بلندبالای شاداب ایرانم ؛ آب سفید

به گزارش مجله اینمن، خبرنگاران : دلم تنگ شده برای شنیدن صدای تو؛ صدای تو که پاک و شفاف است؛ آن قدر که سراپا گوش شوم تا ملودی جانبخشت تا انتهای بودن من نفوذ کند. تو بخوان ،تو بگو که دلم از شنیدن صداهای ناشکیب آشفته است .

بلندبالای شاداب ایرانم ؛ آب سفید

هما حاصلی: پلک نباید زد ، مبادا گوشه ای از تابلو جاودان شگفتی های تو از دست برود. دست می کشم از بلندای شانه های فراخ زاگرس تا امتداد دامن توری تو… و تو مهربانم، قطره بارانم کن!

با تو باورم شده که فراتر از آرامش مطلق جایی هست. جایی که می خروشی و آهنگ دلنواز بوسه های مادرانه ات بر صورت صخره ها حباب حباب آرامش می شود و می شوید و فرو می ریزد زنگارها را .دلشوره هایم را به حباب های متینت می سپارم و جاری می شوم در سخاوت امیدبخش تو ؛ بلندبالای شاداب ایرانم؛ آب سفید . پرجوش و خروش باشی تا همیشه های بی زوال .

نام آبشار آب سفید به گوشتان خورده ؛ می پرسید آبشار آب سفید کجاست؟ برای تماشای این شاهکار خدا باید راهی لرستان شوید. استانی که بیش از 33 رودخانه دائمی دارد و این آب های جاری طبیعتش را بی نظیر کرده است. آبشار اب سفید یکی از بلندترین آبشارهای ایران بوده که به عروس آبشارهای لرستان یا حتی ایران معروف است و در نزدیکی شهر الیگودرز در جنوب شرقی استان لرستان در دامنه های کوه های زاگرس واقع شده است.

آب این ابشار سرآمد اب های معدنی لرستان است و اوج طراوت آن در فصل بهار بوده که عرض آن به 8 تا 15 متر می رسد. در کنار آبشار، گیسوان سبز جنگل های زاگرسدلربایی می کند و جنگل و آبشار شانه به شانه هم میزبان سخاوتمند و آرامش بخش جهانگردان شده اند.

آبشار آب سفید سرآغاز رودخانه دائمی است که از دامنه کوه های کازینستان و حرا سرچشمه می گیرد و حدود هفده کیلومتر طول دارد. این رودخانه با پیوستن به رودخانه کاکلستان و ریختن به رود رودبار لرستان پایان به سد می رسد.

آب آبشار آب سفید بعد از آمیختن با مولکول های هوا با صخره های اطراف برخورد می کند و حباب های سفید رنگی را تشکیل می دهد. این حباب های سفید باعث می شوند آبشار به رنگ سفید دیده شود. به همین دلیل به آن می گویند آب سفید و در گویش محلی لرستانی او اسبید تلفظ می شود.

این طبیعت زیبا و دل انگیز را با چاشنی مهمان نوازی و سخاوت لرستانی ها تصور و برای برنامه ریزی سفر به این مقصد به یادماندنی تعلل نکنید.

اطراف آبشار امکانات رفاهی هست و جهانگردان بسیاری برای حال خوب و انرژی مثبت به این مکان پرنشاط سفر می کنند. اگر کوله بار سفر را بستید یادتان باشید که مثل جهانگرد خوب و شایسته آسه بروید و آسه برگردید و ازطبیعت زیبا و دل انگیز زاگرسمثل چشمتان مراقبت کنید آن قدر که جز رد پا از شما در طبیعت نماند.

راستی تا یادم نرفته بگویم فاصله آبشار تا الیگودرز حدود 50 کیلومتر است و از طریق یک جاده آسفالته با مناظری چشم نواز می توان به نزدیکی آبشار رسید.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 29 تیر 1401 بروزرسانی: 29 تیر 1401 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 2124

به "بلندبالای شاداب ایرانم ؛ آب سفید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلندبالای شاداب ایرانم ؛ آب سفید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید