با چه وسیله نقلیه ای در هند بگردیم؟ (قسمت اول)

به گزارش مجله اینمن، گشت و گذار در هند

نحوه گشت وگذار شما در کشور هند به صورت کامل به دو امر اصلی بستگی دارد: زمان و آستانه صبر. هردوی این موارد نقش مهمی را درزمینه این که شما می توانید چه میزان از جادوی کشور شگفت انگیز و مرموز را در طول دیدار از آن به خود جذب کنید. تعداد بسیار بالایی از پروازها را از اروپا، آفریقا، آمریکای شمالی، خاورمیانه و آسیا به هند روانه می شوند. پس از ورود متوجه می شوید که یک شبکه وسیع از هواپیما، قطارها و اتوبوس ها در این کشور به ارائه خدمات مشغول هستند و هر یک از آن ها مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند. می توانید گزینه ای به صرفه و شگفت انگیز یعنی کرایه خودرو و راننده را در اختیار داشته باشید. درهرصورت به هر شکلی که به اطراف هند بروید، این سفر برای شما یک ماجراجویی ویژه دارد. بنابراین کمربندهای خود را برای یک ماجراجویی حماسی ببندید. با خبرنگاران همراه باشید تا بیشتر از این موضوع بدانید.

با چه وسیله نقلیه ای در هند بگردیم؟ (قسمت اول)

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور هند ما را تجربه کنید.

پرواز به نقاط مختلف هند

بیشتر کسانی که به هندوستان وارد می شوند، از یکی از دو دروازه مشهور برای مسافران بین المللی یعنی دهلی نو (new delhi) و بمبئی (Mumbai) به این کشور وارد می شوند. در کنار این دو شهر نیز شهرهایی مانند کلکته (kolkata)، بنگلور(Bangalore) و حیدرآباد (hyderabad) و چنای (Chennai) نیز شمار زیادی از مسافران خارجی را در فرودگاه های خود پذیرا هستند. شرکت های هواپیمایی که پروازهای بین المللی به سوی هندوستان را ترتیب می دهند، بسیار زیاد است. به یاد داشته باشید که پروازهایی که از کشورهای غربی به سوی هندوستان روانه می شوند، معمولا در ساعات غیرمعمولی مانند 3 یا 4 صبح به این کشور می رسند و به همین جهت نیز باید خودتان را برای دردسرهایی مانند یافتن هتل یا تاکسی آماده نموده و یا اینکه این موارد را از قبل تدارک ببینید. بدون شک آخرین گزینه ای که باید به سراغ آن بروید این است که با آتوریکشاهای (نوعی از سه چرخه مسافربری با ظرفیت دو تا سه مسافر که استفاده از آن در هندوستان مرسوم است) داخل فرودگاه سروکار داشته باشید.

هندوستان دارای پنج شرکت هواپیمایی داخلی اصلی است که البته به نسبت سایر خطوط هوایی ازنظر اقتصادی فشار کمتری به مسافران وارد می نمایند. این پنج شرکت شامل هواپیمایی هندوستان (Air India)، هواپیمایی ایندیگو (IndiGo)، هواپیمایی جت ایرویز (Jet Airways)، هواپیمایی گو ایر (GoAir) و هواپیمایی اسپایس جت (SpiceJet) هستند. توجه داشته باشید که هواپیمایی جت ایرویز با نام هواپیمایی جت ناکت (Jet Konnect) نیز شناخته می گردد؛ همچنین خطوط هوایی جت ایرویز و هواپیمایی هندوستان بهترین و پایدارترین خدمات را ارائه می نمایند. سایت های Cleartrip، Yatra و Make My Trip نیز اصلی ترین سایت هایی هستند که می توان به وسیله آن ها به اطلاعات و امکان رزرو پروازهای داخلی هندوستان دسترسی داشت.

پرواز به گوشه و کنار هندوستان دارای مزایای زیادی است. اگر شما ازنظر زمانی در مضیقه هستید، استفاده از هواپیما به شما این فرصت را می دهد تا بتوانید بخش بیشتری از این کشور پهناور را بگردید. پروازهای داخلی هند در مقایسه با پروازهای داخلی آمریکای شاقتصادی و اروپا، به مراتب ارزان تر و مقرون به صرفه تر هستند. در سرانجام نیز به یاد داشته باشید که سفر در جاده های هندوستان می تواند تجربه ای گیج نماینده و اعصاب خردکن در جاده هایی پر از گردوخاک باشد و به همین علت نیز در برخی از موارد حضور در ارتفاع 1000 متری می تواند بسیار راحت تر باشد.

جنبه منفی سفر با هواپیما نیز این است که بسیاری از لحظات منحصربه فرد سفر به هندوستان، تنها درزمانی رقم می خورد که بر روی زمین حضور دارید. در برخی از موارد مشاهده دنیای عجیب هندوستان از پنجره قطار یا اتوبوس می تواند یک تجربه شگفت انگیز و مسحورنماینده را برای شما به ارمغان بیاورد.

گردش در هندوستان با قطار

هندوستان بزرگ ترین شبکه راه آهن دنیا را دارد و سواری در قطارهای این کشور می تواند یکی از خاطره انگیزترین روش های سفر کردن باشد. انتخاب قطار مناسب در این کشور احتیاج به چند بار آزمون وخطا دارد و در این راه ممکن است با کلاس های مختلفی از قطارها روبرو شوید که برخی از آن ها حتی ممکن است با تجربه ای ناگوار و قرار دریافت در معرض هوای ناپاک نیز برای شما همراه باشند. با تمامی این تفاسیر اگر بتوانید کلاس مناسب قطار را بیابید، آنگاه سفر در راه آهن هندوستان، بدون شک می تواند یکی از مهم ترین نکات برجسته در سفر شما باشد.

مرسوم ترین و محبوب ترین کلاس قطارهای هندوستان را می توان کلاس تخت خواب دار (یک واگن باز که در ردیف های مختلف آن در هر طرف 2 سری تخت سه طبقه قرار دارند و در آن خبری از تهویه مطبوع نیست) دانست. این مدل از قطارها به نسبت هزینه اندک خود به شما فضایی نسبتا مطلوب و راحتی معقولی ارائه می نمایند. کسانی که می خواهند سفر بهتر و خنک تری را تجربه نمایند، باید به سراغ انتخاب از بین یکی از سه مورد مجهز به تهویه مطبوع بروند. این سه کلاس شامل کلاس تهویه دار سه طبقه (کوپه های شش نفره با تخت های سه طبقه) کلاس تهویه دار دوطبقه (کوپه های چهارنفره با تخت های دوطبقه) و کلاس تهویه دار یک طبقه (کوپه های دو یا چهارنفره با قابلیت قفل کردن در و شخصی کردن محیط و غذای رایگان) هستند. قطارهای شتاب دی (Shatabdi)، جایگاه های واقع در بخش مجهز به تهویه مطبوع می توانند یک گزینه راحت و خنک برای سفر کردن باشند. پیشنهاد می کنیم که از بخش درجه 2 (دارای نیمکت های پلاستیکی و چوبی که همواره به شدت شلوغ و لبالب از مسافر هستند) که به صورت عادی و بدون شماره جایگاه قابل دسترسی است دوری کنید و تنها در صورتی به سراغ آن بروید که به شدت ازنظر بودجه در مضیقه هستید. هنگامی که این دردسرها را پشت سر گذاشته از آن ها راحت شوید، تفریح اصلی شروع می گردد. سعی کنید تا از قبل برای رزرو کردن قطار اقدام کنید؛ البته در چند سال اخیر علیرغم کوشش سایت هایی که خدمات رزرو آنلاین بلیت در هندوستان را ارائه می نمایند، رزرو کردن قطار برای افراد خارجی، به خصوص اگر بخواهید این کار را از خارج از هندوستان انجام بدهید، بسیار سخت شده است. آسان ترین راه این است که به سراغ یک آژانس مسافرتی رفته و یا مستقیما به سراغ ایستگاه های قطار بروید. البته در این راه می توانید تجربه ای نامناسب و نه چندان مطبوع داشته باشید زیرا صف های موجود در ایستگاه قطار معمولا بسیار طولانی هستند و افراد حاضر در صف پتانسیل بالایی برای ایجاد هرج ومرج دارند.

بهترین و مطلوب ترین روش برای کنترل کردن مقصد سفرتان این است که به سراغ خرید آنلاین بلیت بروید ولی شرایط خرید آنلاین اندکی متفاوت و سخت به حساب می آید. ابتدا باید در وب سایت شرکت خدمات گردشگری راه آهن هندوستان یا IRCTC ثبت نام کنید و برای این کار به یک شماره تلفن همراه هندی احتیاج خواهید داشت (دریافت سیم کارت در کشور هند بسیار آسان است). پس ازاین مرحله می توانید به وسیله سایت IRCTC یا سایت هایی مانند Clear My Trip و Yatra، بلیت خود را رزرو کنید. درصورتی که برای مدتی نه چندان کم در هندوستان اقامت دارید، سپری کردن این دردسرهای قانونی و اداری بدون شک به نفع شما است.

البته قطارهای گردشگری لوکس معدودی نیز در هندوستان فعالیت می نمایند که می توان از میان آن ها، کاخی سوار بر روی چرخ (Palace on Wheels) یا ادیسه دکن (Deccan Odyssey) را نام برد. بلیت این قطارها به آسانی به وسیله وب سایت های قابل رزرو کردن است.

منبع: الی گشت
انتشار: 29 آبان 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 482

به "با چه وسیله نقلیه ای در هند بگردیم؟ (قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با چه وسیله نقلیه ای در هند بگردیم؟ (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید