چطور از فرودگاه کوالالامپور به مرکز شهر برویم؟

به گزارش مجله اینمن، اگر برای اولین بار قصد سفر هوایی به کوالالامپور را دارید بهتر است قبل از سفر با فرودگاه کوالالامپور آشنایی کامل داشته باشید. کوالالامپور مرکز و بزرگترین شهر مالزی است که از دو فرودگاه بین المللی تشکیل شده و اولین جایی که در بدو ورود سفر به مالزی خواهید دید فرودگاه این شهر است. به همین علت بهتر است برای داشتن تجربه سفری خاطره انگیز درباره امکانات و نحوه دسترسی به فرودگاه های کوالالامپور اطلاعات کافی داشته باشید. در این مطلب قصد داریم به معرفی فرودگاه های کوالالامپور و اطلاعات کامل آن ها بپردازیم.

چطور از فرودگاه کوالالامپور به مرکز شهر برویم؟

فرودگاه بین المللی کوالالامپور

یکی از مدرن ترین و پر رفت وآمدترین فرودگاه های دنیا، فرودگاه بین المللی کوالالامپور است. این فرودگاه در سال 1993 و بعد از فرودگاه سلطان عبدالعزیز شاه در 45 کیلومتری کوالالامپور و در منطقه سپانگ سلانگور ساخته شد. این فرودگاه از جمله شلوغ ترین فرودگاه های کوالالامپور به شمار می رود که خدمات و کیفیت بالایی به مسافران ارائه می دهد.

فرودگاه بین المللی کوالالامپور جنگل طبیعی و وسیع بارانی و درختان نخل فراوانی دارد و از دو باند با دو ترمینال تشکیل شده است.

ترمینال های فرودگاه کوالالامپور

یکی از ترمینال های فرودگاه کوالالامپور که ترمینال اصلی است و با نام Klia main شناخته می گردد، از 4 گیت پروازی تشکیل شده که گیت های A و B مخصوص پروازهای داخلی و گیت های H و G مخصوص پروازهای بین المللی است.

پایانه مسافربری A دارای مجموعه ای وسیع از فروشگاه های متنوع و برند بدون مالیات، رستوران های زنجیره ای بین المللی، خدمات درمانی، دستگاه های خودپرداز، صرافی، دفتر پست، عبادتگاه، کافه، فست فود، سالن های استراحت، جنگل طبیعی، خدمات دوش و ماساژ، اینترنت رایگان و محوطه مخصوص بازی بچه ها و دارای 27 گیت پرواز است.

ترمینال دوم فرودگاه بین المللی کوالالامپور که به نام Klia2 شناخته می گردد، از سال 2014 شروع به فعالیت نموده و مخصوص پروازهای داخلی و مقرون به صرفه قیمت بین المللی است. این ترمینال از 5 گیت تشکیل شده که گیت های K و J مخصوص پروازهای داخلی و گیت های P، L و Q مخصوص پروازهای بین المللی هستند.

این ترمینال بزرگترین ترمینالی است که برای پروازهای مقرون به صرفه قیمت بهینه سازی شده و شامل 68 گیت خروجی، 80 پل هوایی، 10 ایستگاه راه دور و 220 فروشگاه است. ساختمان ترمینال دوم فرودگاه به وسیله یک پل هوایی به اسکله ها متصل شده و دارای یک مرکز خرید یکپارچه با امکان دسترسی به ترمینال به وسیله پل، هتل ترانزیت کپسولی که به عنوان اولین هتل کپسولی در آسیا شناخته می گردد، است.

دسترسی به فرودگاه بین المللی کوالالامپور

دسترسی به فرودگاه بین المللی کوالالامپور با استفاده از وسایل نقلیه مختلفی که از فرودگاه به مرکز شهر و بالعکس فراهم شده اند، امکان پذیر است. این فرودگاه در 45 کیلومتری شهر واقع شده و مسافرانی که از فرودگاه قصد رفتن به شهر را دارند، می توانند با وسایل حمل ونقل عمومی مختلف که از مقرون به صرفه تا گران در دسترسی هستند مثل دو خط قطار که یکی از آن ها سریع السیر و مدرن است و در کمترین زمان به مرکز شهر می رسد و قطار دیگر که معمولی است و تا مرکز شهر در 3 ایستگاه توقف می نماید و از جمله مقرون به صرفهترین وسیله نقلیه از فرودگاه به مرکز شهر است، اتوبوس های سریع السیر، اتوبوس های شهری و دربستی، تاکسی های فرودگاه که شامل 4 نوع تاکسی هستند و از باجه ای که در فرودگاه کوالالامپور است.

می توانید برای خرید کوپن هرکدام از آن ها اقدام کنید یا اجاره خودرو از آژانس های کرایه اتومبیل فرودگاه، می توانید به مرکز شهر و محل اقامت خود دسترسی داشته باشید.

فرودگاه سلطان عبدالعزیز شاه

اولین فرودگاه بین المللی مالزی که در سال 1965 در 30 کیلومتری مرکز شهر در منطقه سوبانگ ساخته شد فرودگاه سلطان عبدالعزیز شاه است که در گذشته فرودگاه سوبانگ نام داشت. این فرودگاه تا قبل از افتتاح فرودگاه بین المللی کوالالامپور به عنوان فرودگاه اصلی مالزی شناخته می شد. اما بعد از افتتاح فرودگاه نو کوالالامپور بیشتر پروازهای بین المللی به فرودگاه نو منتقل شد و در حال حاضر در این فرودگاه فقط پروازهای داخلی و بین المللی مقرون به صرفه قیمت انجام می گردد. این فرودگاه مقر اصلی شرکت های هواپیمایی مالزی مثل مالدینو ایر و فایرفلای است و روزانه هزاران مسافر از این فرودگاه جابه جا می شوند.

ترمینال های فرودگاه سلطان عبدالعزیز شاه

ترمینال های فرودگاه سلطان عبدالعزیز شاه شامل 3 ترمینال است که ترمینال 3، ترمینال اصلی فرودگاه محسوب می گردد و به اسکای پارک هم نامیده می گردد و بیشتر پروازهای بین المللی از این ترمینال انجام می گیرد. این ترمینال در سال 2007 بازسازی شده و دارای امکانات مجهز و پیشرفته برای مسافران است. از جمله امکانات این فرودگاه کوالالامپور می توان به خدمات پزشکی، داروخانه، خدمات اسپا و سالن، رستوران و کافه، اینترنت رایگان، امکان استحمام و سالن های استراحت که برای پروازهای فرست کلاس و بیزنس کلاس رایگان است و مسافرانی که بلیط آن ها اکونومی است می توانند با پرداخت ورودی از آن ها استفاده نمایند، اشاره نمود.

هتل های فرودگاه سلطان عبدالعزیز شاه

اگر از فرودگاه سلطان عبدالعزیز شاه قصد سفر به مالزی را دارید، در صورتی که پرواز شما دارای تاخیر است می توانید برای استراحت به هتل های نزدیک فرودگاه سلطان عبدالعزیزشاه بروید. در این هتل ها می توانید از امکانات رفاهی مناسب برخوردار شوید و در کمترین زمان خود را به فرودگاه برسانید. از جمله هتل های نزدیک فرودگاه هتل سوجانان کوالالامپور است که حدود 10 دقیقه با فرودگاه فاصله دارد و از خدمات حمل و نقل شاتل هم برای رفت وآمد می توانید بهره ببرید و هتل روف گاردن که حدود 15 دقیقه با فرودگاه فاصله دارد و به علت نداشتن شاتل باید خودتان به هتل بروید.

دسترسی به فرودگاه سلطان عبدالعزیز شاه

برای دسترسی به فرودگاه سلطان عبدالعزیز شاه می توانید از راه های متعددی مثل استفاده از اتوبوس سریع السیر Rapid KL و اتوبوس خط 772 که از 6 صبح تا نیمه شب فعال هستند، اتوبوس شاتل فرودگاه، تاکسی های مقرون به صرفه قیمت فرودگاه یا تاکسی های ویژه و اجاره خودرو از شرکت بین المللی هرتز می توانید از فرودگاه به مرکز شهر بهره ببرید.

حرف آخر دررباره فرودگاه کوالالامپور

مالزی یکی از کشورهای مطرح گردشگری در جنوب شرقی آسیا است و به همین علت فرودگاه های کوالالامپور روزانه پذیرای پروازهای بین المللی بسیاری هستند. در این مطلب سعی کردیم به معرفی دو فرودگاه کوالالامپور بپردازیم و شما را با امکانات و دسترسی آن ها آشنا کنیم، چرا که اولین مکانی که مسافران بعد از رسیدن به مالزی با آن روبه رو می شوند فرودگاه است و به همین علت بهتر است اطلاعات کافی درباره آن ها داشته باشید.

منبع: الی گشت
انتشار: 9 شهریور 1403 بروزرسانی: 9 شهریور 1403 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 2347

به "چطور از فرودگاه کوالالامپور به مرکز شهر برویم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چطور از فرودگاه کوالالامپور به مرکز شهر برویم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید