راهنمای جامع سفر به کشور کانادا

به گزارش مجله اینمن، کانادا کشوری پهناور و تماشایی است که با مناظر خیره کننده، شهرهای پر جنب و جوش و مردمی مهربان، همواره گردشگران بسیاری را به سوی خود جذب می کند. فرقی نمی کند به دنبال ماجراجویی در دل طبیعت باشید، از هیاهوی کلانشهرها لذت ببرید یا در فضایی آرام و فرهنگی غرق شوید، کانادا برای هر سلیقه ای حرفی برای گفتن دارد.

این راهنمای جامع، تمام اطلاعات مورد نیاز شما را برای داشتن سفری به یاد ماندنی به کانادا در اختیارتان قرار می دهد. پس با ما همراه باشید تا سفری رویایی به سرزمین های باشکوه را برنامه ریزی کنیم.

راهنمای جامع سفر به کشور کانادا

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

کانادا کشوری پهناور در شمال آمریکاست که با مناظر طبیعی خیره کننده، شهرهای پر جنب و جوش و مردمی خونگرم شناخته می شود. فرقی نمی کند به دنبال اسکی روی قله های پوشیده از برف باشید، در امتداد خط ساحلی اقیانوس آرام گشت و گذار کنید یا از موزه های درجه یک کلانشهرها دیدن کنید، کانادا برای هر سلیقه ای جاذبه ای منحصر به فرد دارد. در این راهنمای جامع، همراه ما باشید تا با تمام نکات مهم برای سفر به کانادا آشنا شوید.

ویزای کانادا: اولین قدم برای ورود به سرزمین

اولین و مهمترین مرحله برای سفر به کانادا، دریافت ویزای این کشور است. ویزای کانادا ( انواع ویزای کانادا) برای اهداف مختلفی از جمله گردشگری، تحصیل، کار و تجارت وجود دارد. مدارک مورد نیاز و فرآیند اخذ ویزا نیز بسته به نوع ویزای درخواستی شما متفاوت است.

به دلیل نبود سفارت کانادا در ایران، درخواست ویزای توریستی کانادا معمولا از طریق مراکز درخواست ویزای کانادا (VAC) در کشورهای همسایه مانند ترکیه یا امارات متحده عربی انجام می شود. توصیه می شود برای اطلاع از آخرین قوانین و مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای کانادا به وب سایت اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) مراجعه کرده و با یک مشاور مجرب ویزا مشورت کنید.

مراحل اخذ ویزای کانادا

برای سفر به کانادا، نیاز به اخذ ویزای توریستی دارید. روند اخذ ویزا می تواند کمی زمان بر باشد، بنابراین توصیه می شود حداقل سه ماه قبل از سفر برای دریافت ویزا اقدام نمایید. مراحل کلی اخذ ویزای کانادا به شرح زیر است:

  1. گردآوری مدارک مورد نیاز: مدارک مورد نیاز بسته به شرایط شما متغیر است. اما به طور کلی، پاسپورت معتبر، عکس پرسنلی، نامه تمکن مالی، رزرو بلیط هواپیما و رزرو هتل از جمله مدارک اصلی به شمار می روند.
  2. پر کردن فرم درخواست ویزا: فرم درخواست ویزای کانادا را به صورت آنلاین یا حضوری تکمیل نمایید.
  3. پرداخت هزینه های مربوطه: هزینه های اخذ ویزا و انگشت نگاری را پرداخت کنید.
  4. انگشت نگاری: در یکی از مراکز تعیین شده برای ثبت اثر انگشت خود اقدام نمایید.
  5. بررسی پرونده توسط اداره مهاجرت کانادا: پس از تکمیل مراحل فوق، پرونده شما توسط اداره مهاجرت کانادا بررسی می شود. مدت زمان بررسی پرونده متغیر است، اما معمولا بین چند هفته تا چند ماه به طول می انجامد.
  6. دریافت ویزا: در صورت تایید ویزا، می توانید پاسپورت خود را همراه با برچسب ویزا دریافت کنید.

توجه داشته باشید: برای کسب اطلاعات دقیق تر در خصوص مدارک مورد نیاز و روند اخذ ویزا، به وب سایت رسمی اداره مهاجرت کانادا مراجعه کنید.

آشنایی با کانادا

کانادا دومین کشور پهناور دنیا است که از 10 استان و 3 قلمرو تشکیل شده است. این کشور در همسایگی شمالی ایالات متحده قرار دارد و با طبیعت بی نظیر، فرهنگ غنی و تعدد جاذبه های گردشگری، به یکی از محبوب ترین مقاصد توریستی دنیا تبدیل شده است.

زبان: زبان رسمی کانادا انگلیسی و فرانسوی است. البته با توجه به جامعه مهاجرنشین گسترده، زبان های دیگری نیز در نقاط مختلف این کشور به گوش می رسد.

واحد پول: دلار کانادا (CAD) واحد پول رایج این کشور است.

اختلاف ساعت: کانادا دارای چندین منطقه زمانی است. به طور کلی، کانادا نسبت به ایران 7.5 تا 12.5 ساعت عقب تر است.

هزینه های سفر کانادا

هزینه های اقامت

هزینه اقامت در کانادا به شهری که انتخاب می کنید بستگی دارد. به طور متوسط، برای اقامت در هاستل ها در حدود شبی 30 دلار کانادا و برای اقامت در هتل های ارزان قیمت باید در حدود 65 دلار بپردازید.

هزینه خورد و خوراک

اگر خودتان غذایتان را آماده کنید یا در کافه ها غذا بخورید، هزینه خورد و خوراک شما چندان زیاد نخواهد شد. اما در مقابل، یک وعده غذا در رستوران در حدود 20 تا 34 دلار هزینه دارد. ساندویچ های ارزان قیمت و فست فودها انتخاب های به صرفه تری هستند و هر وعده کمتر از 13 دلار قیمت دارند. اگر تصمیم دارید خودتان غذایتان را آماده کنید، هزینه تهیه مواد غذایی برای یک هفته در حدود 50 تا 100 دلار می گردد.

هزینه های حمل و نقل و جابه جایی

کانادا کشور بزرگی است بنابراین سر زدن به بخش های مختلف آن بدون ماشین، امکان پذیر نیست. در محدوده شهرها می توانید از شبکه های حمل و نقل عمومی به خصوص مترو بهره ببرید که کم هزینه هستند. بلیت های تک سفره مترو 3 دلار قیمت دارند. خط آهن VIA Rail نیز در سراسر کشور قابل دسترسی است و چشم اندازهای زیبایی را به نمایش می گذارد اما چندان ارزان نیست. شرکت هایی مانند Greyhound و Red Arrow نیز سرویس های مسافت طولانی اتوبوس را در سراسر کشور ارائه می نمایند و کم هزینه هستند اما معمولا شرایط راحتی ندارند و موارد زیادی از سرقت در این اتوبوس ها گزارش شده است پس در صورتی که از این سرویس ها استفاده می کنید مراقب خود و وسایلتان باشید. اگر می خواهید بین ایالت های مختلف رفت و آمد کنید یا چند روزی را در جایی بمانید می توانید با پرداخت مبلغ 35 تا 80 دلار در روز، یک ماشین کرایه کنید. در نهایت می توانید با هواپیما رفت و آمد کنید اما از آن جایی که این کشور تنها دو ایرلاین بزرگ، WestJet و Air Canada، دارد، قیمت ها بسیار بالا هستند.

هزینه فعالیت های تفریحی و ورزشی

در این کشور امکان انجام فعالیت های ورزشی و تفریحی متعددی وجود دارد. فرقی نمی نماید که کدام نقطه این کشور را برای اقامت انتخاب کنید، حتما تفریحی که به آن علاقه مند باشید خواهید یافت. هزینه استفاده از این امکانات تفریحی بین 20 تا 100 دلار و یا بیشتر است و به این بستگی دارد که چه فعالیتی را انتخاب کنید و اینکه به راهنما احتیاج داشته باشید یا نه.

نکته هایی برای صرفه جویی در هزینه ها

سایت های تخفیف را آنالیز کنید

اگر از قبل می دانید که کجا اقامت می کنید، می توانید سایت های مختلف ارائه دهنده تخفیف از جمله Living Social و Groupon را آنالیز کنید. در این سایت ها و موارد مشابه می توانید تخفیف های خوبی برای رستوران ها و جاذبه های گردشگری مختلف پیدا کنید.

در فستیوال های تابستانی شرکت کنید

از آنجایی که کانادایی ها در فصل زمستان خیلی کم از خانه خارج می شوند در فصل تابستان از آب و هوا نهایت استفاده را نموده و فستیوال های تابستانی متعددی برگزار می نمایند. بسیاری از این جشنواره ها مثل Heritage Days در ادمونتون، Kits Days در ونکوور و Caribana در تورنتو رایگان هستند. می توانید به هر شهری که سفر می کنید درباره جشنواره هایی که قرار است برگزار شوند در اینترنت جست و جو کنید.

شرکت در فعالیت های تفریحی فضای باز

این کشور وسیع که جمعیت نسبتا کمی دارد، موقعیت های زیادی را برای انجام فعالیت های تفریحی و ورزشی برای گردشگران فراهم می نماید. می توانید وسایل مورد احتیاج برای اسکی یا سایر ورزش ها را کرایه کنید و از مسیرهای رایگان دوچرخه سواری، قایق رانی، کوهنوردی و پیاده روی در تابستان بهره ببرید. هزینه کرایه بیشتر این تجهیزات از روزی 80 دلار بیشتر نخواهد شد در عوض می توانید از دیدن مناطق گوناگون کشور بدون پرداخت هزینه اضافی لذت ببرید.

جاذبه های گردشگری و دیدنی های کانادا

در فستیوال Stampede کلگری شرکت کنید

هر سال در ماه جولای هزاران نفر به کلگری می فرایند تا در این فستیوال و مراسم گاوبازی رودیو شرکت نمایند. در این چند روز شما این فرصت را در اختیار دارید تا در نقش یک گاوچران بازی کنید. این جشنواره بخش های جالب و سرگرم نماینده ای دارد. به علاوه، در این مراسم می توانید با مردم سراسر دنیا دیدار کنید و دوستان جدیدی پیدا کنید. این جشنواره یکی از بهترین فستیوال های کانادا است.

در ارتفاعات اسکی کنید

کوه های کانادا بهترین موقعیت را برای انجام ورزش اسکی و اسنوبرد فراهم نموده اند. برای لذت بردن از مسیرهای کوهستانی می توانید از شهر کوهستانی و مشهور بنف دیدن کنید. این شهر در ماه های زمستانی بسیار شلوغ است. علاوه بر بنف، مقاصد گردشگری متعددی برای انجام ورزش های زمستانی در کانادا وجود دارد.

از شهر ونکوور دیدن کنید

ونکوور یکی از زیباترین شهرهای دنیا است. تنها با فاصله چند دقیقه می توانید از یک مرکز شهر شلوغ و پرزرق و برق به ارتفاعات کوهستانی برسید و از طبیعت لذت ببرید. در واقع این شهر هم زندگی شهری و هم طبیعت را در کنار هم دارد. آب و هوای مساعد و مطلوب، غذاهای آسیایی بی نظیر، مردم مهربان و دوست داشتنی و اجراهای موسیقی بی نظیر، این شهر را به یکی از مقاصد گردشگری ایده آل در کانادا تبدیل نموده است. به علاوه، ونکوور در بریتیش کلمبیا یکی از زیباترین مناطق کانادا، واقع شده است.

از جزیره ونکوور دیدن کنید

چند روزی از شهر فاصله بگیرید و برای دیدن این جزیره غربی زیبا وقت بگذارید. در این جزیره می توانید غذاهای لذیذ دریایی را امتحان کنید، در کوهستان پیاده روی کنید، نهنگ ها را تماشا کنید، خرید کنید و در ساحل استراحت کنید. این جزیره جایی است که فقط باید بنشینید و از دیدن طبیعت اطراف لذت ببرید و استراحت کنید. از آنجایی که این جزیره به شهر ونکوور نزدیک است، در تابستان یکی از مقاصد محبوب اهالی این شهر است.

در جنگل های بارانی قدم بزنید

در منطقه حفاظت شده و پارک Pacific Rim National Forest می توانید از تماشای مناظر شگفت انگیز جنگل های بارانی معتدل لذت ببرید. این مکان، یکی از پارک های شناخته شده و محبوب در کانادا است اما اگر نتوانستید به این پارک سر بزنید نگران نباشید. این جنگل های زیبا در سرتاسر بریتیش کلمبیا قابل مشاهده هستند.

از گالری های تورنتو بازدید کنید

تورنتو تعدادی از بهترین نمایشگاه های آثار هنری در کانادا را در اختیار دارد. بنابراین یکی دو روزی را می توانید به بازدید از این نگارخانه ها و ستایش هنر هنرمندان این شهر بگذرانید. بازدید از گالری ها در روزهای چهارشنبه شامل تخفیف نیز می گردد.

مونترال را ببینید

این شهر زیبای کبک، جنبه فرانسوی این کشور را به نمایش می گذارد. خیابان های زیبا، یک مرکز خرید زیرزمینی، کلوب های موسیقی و آشپزی بی نظیر، این شهر را به یکی از دیدنی ترین شهرهای کانادا تبدیل نموده است.

از سفر در جاده لذت ببرید

یکی از بهترین تفریحات در این کشور وسیع و زیبا، مسافرت با ماشین در جاده است. شهرها و دهکده های کوچک، کوه های باشکوه و ییلاق های دیدنی در سفر جاده ای انتظار شما را می کشند. پس اگر فرصت کافی در اختیار دارید می توانید از این موقعیت عالی و البته ارزان برای گشت و گذار در این کشور زیبا بهره ببرید.

از شهر کبک دیدن کنید

در استان کبک علاوه بر مونترال شهر قدیمی کبک نیز بسیار دیدنی است. خیابان های سنگ فرش شده، آثار معماری دیدنی قرن هفدهم، کافه های بی نظیر و تنها قلعه باقی مانده در آمریکای شمالی از دیدنی های این شهر زیبا هستند.

از منطقه آتلانتیک کانادا دیدن کنید

نیوفاندلند، جزیره پرنس ادوارد و نوا اسکوشیا از مناطق دیدنی در این منطقه به خصوص در فصل تابستان هستند. اگر دوست دارید که روز خود را با پیاده روی، قایق سواری، استراحت در ساحل و تماشای نهنگ ها بگذرانید باید به این منطقه سفر کنید. به علاوه، در اینجا می توانید بهترین غذاهای دریایی را امتحان کنید و از طعم متفاوت آنها لذت ببرید. اهالی این منطقه یکی از مهربان ترین و دوست داشتنی ترین میزبانان در کل کانادا هستند.

از تورنتو دیدن کنید

بازدید از این شهر و موزه های متعدد آن خالی از لطف نخواهد بود. در تورنتو نیز می توانید طعم لذیذ غذاهای آسیایی را بچشید. تورنتو یکی از مراکز بزرگ مالی دنیا است.

سری به شهر کلونا (Kelowna) بزنید

کانادایی ها معمولا تعطیلاتشان را در این شهر می گذرانند. این منطقه در تابستان آب و هوای گرم و در زمستان، هوای معتدلی دارد و یکی از خوش آب و هواترین مناطق کانادا به شمار می رود. در این شهر یک تفرجگاه ساحلی و چندین زمین گلف وجود دارد.

از شهر چرچیل (Churchill) در استان منیتبا (Manitoba) دیدن کنید

شاید در نگاه اول این شهر کوچک، بسیار دورافتاده به نظر برسد اما اینجا پایتخت خرس های قطبی دنیا، پایتخت نهنگ های سفید دنیا و یکی از بهترین نقاط دنیا برای رصد شفق های قطبی است.

از آبشارهای نیاگارا بازدید کنید

این آبشارها یکی از پربازدید ترین جاذبه های گردشگری در کل این قاره هستند. هرگز نمی توانید وسعت و شکوه این آبشارها را تصور کنید مگر اینکه آنها را از نزدیک ببینید.

از منطقه یوکان (Yukon) بازدید کنید

یوکان یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای علاقه مندان به طبیعت است. در این منطقه این فرصت را دارید تا یک خرس، الک یا گوزن را از نزدیک ببینید. البته بیشتر گردشگران معمولا به شهرهای بزرگ و پارک های جنوب این کشور سر می زنند و کمتر یوکان را برای بازدید انتخاب می نمایند. اما این منطقه واقعا دیدنی است و علاقه مندان به طبیعت قطعا از آن لذت خواهند برد.

از کلمبیا آیسفیلد دیدن کنید

اگر در آلبرتا هستید و قصد دارید از بنف و کلگری دیدن کنید می توانید بازدید از باغ راه Icefields را نیز در برنامه خود بگنجانید. این باغ راه بنف و جاسپر را به هم متصل می نماید. این شاهراه کوهستانی یکی از زیباترین مسیرهای دنیا برای رانندگی است. در جاسپر می توانید از ژرف دره Maligne دیدن کنید و از اسکی، پیاده روی و تماشای آبشارهای یخ زده لذت ببرید.

بهترین زمان سفر به کانادا: رقص رنگ ها در چهار فصل

کانادا کشوری پهناور با آب و هوای متنوع است. بهترین زمان سفر به این کشور به نوع علاقه مندی های شما بستگی دارد.

  • تابستان (ژوئن تا آگوست): فصل تابستان با آب و هوای گرم و آفتابی، زمان مناسبی برای علاقه مندان به فعالیت های گردشگری در فضای باز، کمپینگ، شنا و شرکت در جشنواره های تابستانی است. البته در این فصل به خصوص در شهرهای توریستی، شاهد ازدحام جمعیت و افزایش قیمت بلیط و هتل خواهید بود.
  • پاییز (سپتامبر تا نوامبر): با فرا رسیدن پاییز، طبیعت کانادا به تابلویی رنگارنگ از نارنجی، زرد و قرمز تبدیل می شود. در این فصل شاهد آب و هوای خنک و مطبوعی هستیم که برای گشت و گذار و لذت بردن از مناظر طبیعی ایده آل است. قیمت ها نیز نسبت به فصل تابستان کاهش پیدا می کند.
  • زمستان (دسامبر تا فوریه): کانادا کشوری زمستانی است و در فصل زمستان شاهد بارش برف سنگین و برودت هوا هستیم. این فصل برای علاقه مندان به ورزش های زمستانی مانند اسکی، اسنوبرد و اسکیت روی یخ جذابیت خاصی دارد. در برخی از مناطق کانادا، جشنواره های زمستانی با مجسمه های یخی و چراغانی های دیدنی برگزار می شود.
  • بهار (مارس تا می): با رسیدن بهار، طبیعت کانادا به تدریج از خواب زمستانی بیدار می شود. در این فصل شاهد شکوفه زدن درختان و آب و هوای معتدلی هستیم. بهار نیز زمان مناسبی برای سفر به کانادا و لذت بردن از طبیعت بکر این کشور به شمار می رود.

انتخاب شهرهای برای تنظیم برنامه سفر

کانادا کشوری پهناور با تنوع فرهنگی و جغرافیایی بالاست. انتخاب مقصد سفر در این کشور، به علایق و سلیقه شما بستگی دارد. در اینجا به برخی از محبوب ترین مقاصد گردشگری کانادا اشاره می کنیم:

  • شهرهای بزرگ: تورنتو، ونکوور، مونترال و اتاوا از جمله بزرگترین و پرجمعیت ترین شهرهای کانادا هستند که با جاذبه های گردشگری متنوع، رستوران های بین المللی، مراکز خرید مدرن و زندگی شبانه پرشور، مقصدی ایده آل برای سفرهای تفریحی به شمار می روند.
  • طبیعت بکر: کانادا به طبیعت بکر و تماشایی خود مشهور است. پارک ملی بنف، پارک ملی یلو استون، آبشار نیاگارا، خلیج سنت لارنس و کوه های راکی از جمله جاذبه های طبیعی بی نظیر این کشور هستند که هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می کنند.
  • فرهنگ و تاریخ: کانادا دارای تاریخ و فرهنگ غنی است که در شهرهای تاریخی، موزه ها و بناهای تاریخی این کشور به وضوح قابل مشاهده است. شهر کبک، قلعه لوئیس، موزه ملی کانادا و دهکده میراث جهانی یوکون از جمله جاذبه های فرهنگی و تاریخی کانادا هستند که بازدید از آنها خالی از لطف نیست.

کانادا کشوری پهناور با جاذبه های گردشگری متعدد است. انتخاب مقصد مناسب، بستگی به علایق و سلیقه شما دارد. در اینجا به چند مورد از محبوب ترین مقاصد گردشگری کانادا اشاره می کنیم:

  • وانکوور:شهری ساحلی با طبیعت بکر و چشم اندازهای خیره کننده، مناسب برای علاقه مندان به فعالیت های بیرون از منزل مانند پیاده روی، دوچرخه سواری و قایق سواری.
  • تورنتو:بزرگترین شهر کانادا با جاذبه های فرهنگی و تاریخی متعدد، مانند برج CN، موزه سلطنتی انتاریو و محله چینی ها.
  • مونترال:شهری با فرهنگ فرانسوی-کانادایی، معروف به غذاهای لذیذ، جشنواره های شاد و خیابان های سنگفرش شده.
  • کالگری:مرکز صنعت نفت و گاز کانادا، با جاذبه های طبیعی مانند کوه های راکی و پارک ملی بنف.
  • ویسلر:مقصدی محبوب برای اسکی و اسنوبرد در زمستان و کوهپیمایی و دوچرخه سواری در تابستان.
 

علاوه بر این موارد، شهرهای جذاب دیگری مانند ویکتوریا، کبک سیتی، اتاوا و هالیفاکس نیز در کانادا وجود دارند که هر کدام زیبایی و جاذبه های خاص خود را دارند.

نکاتی برای انتخاب مقصد سفر:

  • علایق خود را در نظر بگیرید: به چه چیزی در سفر علاقه دارید؟ طبیعت گردی، بازدید از جاذبه های تاریخی، گشت و گذار در شهرها یا تجربه زندگی شبانه؟ با توجه به علایقتان، می توانید مقصدی را انتخاب کنید که بیشترین لذت را برایتان به ارمغان بیاورد.
  • فصل سفر را در نظر بگیرید: آب و هوا در مناطق مختلف کانادا در هر فصل متفاوت است. اگر به دنبال سفری آفتابی هستید، بهتر است در فصل تابستان به استان های جنوبی سفر کنید.
  • بودجه سفر خود را در نظر بگیرید: هزینه سفر به کانادا بسته به مقصد، نوع اقامت، فعالیت ها و ... متغیر است. قبل از سفر، بودجه خود را مشخص کنید و مقصدی را انتخاب کنید که با بودجه شما همخوانی داشته باشد.

برنامه ریزی سفر به کانادا

پس از انتخاب مقصد سفر، نوبت به برنامه ریزی دقیق سفرتان می رسد. در اینجا مراحلی که باید برای برنامه ریزی سفر به کانادا طی کنید، آورده شده است:

  • تاریخ سفر: با توجه به فصل مورد نظرتان و رویدادهای مهمی که در کانادا برگزار می شود، تاریخ سفر خود را مشخص کنید.
  • مدت سفر: با توجه به علایق و برنامه هایتان، مدت زمان سفر خود را تعیین کنید.
  • نوع بلیط: می توانید بلیط هواپیما را به صورت مستقیم یا با یک یا چند توقف از شرکت های هواپیمایی مختلف تهیه کنید.
  • رزرو پرواز: با توجه به مقصد سفرتان، بلیط هواپیما را رزرو کنید.
  • انتخاب محل اقامت: هتل، هاستل، آپارتمان یا اقامتگاه بوم گردی؟ با توجه به بودجه و سلیقه خود، محل اقامتتان را انتخاب کنید.
  • تهیه برنامه سفر: جاذبه هایی که می خواهید از آنها دیدن کنید، فعالیت هایی که می خواهید انجام دهید و رستوران هایی که می خواهید در آنها غذا بخورید را لیست کنید. با توجه به این لیست، برنامه سفر روزانه خود را تنظیم کنید.
  • خرید بلیط ورودی: برای جاذبه هایی که نیاز به بلیط ورودی دارند، از قبل بلیط تهیه کنید.
  • رزرو تور: اگر قصد دارید در تورهای گردشگری شرکت کنید، از قبل آنها را رزرو کنید.
  • بیمه مسافرتی: تهیه بیمه مسافرتی برای تمام مسافران الزامی است.
  • یادگیری زبان: اگر به زبان انگلیسی یا فرانسوی مسلط نیستید، سعی کنید قبل از سفر برخی از عبارات و جملات پایه ای را یاد بگیرید.
  • حمل و نقل: برای جابجایی در داخل کانادا می توانید از وسایل حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، قطار و مترو یا از خودروهای اجاره ای استفاده کنید.
  • فعالیت ها: با توجه به علایقتان، لیستی از فعالیت هایی که می خواهید در کانادا انجام دهید را تهیه کنید.

حمل و نقل در کانادا

روش های مختلفی برای حمل و نقل در کانادا وجود دارد:

  • هواپیما: سریع ترین و راحت ترین روش سفر بین شهرهای مختلف کانادا است.
  • قطار: سفر با قطار در کانادا بسیار لذت بخش است و می توانید از تماشای مناظر زیبای مسیر لذت ببرید.
  • اتوبوس: اتوبوس ارزان ترین روش سفر در کانادا است، اما زمان سفر با اتوبوس به مراتب طولانی تر از سایر روش ها است.
  • ماشین: اگر قصد دارید در چند شهر مختلف سفر کنید، می توانید خودرو اجاره کنید. رانندگی در کانادا به دلیل وجود جاده های مناسب و مناظر زیبا، بسیار لذت بخش است.
  • حمل و نقل عمومی: در شهرهای بزرگ کانادا، می توانید از سیستم حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس، مترو و تراموا استفاده کنید.
انتشار: 5 خرداد 1403 بروزرسانی: 5 خرداد 1403 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 837

به "راهنمای جامع سفر به کشور کانادا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای جامع سفر به کشور کانادا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید