پخش سریال مدینه از تلویزیون اندونزی

به گزارش مجله اینمن، خبرنگاران: با همکاری رایزنی فرهنگی ایران و اتحادیه بازیگران فیلم اندونزی سریال مدینه از تلویزیون های این کشور پخش می گردد.

پخش سریال مدینه از تلویزیون اندونزی

برای دیدن زیباترین جزیره اندونزی با تور بالی همراه شوید.

به گزارش خبرنگاران، حجت الله ابراهیمیان، رایزن فرهنگی ایران در اندونزی با إوری محمد یولیس، کارگردان و عضو اتحادیه بازیگران فیلم این کشور (PARFI)، در مورد همکاری های فرهنگی و هنری و پخش فیلم های ایرانی در اندونزی دیدار کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محور این دیدار، چگونگی همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان در اندونزی با اتحادیه بازیگران فیلم اندونزی به ویژه نمایش فیلم های ایرانی در اندونزی بود.

إوری محمد یولیس در این دیدار اظهار کرد: متأسفانه بیشتر کارگردانان فیلم های اندونزی را هندی ها تشکیل می دهند و مضامین آن چندان با آموزه های انسانی و اسلامی سازگاری ندارد؛ اما برخلاف آن مضامین فیلم های ایران از معرفت انسانی و اسلامی و رشد خانوادگی برخوردار است. بنابراین ما مشتاق هستیم که در جاکارتا و نیز در دیگر شهرهای اندونزی به ترویج این مضامین بلند در قالب نمایش و برگزاری جشنواره های سینمای ایران، اهتمام بورزیم.

وی در ادامه اضافه کرد: فیلم های اندونزی بیشتر به رؤیا توجه دارد تا به واقعیت؛ اما وقتی فیلم ایرانی ملک سلیمان (ع) یا یوسف نبی (ع) را می بینیم، حقایقی برای مخاطب کشف می گردد.

در ادامه حجت الله ابراهیمان ضمن استقبال از دیدگاه إوری محمد یولیس، اظهار کرد: ایران با قدمت 7 هزار ساله، دارای تمدنی عظیم در دنیا است که نمی توان در مجموعه گفتمان تمدنی، آن را نادیده گرفت. ایران، پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز با پشتوانه آن تمدن غنی، در حال ساخت تمدن نوین اسلامی است که در بعد فرهنگ و هنر نیز ما الزامات این تمدن نوین را مد نظر قرار می دهیم؛ بنابراین فیلم های ایرانی سرشار از بوی معنویت، معرفت و تعالی انسانی ـ اسلامی است.

در سرانجام این دیدار برنامه ریزی برای انجام هفته فیلم ایران در جاکارتا توسط پارفی (PARFI) و با همکاری رایزنی فرهنگی ایران، انعقاد قرارداد میان پارفی با صدا و سیمای ایران در مالزی، کوشش برای پخش سریال مدینه از بعضی از شبکه های تلویزیونی اندونزی توسط پارفی، یاری رایزنی فرهنگی ایران به پارفی برای پخش فیلم های ایرانی در شهر سمارنگ و کوشش برای اکران فیلم های ایرانی دارای مجوز پخش در بعضی سینماهای اندونزی، مورد توافق طرفین نهاده شد.

منبع: تسنیم
انتشار: 14 مهر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 342

به "پخش سریال مدینه از تلویزیون اندونزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پخش سریال مدینه از تلویزیون اندونزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید