدهید کوشش می نمایند تا آخرین مقطع حتی بعد از فارغ التحصیلی در آنجا بمانند و به راحتی نمی گردد به آن ها گفت که خوابگاه را تخلیه نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1115

به "460 هزار متر مربع فضای رفاهی توسط خیرین آموزش عالی احداث شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "460 هزار متر مربع فضای رفاهی توسط خیرین آموزش عالی احداث شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید