برای طراحی سایت چه راه هایی داریم؟

به گزارش مجله اینمن، رپرتاژآگهی - حضور در فضای آنلاین و استفاده از سایت برای ارتقا کسب و کار در حال حاضر امری لازم است و کسب وکارهایی که سایت ندارند بهتر است که هر چه زودتر برای خود سایتی بسازند و گرنه در آینده با مسائل فراوانی روبرو خواهند شد.

برای طراحی سایت چه راه هایی داریم؟

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ تک برگی از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

شاید افراد و شرکت های زیادی به دنبال طراحی سایت باشند، اما در چگونگی طراحی آن با سوالاتی روبرو شوند و یکی از مهمترین سوال ها در این زمینه این است که استفاده از وردپرس بهتر است یا اینکه با سایت ساز، سایت را راه اندازی کنیم؟

در حالت کلی سه روش برای طراحی وب سایت وجود دارد که در زیر هر کدام را شرح می دهیم.

  1. استفاده از کدنویسی و ساخت وب سایت اختصاصی
  2. استفاده ازسیستم های مدیریت محتوا مثل وردپرس
  3. استفاده از سایت ساز ها

استفاده از روش اول یعنی ساخت وب سایت اختصاصی پرهزینه ترین روش برای ساخت وب سایت می باشد و به ندرت شرکت های کوچک و متوسط از آن استفاده می نمایند.

در این روش به یک طراح حرفه ای احتیاج است تا تغییرات درخواست شده را انجام دهد و دردسرهای خاص خودش را دارد.

استفاده از سیستم های مدیریت محتوا در سال های اخیر به شدت افزایش یافته است و دلیل آن هم به امکاناتی بر می گردد که این سیستم ها هر روز آن ها را ارتقا می دهند.

در سال 2020، وردپرس محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا در جهان است و بالغ بر یک سوم وب سایت های جهان از امکانات وردپرس استفاد می نمایند و از بین سایت های مطرح جهان هم موارد زیادی وجود دارد که از وردپرس برای طراحی سایت خود استفاده نموده اند.

وردپرس محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا در جهان است

وردپرس با افزونه ها و قالب های متعددی که دارد، می تواند هر نوع وب سایتی را پوشش دهد و آن را بسازد.

روش سوم برای طراحی وب سایت، استفاده از سایت سازها می باشد که در آن می توان بدون هیچ نوع دانش برنامه نویسی، سایتی را راه اندازی کرد.

سایت ساز چیست؟

سایت سازها ابزاری هستند که امکان ساخت وب سایت را بدون هیچ دانش کدنویسی را برای متقاضیان فراهم می نمایند.

کار با سایت سازها بسیار راحت می باشد و بدون هیچ تجربه و مهارتی در زمینه برنامه نویسی می توان تنها با کشیدن و رها کردن عناصر مورد احتیاج سایت خود را به شکل دلخواه طراحی کرد.

سه روش فوق روش های طراحی وب سایت می باشند. در ادامه مطلب به تفاوت و امکانات وردپرس و سایت سازها می پردازیم و نقاط ضعف و قوت آن ها را آنالیز می کنیم.

همان طور که قبلا گفتیم، سیستم های مدیریت محتوا انعطاف پذیری زیادی دارند و دلیل آن هم به افزونه ای متعددی برمی گردد که برای آن ها ساخته شده است و برای استفاده کامل از آن ها به دانش نسبی در زمینه برنامه نویسی احتیاج است.

سایت سازها به اندازه سیستم های مدیریت محتوا انعطاف پذیر نیستند ولی برای استفاده از آن ها به هیچ گونه دانش برنامه نویسی احتیاج نیست و می توان به سادگی از آن ها استفاده کرد.

در زیر به تفاوت ها و مزیت های وردپرس و سایت سازها اشاره شده است.

  1. نحوه کار کردن با ویرایشگرهای سایت سازها و وردپرس

بیشتر سایت سازها دارای رابط کاربری بصری جذابی می باشند و به کاربر اجازه می دهد تا با کشیدن عناصر مختلف و رها کردن آن ها در محل موردنظر به سادگی سایت خود را طراحی نمایند و قسمت های مختلف آن مانند منوها، اسلایدر، فوتر، بخش فروشگاه سایت و … را درست کنید.

CMSهای مدیریت محتوا مانند وردپرس فاقد رابط کاربری بصری می باشند و فقط به یک فرم دسترسی دارید و به وسیله آن می توانید صفحات سایت خود را ویرایش کنید. این مسئله می تواند کمی سخت باشد و ضروری است فرد نحوه کار کردن با پنل های سیستم مدیریت محتوا را بیاموزد.

  1. راحتی استفاده

استفاده از سیستم های مدیریت محتوا مانند وردپرس کمی سخت می باشد چون که این سیستم ها با زبان های برنامه نویسی نوشته شده است و برخی وقت ها ضروری است که قطعه کدی به قالب سایت اضافه گردد و این کار برای افرادی که دانش برنامه نویسی ندارند، سخت می باشد.

در نقطه مقابل سیستم های مدیریت محتوا، استفاده از سایت سازها بسیار آسان می باشد چون که برای طراحی وب سایت به هیچ گونه دانش برنامه نویسی احتیاج نیست و تنها با استفاده از ابزارهای سایت سازها، می توانید عناصر مورد احتیاج خود را به سایت خود اضافه کنید و یک سایت کاملی را بسازید.

  1. انعطاف پذیری

قدرت انعطاف پذیری سیستم های مدیریت محتوا مثل وردپرس نسبت به سایت سازها، بیشتر می باشد. وردپرس افزونه های مختلفی دارد که با استفاده از آن ها می توانید هر نوع سایتی را طراحی کنید و می توانید آن ها را به سایت اضافه کنید. هر کدام از این افزونه ها تنظیمات خاص خود را دارند و این کار می تواند برای کسانی که دانش برنامه نویسی ندارند، سخت باشد.

در مقابل سایت سازها امکانات محدودتری نسبت به وردپرس دارند و در آن افراد نمی توانند از هر نوع افزونه ای استفاده نمایند و تنها می توانید از افزونه ها ارائه شده توسط سایت ساز بهره ببرید و برای این افزونه ها به هیچ گونه تنظیمات خاصی احتیاج نیست.

  1. هاستینگ

برای اینکه سایت شما برای کاربران دیده گردد، علاوه بر طراحی خود سایت، باید برای سایت خود دامنه و هاست نیز خریداری کنید.

اگر قصد دارید سایت خود را با وردپرس طراحی کنید، باید سایتتان را روی هاستی نصب کنید که از زبان PHP و پایگاه داده MySQL پشتیبانی کند و با سایت های وردپرسی سازگار باشد.

در طرف مقابل، بیشتر سایت سازها برای تجربه بهتر کاربر خود، خودشان خدمات هاستینگ را انجام می دهند و لازم نیست کاربر درگیر مسائل مرتبط با هاستینگ گردد.

اگرچه وردپرس هاستینگ مشخصی لازم دارد اما با این حال می توانید به راحتی هاست سایت خود را عوض کنید و آن را به هاست دیگری منتقل کنید.

اگر از سایت ساز برای طراحی وب سایت خود استفاده می کنید، نمی توانید هاست سایت خود را عوض کنید و اگر بخواهید که هاست سایت خود را عوض کنید باید سایت جدیدی برای خود طراحی کنید.

در این مطلب به تفاوت های وردپرس با سایت سازها اشاره کردیم و با توجه به مطالب گفته شده و احتیاج خود، یکی را انتخاب کنید.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 4 دی 1399 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1360

به "برای طراحی سایت چه راه هایی داریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای طراحی سایت چه راه هایی داریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید