8 جاذبه دیدنی بولونیا ایتالیا

به گزارش مجله اینمن، شهر بولونیا در شمال ایتالیا قرار گرفته است. این شهر مرکز استانی با همین نام است. بولونیا حدود 388هزار نفر جمعیت دارد و از این حیث در بین شهرهای کشور ایتالیا در رده هفتم قرار گرفته است. همانند سایر شهرهای ایتالیا، بولونیا هم شهری تاریخی محسوب می گردد و جاذبه های گردشگری متعددی را در خود جای داده است. در ادامه بعضی از جاذبه های بولونیا را معرفی خواهیم کرد. با خبرنگاران همراه باشید.

8 جاذبه دیدنی بولونیا ایتالیا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

Piazza Maggiore

قبل از هرچیز به قلب و میدان اصلی شهر شهر، Piazza Maggiore بروید. زیبایی این میدان ستودنی است. از قرن سیزدهم که این میدان و ساختمان های اطراف آن ساخته شدند، Piazza Maggiore مرکز سیاسی و زندگی اجتماعی بولونیا بوده است. این میدان در واقع یکی از بزرگ و قدیمی ترین میدان های ایتالیا است. در زمان های قدیم مردم اینجا جمع می شدند تا دستورات حکومتی جدید را بشنوند و یا اعدام هایی که در اینجا انجام می شد را مشاهده نمایند. این میدان همچنین تا اواسط قرن 18 یکی میزبان یکی از بزرگترین بازارها در اروپا بود. اجناس این بازار از سراسر جهان می آمدند.

Piazza Santo Stefano

بعد از آن از Piazza Santo Stefano دیدن کنید. به صورت کلی، در ایتالیا به میدان هایی که مراکز اجتماعی و مرکز تجمع مردم هم باشد Piazza گفته می گردد. بنابراین شهر بولونیا هم از این قاعده مستثنی نیست. میدان Santo Stefano هم شبیه به میدان Maggiore است. خیلی ها سانتو استفانو را یک میدان می دانند، ولی در واقع این یک میدان نیست. بلکه فضایی بین مجموعه ای از کلیساها است. این مجموعه کلیساها را معمولاً هفت کلیسا می نامند. البته تمام این کلیساها مربوط به یک دوره زمانی نیستند و هریک دوره های زمانی مختلفی دارند.

Quadrilatero

در خیابان های Quadrilatero بگردید. اینجا بازاری قدیمی است که از زمان قرون وسطی باقی مانده و انواع غذا و خوراکی های خوشمزه را در آن پیدا می کنید. در حقیقت تمام غذاهای سنتی ایتالیایی را در این منطقه می توانید پیدا کنید. پس اگر به شکم گردی علاقه دارید، بازدید از این بازار قدیمی را از قلم نیاندازید!

San Luca

به بزرگترین ایوان جهان بروید. ایوان سن لوکا یکی دیگر از جاذبه های بولونیا است. مجموعه ای با بیش از 600 طاق! این طاق ها مجموعاً حدود 4 کیلومتر را پوشش می دهند. این مکان مقدس در بالای تپه ها قرار گرفته است و علاوه بر جذابیت و زیبایی معماری خاص آن، مناظر اطراف هم از این کلیسا بسیار جذاب و زیبا هستند.

در خبرنگاران ببینید: بلیط هواپیما رم

Torre Asinelli

از برج Torre Asinelli بالا بروید. این برج که در اواخر قرن 11م ساخته شده بود، یکی از نمادهای شهر بولونیا است. برج توره آسینلی 498 پله کوتاه دارد که به بالای برج می رسند. در بالای برج مناظر فوق العاده ای انتظار شما را می کشند که ارزش پیمودن این مقدار پله را دارند!

Archiginnasio

از Archiginnasio و اولین ساختمان دانشگاه بولونیا دیدن کنید. اینجا در حقیقت قدیمی ترین دانشگاه در جهانی غرب است که در سال 1088 افتتاح شد. بنای Archiginnasio در سال 1562 الی 1563 ساخته شد. قبل از آن دروس در خانه های شخصی، اجازه شده، مکان های مذهبی و گاهی هم در میدان های شهر تدریس می شدند. این ساختمان دو طبقه تا سال 1803 دانشگاه بولونیا بود. هنگام بازدید از Archiginnasio مطمئن باشید از کز بخش های مختلف، مثل بخش تشریح اجساد و یا کتاب خانه آن دیدن کنید. این کتاب خانه بیش از 500،000 نوشته و 12،000 نسخه خطی مختلف دارد که آن را تبدیل به بزرگترین کتابخانه مطالعه عموم اجتماعی در ایتالیا رده است.

در خبرنگاران ببینید: تور مسافرتی رم ایتالیا

Galleria Cavour

به Galleria Cavour بروید و از هنر طراحان لباس ایتالیایی لذت ببرید. البته خرید از این مغازه ها شاید برای همه مقدور نباشد. ولی برند هایی مثل آرمانی، پرادا، گوچی و فندی در این منطقه حضور دارند. اگر هم قصد خرید ندارید، باز هم بازدید از این لباس های زیبا برای تجربه ای جالب خواهد بود.

موزه تاریخ بولونیا

از موزه تاریخ بولونیا دیدن کنید. این موزه در داخل خانه Palazzo Pepoli قرار گرفته است. این خانه محل اقامت قدیمی یکی از مهم ترین خانواده های قرون وسطایی بولونیا است. این تقریباً موزه تمام تاریخ بولونیا را در خود جای داده است؛ از استقرار اولین مردم در آن، تا دوران قرون وسطی که این شهر در اوج قدرت خود بود.

منبع: الی گشت
انتشار: 22 آبان 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 466

به "8 جاذبه دیدنی بولونیا ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 جاذبه دیدنی بولونیا ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید