حذف وزن 75- کیلوگرم ووشو در بازی های آسیایی جاکارتا به ضرر ایران

به گزارش مجله اینمن، شورای المپیک آسیا رقابت های وزن منهای 75 کیلوگرم ووشو (ساندا) در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا را حذف کرد که به نوعی می تواند به ضرر تیم ملی ایران تمام گردد.

حذف وزن 75- کیلوگرم ووشو در بازی های آسیایی جاکارتا به ضرر ایران

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران، طبق تصمیم گرفته شده در شورای المپیک آسیا، قرار است اوزان سنگین بعضی رشته های رزمی از شرکت در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا اندونزی حذف شوند. در این میان طبق گفته فدراسیون ووشو، این رشته نیز از چشم شورای المپیک قاره کهن دور نماند و وزن 75- کیلوگرم ووشو در بخش ساندا، از شرکت در این رویداد مهم حذف می گردد. این تصمیم در صورت اجرا شدن می تواند به ضرر کاروان ووشوی ایران تمام گردد و شانس کسب یک مدال طلا را از کاروان ورزشی ایران بگیرد.

این تصمیم شورای المپیک آسیا بدون اطلاع فدراسیون ووشوی آسیا، به دلیل کم شدن مدال بعضی رشته ها و اضافه شدن چند رشته جدید مانند پنچاک سیلات و جوجیتسو برای نخستین بار گرفته شده است. البته نشست هیات رئیسه فدراسیون ووشوی آسیا با حضور ˝مهدی علی نژاد˝ رئیس فدراسیون ووشوی ایران و نایب رئیس آسیا، در ˝گوانگژو˝ چین برگزار گردید و تصمیم عجیب شورای المپیک آسیا مبنی بر حذف رقابت های وزن منهای 75 کیلوگرم ساندای مردان در بازی های آسیایی، مورد آنالیز و اعتراض نهاده شد. مسئولان فدراسیون ووشوی آسیا تصمیم به برگزاری مذاکراتی با شورای المپیک آسیا جهت تغییر این تصمیم ناگهانی گرفته اند اما اینگونه به نظر می رسد که شورای المپیک آسیا از این تصمیم خود باز نخواهد گشت.

با توجه به این قانون جدید، قابل توجه است که تیم ملی ووشوی ایران در وزن منفی 75 کیلوگرم بخش ساندا یوسف صبری ووشوکار اردبیلی را در اختیار دارد که توانسته است در رقابت های قهرمانی جوانان آسیا و قهرمانی بزرگسالان دنیا 2017 کازان روسیه به مدال طلا دست پیدا نموده و سهمی را در نخستین قهرمانی تیم ملی ووشوی ایران داشته باشد. در صورت اجرا شدن این تصمیم، صبری نمی تواند در وزن منفی 75 کیلوگرم به رقابت های ووشوی بازی های آسیایی جاکارتا اعزام گردد و یکی از شانس های مدال طلا برای تیم ملی ووشو و کاروان ایران از بین خواهد رفت.

حال صبری اگر می خواهد در بازی های آسیایی حاضر گردد، باید تغییر وزن داده و در وزن دیگری پا به میدان مسابقات بگذارد. در تغییر وزن صبری مشکلاتی وجود دارد که کار را برای او سخت می نماید. به دلیل اینکه در بازی های آسیایی وزن منفی 80 کیلوگرم وجود ندارد. او نمی تواند یک وزن بالاتر برود و به ناچار باید در یک وزن پایین تر مبارزه کند که کار او از ابتدای راه سخت است.

همچنین ووشوکار وزن منفی 75 کیلوگرم ایران اگر یک وزن پایین تر برود محسن محمدسیفی را پیش رو دارد که در دو دوره گذشته بازی های آسیایی(2010 گوآنگ ژو و 2014 اینچئون) توانسته است مدال طلای این رقابت ها را به خود اختصاص دهد و از قهرمانان شاخص ووشو در دنیا است. در این صورت صبری برای اعزام شدن به بازی های آسیایی جاکارتا، باید در وزن منفی 70 کیلوگرم با محسن محمدسیفی مبارزه انتخابی داشته باشد که کار سختی را در پیش دارد. البته فرقی نمی نماید که کدام یک از این دو ورزشکار به این بازی ها اعزام شوند و مسئله مهم تر حذف یک شانس مدال طلا برای کاروان ووشوی ایران است.

با همه این ها باید دید چه تصمیمی تا زمان برگزاری بازی های آسیایی 2018 جاکارتا گرفته خواهد شد و آیا مسئولان فدراسیون ووشوی آسیا می توانند از این تغییر قانون جلوگیری نمایند یا خیر؟

طبق گفته فدراسیون ووشوی ایران، در این نشست دو کشور هند و برونئی نیز برای میزبانی دوره بعدی مسابقات قهرمانی ووشوی جوانان آسیا در سال 2019 اعلام آمادگی نموده اند که به دلیل عدم تکمیل بودن مدارک آن ها، مشخص میزبان این رقابت ها به جلسه بعدی هیات رئیسه موکول شده است. همچنین با توجه به میزبان بودن ˝چین˝ برای بازی های آسیایی 2022 نیز، مسئولان ووشوی آسیا سعی دارند از قدرت بلامنازع این کشور در ووشوی دنیا استفاده نمایند تا تعداد اوزان ساندا و فرم های بخش تالو برای شرکت کردن ورزشکاران در این رقابت ها را بیشتر نمایند و نسبت به این مسئله ابراز امیدواری کردند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 مهر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 324

به "حذف وزن 75- کیلوگرم ووشو در بازی های آسیایی جاکارتا به ضرر ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف وزن 75- کیلوگرم ووشو در بازی های آسیایی جاکارتا به ضرر ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید