تحصیل در ایتالیا

به گزارش مجله اینمن، تحصیل در ایتالیا در دوره ابتدایی از 5 سالگی شروع می گردد و طول مدت این دوره 5 سال می باشد. بعد از گذراندن دوره ابتدایی وارد یک دوره سه ساله متوسطه که در آن ریاضیات و علوم پایه بسیار اهمیت دارد که در انتها آنها امتحانات داخلی برگزار می گردد و دوره 5 ساله دبیرستان شروع می گردد و در نهایت دانش آموزان در امتحانات نهایی سراسری شرکت می کنند و مدرک دیپلم را دریافت می کنند. کشور ایتالیا به واسطه عضویت در اتحادیه اروپا دارای استاندارد های بالایی در زمینه های مختلف می باشد.

تحصیل در ایتالیا

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا ارزان از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

ایتالیا یکی از پرطرفدارترین کشورهای اروپایی جهت ادامه تحصیل می باشد. رتبه بالای دانشگاه های ایتالیا و قدمت طولانی دانشگاه های آن و همچنین هزینه های زندگی و تحصیل در ایتالیا نسبت به سایر کشورهای اروپایی پایین می باشد و امکان استفاده از بورسیه های مختلف تحصیلی سالانه هزاران متقاضی ادامه تحصیل را در داخل و خارج از اروپا به ایتالیا کشانده است، زبان تحصیل در ایتالیا ، ایتالیایی و انگلیسی می باشد بیش از 170 رشته در مقطع لیسانس، فوق لیسانس ارایه می گردد و بیشتریت دوره های دکتری به زبان انگلیسی می باشد با توجه به رویکرد بین المللی که در سالهای اخیر در بخش آموزش عالی کشور ایتالیا اتخاذ شده است، این امکان فراهم شده که تعداد بسیار زیادی از رشته های ارائه شده در کشور ایتالیا در مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری به زبان انگلیسی ارائه گردد.

کارشناسی در ایتالیا

زبان تحصیل در ایتالیا در مقطع کارشناسی در کلیه رشته ها به زبان ایتالیایی و فقط چند رشته به زبان انگلیسی ارائه می گردد جهت ورود باید مدرک زبان ایتالیایی ارائه داده گردد ،طول دوره تحصیل 3 تا 4 سال و امکان اخذ بورسیه برای ایرانیان وجود دارد.

مدت زمان تحصیل در ایتالیا در مقطع کارشناسی : 3 تا 4 سال

کارشناسی ارشد در ایتالیا

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در ایتالیا به 2 زبان ایتالیایی و انگلیسی می باشد که طول دوره تحصیل 2 سال و جهت اخذ پذیرش باید مدرک زبان ایتالیایی یا مدرک زبان انگلیسی ارائه داده گردد و امکان اخذ بورسیه وجود دارد.

مدت زمان تحصیل در ایتالیا در مقطع کارشناسی ارشد : 2 سال

دکترا ایتالیا

طول دوره تحصیل دکترا در ایتالیا 3 تا 5 سال و به دو زبان انگلیسی و ایتالیایی ارائه می گردد که دارا بودن مدرک زبان ایتالیایی یا انگلیسی الزامیست. همچنین امکان اخذ بورسیه در ایتالیا برای متقاضیان نیز وجود دارد.

مدت زمان تحصیل در ایتالیا در مقطع دکترا : 3 الی 5 سال

بورسیه های تحصیلی در ایتالیا

  • تخفیف در شهریه تحصیل در ایتالیا
  • یاری هزینه تحصیلی ایتالیا از 2500 تا 5200 یورو در سال
  • امکان دریافت بورس کامل تحصیل در ایتالیا از 11000 تا 20000 یورو در سال

شرایط سنی تحصیل در ایتالیا

در ابتدا هیچگونه محدودیت سنی و شرایط سنی تحصیل در ایتالیا برای متقاضیان وجود ندارد. اما محدودیت سن برای اخذ بورسیه تحصیلی ایتالیا از مواردی است که باید به آن توجه کرد. در توافقنامه فرهنگی و اجرایی محدودیت سنی 35 ساله برای دریافت یاری هزینه تحصیلی ایتالیا در نظر گرفته شده است اما این محدودیت و شرایط سنی تحصیل در ایتالیا برای متقاضیانی که زبان ایتالیایی تدریس می نمایند و به آموزش این زبان فعال هستند صدق نمی کند. طبق این توافقنامه هزینه های تحصیلی ایتالیا برای افراد زیر 18 سال تعلق نمیگیرد.

هزینه تحصیل در ایتالیا

هزینه تحصیل در دانشگاه های ایتالیا به طور میانگین سالانه بین 320 تا 3200 یورو بوده که این هزینه نسبت به دانشگاه های مختلف متفاوت میباشد که البته تا سالی 1700 یورو بنا به شرایط، می توان از تخفیف در شهریه بهره مند شد.

هزینه تحصیل در ایتالیا در مقطع کارشناسی و کارشتاسی ارشد : 500 الی 3000 یورو در سال در دانشگاه های دولتی

هزینه تحصیل در ایتالیا در مقطع دکترا : 140 الی 1200 یورو در سال در دانشگاه های دولتی

دانشگاه های خصوصی ایتالیا معمولا شهریه های بیشتری را نسبت به دانشگاه های دولتی دریافت می نمایند و در بیشتر آن ها، شهریه دانشجویان اروپایی و خارج از اتحادیه اروپا یکسان است. شهریه دانشگاه های خصوصی ایتالیا به طور متوسط از 6000 تا 20000 یورو در سال متغیر است.

منبع: اینترنت
انتشار: 2 آبان 1399 بروزرسانی: 2 آبان 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1229

به "تحصیل در ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحصیل در ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید