اتفاق خوب برای کی روش و خطر در کمین یک فدراسیون

به گزارش مجله اینمن، به گزارش خبرنگاران، در این هفت روز ورزش تیم ملی فوتبال در راستای آماده سازی حضور درجام دنیای 2018 روسیه دو دیدار تدارکاتی برابر تیم های توگو و روسیه برگزار کرد. کارلوس کی روش که برای دومین دوره متوالی با تیم ملی فوتبال ایران به جام دنیای صعود نموده، در فهرست نامزدهای بهترین مربی سال در رده ملی نهاده شد، زهرا نعمتی نامزد بهترین ورزشکار در ماه سپتامبر شد، نمایندگان کشورمان در مسابقات نوجوانان و جوانان قهرمانی دارت و تیروکمان دنیا صاحب مدال شدند ضمن اینکه در جودو هم کاتاروهای ایران روی سکوی سوم دنیا ایستادند. و در تکواندو هم دوپینگ ورزشکار کشورمان که در مسابقات قهرمانی دنیا صاحب مدال نقره شده بود، مثب اعلام شد و اینگونه تکواندو ایران در خطر محرومیت نهاده شد.

اتفاق خوب برای کی روش و خطر در کمین یک فدراسیون

اینها بخشی از اتفاقات مهمی است که در این هفت روز ورزش رقم خورد. مهمترین اتفاقات و رویدادهای این هفت روز ورزش به توضیح زیر است:

پیروزی تیم ملی فوتبال مقابل توگو

تیم ملی فوتبال ایران که خود را برای حضور در جام دنیای آماده می نماید، در اولین گام از برنامه بلند مدت آماده سازی برای حضور در این رقابت ها پیروز به شکست توگو شد. دیدار تیم ملی فوتبال ایران و توگو پنجشنبه گذشته در استادیوم آزادی تهران برگزار گردید. در این دیدار تیم ملی کشورمان با دو گل کریم انصاری فرد پیروز به شکست حریف خود شد.

زهرا نعمتی نامزد بهترین ورزشکار ماه سپتامبر شد

کمیته بین المللی پارالمپیک در نظر سنجی خود نام زهرا نعمتی را به عنوان یکی از پنج ورزشکار کاندید دریافت عنوان بهترین ورزشکار ماه سپتامبر سال 2017 اظهار داشت. هلند، نروژ، لیتوانی و استرالیا دیگر کشورهایی هستندکه در این نظر سنجی نماینده دارند.

قهرمانی دارت اندازان ایران در دنیا

در چارچوب مسابقات دارت قهرمانی جوانان دنیا در ژاپن، تیم دوبل دارت ایران با ترکیب دنیز هشتبران و مهشاد عوض زاده با غلبه بر هلند در دیدار فینال پیروز به کسب عنوان قهرمانی شد. این تیم پیش از صعود به فینال، علاوه بر هلند (مرحله مقدماتی) مقابل تیم های سوئد، کانادا، آفریقای جنوبی، دانمارک و ایرلند پیروز شده بود. در چارچوب همین رقابت ها امیرعلی میرزایی در بخش انفرادی صاحب مدال برنز شد ضمن اینکه دنیز هشتبران نیز مدال طلای بخش انفرادی را از آن خود کرد.

اولین های تیر و کمان در مسابقات قهرمانی دنیا

طی این هفت روز ورزش مسابقات تیر و کمان قهرمانی نوجوانان و جوانان دنیا در آرژانتین برگزار گردید و کمانداران ایران نیز برای نخستین بار در آن شرکت کردند. در جریان این رقابت ها گیسا بایبوری در بخش انفرادی کامپوند دختران صاحب مدال برنز شد. در بخش ریکرو انفرادی که حکم انتخابی المپیک را هم داشت، امیر رضا صفائی پور با قرار دریافت در جمع 16 بازیکن برتر سهمیه مستقیم حضور در بازی های المپیک 2018 جوانان آرژانتین را به دست آورد.

کی روش نامزد بهترین مربی سال در رده ملی شد

کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی فوتبال که ایران را برای دومین دوره متوالی راهی جام دنیای کرد از طرف فدراسیون بین المللی آمار و تاریخ فوتبال نامزد کسب عنوان بهترین مربی سال در رده ملی معرفی گردید. هوگو بروس سرمربی تیم ملی کامرون، یواخیم لو سرمربی تیم ملی آلمان، روبرتو مارتینس سرمربی تیم ملی بلژیک، تیته سرمربی تیم ملی برزیل، وحید حلیل حودزیچ سرمربی تیم ملی ژاپن و خولن لوپتگی سرمربی تیم ملی اسپانیا دیگر مربیانی هستند که 24 آبان ماه از میان آنها بهترین مربی سال انتخاب خواهد شد.

قهرمانی پاکدامن در مسابقات جایزه بزرگ شمشیربازی

مسابقات شمشیربازی جایزه بزرگ کشور در بخش سابر انفرادی آقایان که با حضور 73 شمشیرباز برگزار گردید، با قهرمانی علی پاکدامن به سرانجام رسید. در این رقابت ها پس از 212 دیدار مقدماتی و 57 بازی حذفی محمد فتوحی نایب قهرمان شد و فرزاد باهرارسباران و مجتبی عابدینی هم به طور مشترک سوم شدند.

مصوبات هیات اجرایی در خصوص کمیسیون ورزشکاران

انتخابات کمیسیون ورزشکاران که پیش از این قرار بود 20 مهرماه برگزار گردد، 12 آبان ماه برگزار خواهد شد. این زمان جدیدی است که هیات اجرایی کمیته ملی المپیک در نشست اخیر خود تصویب کرد. همچنین در این نشست مصوب شد که کاندیداها از 22 مهرماه برای اعلام آمادگی رسمی خود اقدام نمایند. ثبت نام از کاندیداهای کمیسیون ورزشکاران 5 روز ادامه دارد، بعد از آن از 29 مهرماه تا 2 آبان ماه صلاحیت کاندیداها برای تائید نهایی مورد آنالیز قرار می گیرد. دیگر اینکه 1-دبیر کل کمیته ملی المپیک، 2- رئیس فعلی کمیسیون ورزشکاران، 3- رئیس مرکز نظارت بر تیم های ملی، 4- مدیر واحد برون مرزی کمیته ملی المپیک، 5- مدیر حراست کمیته ملی المپیک، 6- مدیر روابط عمومی کمیته ملی المپیک، 7- مشاور حقوقی همراه با 8 و 9- دو نفر به انتخاب رئیس کمیته ملی المپیک به عنوان اعضای ستاد انتخاباتی کمیسیون ورزشکاران معرفی گردیدند.

خطر محرومیت در کمین تکواندو به خاطر دوپینگ

تیم ملی تکواندو نونهالان ایران در رقابتهای قهرمانی دنیا که اوایل شهریورماه به میزبانی مصر برگزار گردید، در مجموع دو بخش دختران و پسران به عنوان قهرمانی دست یافت. این در حالی است که نتیجه تست دوپینگ یک عضو تیم پسران که در این رقابت ها صاحب مدال نقره مثبت اعلام شده است. در این صورت امتیازات این نماینده از جدول مسابقات حذف خواهد شد و در صورت چنین اتفاقی تیم پسران کشورمان رتبه نایب قهرمانی را با عنوان چهارمی عوض خواهد نمود. ضمن اینکه قهرمانی مجموع دختران و پسران نیز از دست خواهد رفت. دیگر اینکه احتمال محرومیت برای تکواندو ایران از سوی فدراسیون دنیای نیز وجود دارد. در طول یکسال گذشته این چهارمین نمونه مثبت در رشته تکواندوست که باعث شده شرایط این رشته المپیکی بیش از گذشته به مخاطره بیافتد.

اهواز میزبان جام دنیای کشتی فرنگی شد

فدراسیون کشتی با توجه به میزبانی ایران در رقابت های جام دنیای کشتی فرنگی طی روزهای 7 و 8 اردیبهشت ماه سال 97 ، شهر اهواز و سالن دانشگاه شهید چمران را به عنوان محل برگزاری این رقابت ها به اتحادیه دنیای کشتی معرفی کرد. مسابقات جام دنیای کشتی فرنگی با حضور 8 کشور روسیه، ایران، ترکیه، گرجستان، آلمان، ارمنستان، مجارستان، قزاقستان برگزار می گردد. نماینده اتحادیه دنیای بزودی برای بازدید از امکانات شهر اهواز به ایران سفر می نماید.

کاتاروهای ایران روی سکوی سوم جودو دنیا ایستادند

تیم ملی کاتای ایران در سرانجام نهمین دوره رقابتهای جودو قهرمانی دنیا با کسب چهار مدال نقره و برنز عنوان سوم دنیا را به خود اختصاص داد. این دوره از مسابقات دنیای در بخش کاتا یکشنبه به میزبانی شهر اولبیا کشور ایتالیا برگزار گردید. ایران پس از 6 سال با ترکیب کامل در این رقابتها حاضر شد و با کسب یک مدال نقره و 3 مدال برنز بالاتر از کشور میزبان بر سکوی سوم دنیا ایستاد، ژاپن قهرمان شد و عنوان نایب قهرمانی به تیم فرانسه رسید و ایتالیا هم چهارم شد.

انتخاب رئیس کمیسیون ورزشکاران فدراسیون کشتی

روز دوشنبه با حکم رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی، قاسم رضایی به عنوان رئیس کمیسیون ورزشکاران این فدراسیون منصوب شد. این انتصاب با توجه به برگزاری مجمع انتخابات کمیسیون ورزشکاران، معین شدن اعضای آن و همچنین لحاظ شدند شیوه نامه این کمیسیون انجام شد.

175 ورزشکار برای کمیسیون ورزشکاران

کمیته ملی المپیک فهرست ورزشکاران حائز شرایط برای عضویت در کمیسیون ورزشکاران را اظهار داشت. بر این اساس 175 ورزشکاراز رشته های المپیکی و آسیایی می توانند برای حضور در انتخابات این کمیسیون ثبت نام نمایند. مهلت ثبت نام در کمیسیون ورزشکاران از 22 مهرماه شروع می گردد. انتخابات کمیسیون ورزشکاران نیز 12 آبان ماه برگزار می گردد.

پریدر عضو کمیسیون زنان فیده شد

در جریان کنگره فدراسیون دنیای شطرنج که در آنتالیا ترکیه جریان دارد، شادی پریدر نایب رئیس فدراسیون ایران به عنوان عضو کمیسیون زنان انتخاب شد. پریدر سومین ایرانی است که در فدراسیون دنیای شطرنج عضویت پیدا نموده است. در حال حاضر محمدجعفر کامبوزیا نایب رئیس فیده است و مهرداد پهلوان زاده هم عضو کمیته قوانین این فدراسیون است.

صعود نوجوانان به مرحله دوم جام دنیای هند

تیم فوتبال نوجوانان با پیروزی در دو دیدار ابتدایی خود در مرحله مقدماتی جام دنیای هند صعود به مرحله دوم این رقابت ها را قطعی کرد. این تیم پس از اینکه در اولین دیدار مرحله مقدماتی پیروز به شکست 3 بر یک گینه شد، در دومین دیدار هم با چهار گل آلمان را شکست داد و اینگونه صعودش به مرحله دوم را قطعی کرد.

لغو اعزام کمانداران به مسابقات دنیای مکزیک

اعضای تیم ملی تیر و کمان کامپوند در حالیکه از هفته ها پیش برای حضور در مسابقات قهرمانی دنیا در مکزیک آماده می شدند در نهایت از اعزام به محل برگزاری این رقابت ها بازماندند. اعزام کمانداران به مکزیک به خاطر عدم صدور ویزای آنها برای کشور ثالث (هلند) لغو شد. مسابقات تیر و کمان قهرمانی دنیا از 23 مهرماه در مکزیک شروع می گردد و قرار بود کمانداران ایران امروز آدینه راهی این کشور شوند.

چراغ سبز کمیسیون ورزشکارن به 175 ورزشکار

ثبت نام از کاندیداها برای برگزاری اولین دوره انتخابات کمیسیون ورزشکاران از فردا شنبه شروع می گردد و به مدت پنج روز کاری ادامه خواهد داشت. برای برگزاری این انتخابات و معین کاندیداهای آن، 175 ورزشکار از رشته های المپیکی و بعضا آسیایی حائز شرایط لازم معرفی گردیده اند. این ورزشکاران پس از ثبت نام رسمی و در صورت تائید صلاحیت نهایی می توانند در روز مجمع انتخاباتی که 12 آبان ماه برگزار می گردد، حاضر شوند.

تساوی تیم ملی فوتبال مقابل میزبان جام دنیای

دومین دیدار تدارکاتی تیم ملی فوتبال برای آماده سازی حضور در جام دنیای آماده می نماید شامگاه سه شنبه در کازان به مصاف تیم ملی روسیه میزبان جام دنیای رفت و برابر این تیم به تساوی یک بر یک دست یافت. تنها گل تیم ملی فوتبال ایران در این دیدار توسط سردار آزمون در دقیقه 59 به دست آمد.

ترکیب تیم ملی وزنه برداری برای مسابقات دنیای نهایی شد

با صدور ویزای سید ایوب موسوی،ترکیب تیم ملی وزنه برداری ایران برای حضور در رقابتهای دنیای آمریکا نهایی شد. بر این اساس مجید عسگری در دسته 69 کیلوگرم، کیانوش رستمی و علی میری در دسته 85 کیلوگرم، سهراب مرادی و ایوب موسوی در دسته 94 کیلوگرم، محمدرضا براری، علی هاشمی در دسته 105 کیلوگرم، بهداد سلیمی، سعید علی حسینی و همایون تیموری در دسته 105+ کیلوگرم ملی پوشان ایران در مسابقات دنیای را تشکیل خواهند داد. رقابتهای دنیای وزنه برداری سال 2017 روزهای 6 تا 14 آذرماه در شهر آناهیم آمریکا برگزار می گردد.

سرپرست معاونت وزارت ورزش استاندار شد

باتصویب هیات وزیران سیدعلی آقازاده استاندارمرکزی شد. آقازاده در حال حاضر سرپرست معاونت توسعه منابع اقتصادی وزارت ورزش و جوانان است. با این انتخاب قطعا تغییراتی در این پست کلیدی وزاتخانه ایجاد خواهد شد. مناف هاشمی معاون دیگر وزارت ورزش که از مسئولیتش کناره گیری نموده بود به عنوان استاندارد گلستان انتخاب شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 519

به "اتفاق خوب برای کی روش و خطر در کمین یک فدراسیون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتفاق خوب برای کی روش و خطر در کمین یک فدراسیون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید