7 اشتباه راهبردی آنکارا درباره سوریه از زبان کلیچدار اوغلو

به گزارش مجله اینمن، رهبر حزب جمهوری خلق ترکیه با اشاره به 7 اشتباه راهبردی حزب حاکم درباره بحران سوریه گفت: دولت، چشم خود را بر عبور تروریستها از خاک ترکیه برای رسیدن به سوریه بست.

7 اشتباه راهبردی آنکارا درباره سوریه از زبان کلیچدار اوغلو

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کمال کلیچدار اوغلو رهبر حزب جمهوری خلق طی سخنانی در نشست هفتگی حزب خود در مجلس ترکیه با اشاره به 7 خطای راهبردی حزب حاکم درباره بحران سوریه گفت: اول اینکه، وضعیت بین المللی سوریه را به درستی نخوانده و وزارت خارجه فعالیت های خارجی خود در این خصوص را رها کرد.

وی اضافه کرد: دوم، پیمانکاری اش برای قدرتهای استعماری روشن شد. سوم، چشم خود را بر عبور تروریستها از خاک ترکیه برای رسیدن به سوریه بست. چهارم، پاسخی انفعالی به ماجرای فشار بر سرکنسولگری ترکیه در موصل داد.

رهبر حزب جمهوری خلق ادامه داد: پنجم، نتوانست از تهدید مزار سلیمان شاه که خاک ترکیه محسوب می شد محافظت کند. ششم، نتوانست با داعش بجنگند و هفتم اینکه در حالیکه ترکیه حق داشت آن را به کشوری تبدیل کرد که منفعل شد.

کلیچدار اوغلو در ادامه با انتقاد از وضعیت اداره کشور نیز گفت: قوه قضائیه ترکیه باید بی طرف باشد در حالیکه چنین نیست و در کشور نیز دموکراسی وجود ندارد. انواع فشارها وجود دارد، هر کس را بخواهند دستگیر می نمایند و هر کس را که رئیس بخواهد آزاد می نمایند اما علیرغم همه این موارد ما برای حفظ عدالت به مبارزه خود ادامه خواهیم داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 562

به "7 اشتباه راهبردی آنکارا درباره سوریه از زبان کلیچدار اوغلو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 اشتباه راهبردی آنکارا درباره سوریه از زبان کلیچدار اوغلو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید