اتومبیلی که نه راننده دارد، نه هوا را آلوده می نماید (تصاویر)

به گزارش مجله اینمن، طراحان یک خودرو ادعا می نمایند که این اتومبیل بدون راننده قادر است آلودگی ناشی از وسایل نقلیه دیگر را هنگام رانندگی کاهش داده و هوای پاک را در پی خود بجا بگذارد.

اتومبیلی که نه راننده دارد، نه هوا را آلوده می نماید (تصاویر)

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، این اتومبیل ایرو نام دارد و از سوی کمپانی هدرویک انگلیس برای حضور در نمایشگاه خودروهای سبز چین در سال 2023 طراحی شده است.

این اتومبیل هر چند فضای کوچکی دارد اما داخل آن با سیستمی قابل تبدیل به یک فضای ناهارخوری است و حتی یک تختخواب را هم می توان در آن تعبیه کرد. با توجه به اینکه این اتومبیل هوا را آلوده نمی نماید بهترین وسیله نقلیه برای سفر در آینده خواهد بود.

این وسیله نقلیه با نیروی الکتریکی کار خواهد نمود و در حین حرکت در سطح شهر هیچ گونه آلاینده سوخت فسیلی فراوری نمی نماید. اما این ماشین با جاه طلبی زیست محیطی خود فراتر می رود.

هدرویک تأیید کرد که این اتومبیل مجهز به پیشرفته ترین سیستم فیلتر متصل به زیر اتومبیل است که می تواند ذرات آلوده را تصویه کند. فیلتر مخصوص به این اتومبیل HEPA (ذرات معلق با کارایی بالا) نام دارد که در قسمت پایین خودرو تعبیه شده و ذرات مضر و آلوده اطراف اتومبیل را به دام می اندازد. هوای آلوده ، حامل ذرات مواد شیمیایی مضر فراوری شده توسط سایر وسایل نقلیه در جاده ، از زیر اتومبیل ایرو عبور نموده و وارد فیلتر HEPA می گردد.

سپس ذرات در اندازه های مختلف در داخل الیاف آن محبوس می شوند و به وسیله یک سری تله پیچیده تر از هوای جاری خارج و به هوای تمیز تبدیل می شوند.

در داخل ، ماشین دارای یک فضای داخلی قابل تنظیم است که می تواند به چندین فضای عملیاتی از جمله یک اتاق متحرک یا فضای برای زندگی پیکربندی گردد.

جایگاه ها از حالت رانندگی می چرخند تا برای فعالیت های اجتماعی مانند ناهار خوری روی میز چهار برگ که جمع می شوند و فضا را به یک سالن تبدیل می نمایند ، رو به روی یکدیگر قرار بگیرند.

این صفحه در یک بیانیه مطبوعاتی شرح داده است که این اتومبیل در سال 2023 به بازار عرضه خواهد شد و البته پیش از آن در نمایشگاه خودروهای سبز چین حاضر می شود.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 28 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1400 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1634

به "اتومبیلی که نه راننده دارد، نه هوا را آلوده می نماید (تصاویر)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتومبیلی که نه راننده دارد، نه هوا را آلوده می نماید (تصاویر)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید