با فرهنگ و جاذبه های اسپانیا آشنا شوید

به گزارش مجله اینمن، اسپانیا با اینکه کشور پهناوری نیست اما به لطف جاذبه های طبیعی و تاریخی جزء خوش اقبال ترین کشورهای اروپایی به حساب می آید. مردم خونگرم و صمیمی، فرهنگ پویا، هنر و معماری های خاص آداب ورسوم جذاب و سواحل زیبای مدیترانه از عواملی است که سفر به این کشور را به یادماندنی و خاطره انگیز می نماید. سابقه حکومت مسلمانان در طی قرن ها، پیشرفت های زیادی برای این سرزمین به همراه داشته است. کشف اتفاقی قاره آمریکا به دستور پادشاه اسپانیا توسط کریستف کلمب بزرگ ترین اتفاق تاریخی این سرزمین است که بهانه ای را برای برپایی جشن سالیانه این مردم شاد فراهم نموده است

با فرهنگ و جاذبه های اسپانیا آشنا شوید

با تورهای اسپانیا از سرزمین جشن و موسیقی دیدن کنید. به بارسلون و مادرید سری بزنیم و از جزایر قناری و ایبیزا دیدن کنیم.

فرهنگ مردم اسپانیا:

تنوع فرهنگی در اسپانیا باعث شده است تا مردم این کشور جز خونگرم ترین مردم اروپا محسوب شوند. جو اجتماعی شاد، جشن های متنوع، حرکت های دسته جمعی، موسیقی و پایکوبی، همگی یک فرهنگ متنوع و شاد را خلق نموده است.

گیتار و پایکوبی فلامنکو با فرهنگ مردم اسپانیا پیوند عمیقی دارد، پای کوبی و موسیقی فلامنکو نمادی است از اعتراض مردم اسپانیا علیه ظلم و ستم، در پایکوبی فلامنکو از حرکات و فرم های مخصوصی که هرکدام بیان نماینده تاریخ داستان یا افسانه ای است استفاده می گردد. این موسیقی تحت تأثیر سبک ها و فرهنگ های مختلف به شکل امروزی درآمده و فلامنکو را به یکی از غنی ترین و فوق العاده ترین فرم های موسیقی جهان تبدیل نموده است.

گاوبازی، سیرک و فوتبال هم هر یک به تنهایی نمادهای پرقدرت فرهنگ اسپانیا هستند.

میدان اصلی اسپانیا

خانواده در اسپانیا از صندلی ویژه ای نسبت به سایر کشورهای اروپایی برخوردار است و این مسئله باعث شده تا به دانش آموزان و کارمندان اجازه دهند در وسط روز برای صرف نهار به خانه برگردند تا بتوانند مدتی از روز را با خانواده بگذرانند این مسئله رفته رفته تبدیل به عادت استراحت بعدازظهر برای اسپانیایی ها شد که در این جهانی پرمشغله برای گردشگران کمی عجیب به نظر می رسد.

در اسپانیا دست دادن و روبوسی هنگام دیدار از عادات رایج است و اگر به جایی دعوت شوند حتماً هدیه ای حتی کوچک با خود می برند، اسپانیایی ها مثل ما ایرانی ها مهمان نواز و خونگرم هستند، هرچه قدر بیشتر بافرهنگ آن ها آشنا شوید بیشتر شیفته این مردم مهربان خواهید شد.

گاو بازی در اسپانیا

زبان مردم اسپانیا:

اسپانیایی یا اسپانیولی زبان رسمی کشور اسپانیا و شاخه ای از زبان لاتین است، این زبان گویش های متفاوتی دارد اما اصلی ترین آن ها کاستیلین و کاتالانی هستند که تفاوت آن ها فقط در تلفظ چند حرف است.

جالب است بدانید که زبان رسمی تمامی کشورهای امریکای جنوبی به غیراز برزیل، کانادا و ایالات متحده آمریکا، اسپانیایی است و درمجموع بیش از 500 میلیون نفر در جهان به این زبان صحبت می نمایند و این باعث شده است زبان اسپانیایی بعد از انگلیسی و چینی به پر متکلم ترین زبان جهان تبدیل گردد.

آب وهوای کشور اسپانیا:

به لطف رشته کوه های بزرگ و سواحل زیبای مدیترانه و تنوع آب و هوایی اسپانیا، سالیانه میلیون ها گردشگر از سراسر جهان برای گذراندن تعطیلات به این کشور زیبا سفر می نمایند.

بهترین فصل سفر به این کشور بهار است چراکه هوا بسیار دلپذیر است، البته به این نکته توجه داشته باشید که قیمت هتل و همچنین سایر هزینه ها در این فصل بیشتر از سایر فصل ها است.

تابستان های اسپانیا معمولاً گرم هستند اما وجود سواحل بسیار زیبا و لذت حمام آفتاب در این سواحل باعث شده است تا تابستان هم به فصل سفر به اسپانیا برای گردشگران تبدیل گردد.

پاییز و زمستان فصل بارندگی در اسپانیا است و معمولاً تعداد گردشگران کم می گردد، اگرچه در این فصل ها نمی توان از تفریحات آبی استفاده کرد اما به خاطر کم شدن حجم گردشگران با آرامش بیشتر می توانید از زیبایی های تاریخی اسپانیا با هزینه کمتر بهره ببرید، اگر می خواهید در این فصل ها به اسپانیا سفر کنید پوشیدن لباس گرم را از قلم نیاندازید.

شهرهای پربازدید در تور اسپانیا:

مادرید:

پایتخت کشور اسپانیا شهری پویا و معروف به شهر زنده در شب نمونه کوچک شده اسپانیاست، از دید برخی از گردشگران شاید زیبایی چندانی به نسبت بارسلون نداشته باشد، اما وجود بناهای تاریخی زیبایی مثل میدان اصلی، موزه دل پرادو و کاخ سلطنتی گردشگران بسیاری را تشویق می نماید تا در سفر به اسپانیا از این شهر دیدن نمایند.

مثل همه شهرهای بزرگ جهان، مترو کم هزینه ترین وسیله نقلیه برای رفت وآمد در شهر مادرید است بااینکه سیستم مترو این شهر چندان مدرن نیست اما امکان دسترسی راحت و سریع را به همه مکان های شهر فراهم نموده است.

شهر مادرید

موزه دل پرادو:

موزه واقعی با سطح جهانی که می تواند رقیب موزه لوور پاریس به شمار رود. با در برگرفتن 500 تابلوی نقاشی که از شاهکارهای مشهور جهان می باشد در 3 طبقه به نمایش گذاشته شده است تابلوهای بشارت، مسیح پاهای شاگردانش را می شوید و رویای یعقوب از معروف ترین آثار این موزه به شمار می رود. دیدن همه قسمت های موزه در یک روز تقریباً غیرممکن است، پس قبل از آغاز به بازدید از موزه راهنمای آن را مطالعه کنید تا قسمت های موردعلاقه خود ر از دست ندهید.

موزه دل پرادو همه روزه به جز یکشنبه ها از ساعت 9 صبح تا 7 بعدازظهر باز است.

آدرس: Paseo del Prado, s/n, 28014 Madrid, Spain مادرید, اسپانیا،

شما می توانید به وسیله خطوط 10-9-14 و 27 مترو خود را به موزه برسانید.

موزه دل پرادو

کاخ سلطنتی:

بزرگ ترین کاخ سلطنتی در اروپا است که درگذشته محل اقامت خانواده سلطنتی اسپانیا بوده است.

نمای اصلی کاخ از دوطبقه تشکیل شده که ستون های نمادین بسیار باشکوهی از آن بیرون زده اند، داخل قصر با سنگ های مرمر اسپانیایی تزیین شده ، گچ بری های زیبا و نقاشی های جالب کاخ را به یک اثر تاریخی ماندگار تبدیل نموده است.

داخل قصر اتاق تخت پادشاه را می توانید ببینید که با آیینه ها و لوازم بسیار قیمتی تزیین شده که شکوه و عظمت خاندان سلطنتی را به رخ بازدیدنمایندگان می کشد.

اسلحه خانه سلطنتی از دیگر مکان های جالب است که سلاح های قدیمی استفاده شده در جنگ های چالز پنجم و سایر پادشاهان در آن به نمایش گذاشته شده است.

کاخ سلطنتی

جذاب ترین قسمت کاخ، پارک مستطیل شکلی است که در جلو قصر وجود دارد و محل چادر زدن رهبر مسلمانان پس از شکست پادشاه اسپانیا و فتح مادرید بوده است.

آدرس: Calle de Bailén, s/n, 28071 Madrid, Spain مادرید, اسپانیا،

امروزه از این کاخ فقط برای برگزاری مراسم و جشن های رسمی استفاده می گردد و در باقی زمان ها ورود به کاخ برای عموم گردشگران آزاد است.

کاخ سلطنتی

میدان اصلی:

این میدان در زمان حکومت فیلیپ سوم ساخته شده و ازنظر سبک در نگاه اول، بیننده را به یاد میدان نقش جهان اصفهان می اندازد.

این میدان در زمان های مختلف کاربردهای متفاوت داشته است، در ابتدا برای مراسم گاوبازی و مسابقه شوالیه ها استفاده می شده، مدتی هم میدان اصلی شهر و مرکز تجارت بوده که مراسم اعلام پادشاه جدید یا درگذشت قدیسین در این مکان برگزار می شده است.

اما حالا توسط مغازه های سنتی و قدیمی و فروشگاه احاطه شده است و کافه های زیبا و دنج آن محل استراحت مردم مادرید پس از یک روز شلوغ کاری است.

میدان اصلی مادرید

بارسلون:

این شهر نه فقط به لطف معماری های عجیب و خاص معمار معروفش آنتونی گائودی، بلکه به دلیل گیتارنوازان دوره گرد و نقاشان خیابانی شهری است که هر چه در آن بمانید کم است. دریا، ساحل، شب های زنده و بیدار، نوای موسیقی شمارا عاشق این شهر می نماید.

از بناهای دیدنی مادرید کلیسای ساگرادافمیلیا، ساختمان کاسامیلا و کاسا باتلو، ورزشگاه نیوکمپ را می توان نام برد.

کلیسای ساگرادا فامیلیا

کلیسای ساگراد فامیلیا اولین جایی است که در بارسلون باید از آن بازدید کنید، این کلیسا که بعد از 130 سال همچنان در حال بازسازی است از پربازدیدترین بنای تاریخی در بارسلون می باشد.

بزرگی دیوانه وارو سبک معماری خارق العاده و بی مانندش نشان از هوش سرشار، نابغه معماری جهان آنتونی گائودی دارد.

به اعتقاد این معمار بزرگ، هیچ خط راستی در جهان وجود ندارد و به همین دلیل تمام خط های کلیسا دارای منحنی هستند که شگفتی این بنا را برای هر بیتتده ای غیرقابل انکار می نمایند.

کلیسای ساگرادا فامیلیا

این موزه بخش های خارق العاده بسیاری دارد. یکی از بخش های اصلی این سازه، راز و نیازهای قدیس نام دارد که همان طور که از اسم آن هم معین است، تولد حضرت مسیح را نشان می دهد. وتنها نمایی از این بنا است که نقریبا در زمان زنده بودن آنتونی گائودی به انتها رسید. او این قسمت را نمادی از زندگی و تولد می دانست، این قسمت 3 ورودی دارد که همان نمادهای امید در چپ، ایمان در راست و نیکوکاری و خوش قلبی در مرکز است.

نمای بیرونی کلیسای ساگرادا فامیلیا

در طبقه زیر همکف می توان موزه گائودی را دید که آثاری از زندگی، به همراه مدل ها و عکس هایی از کلیسا را به نمایش گذاشته است. تالار جانبی ای که به سمت شرق انتهای موزه می رود، شمارا به منظره ای از سردابه ساده ای راهنمایی خواهد نمود که پیکر این نابغه در آن دفن شده است. این بنا در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. این افتخار بیشتر به سبب معماری بی همتای گائودی و توانایی او برای خلق چنین اثر هنری و نوآورانه ای نصیب کلیسا شد.

جالب است بدانید که یکی از مهم ترین بازدیدنمایندگان کلیسا پاپ بندیکت شانزدهم بود که کلیسا را طی جشن بزرگی در نوامبر سال 2010 تقدیس کرد.

نمای داخلی کلیسا ساگرادا فامیلیا

این کلیسا در مرکز شهر بارسلونا و خیابان Carrer de Mallorca قرار گرفته است. برای رسیدن به آن در هرکجای شهر که باشید خط مترو 5 و 2 شما را به کلیسا می رسانند. بااین حال گائودی در این مورد هم هوشمندی کامل داشته است، او این کلیسا را ازنظر موقعیت جغرافیایی در نقطه ای از شهر ساخته است که در هرکجای آن که باشید بتوانید به راحتی آن را ببینید پس نگرانی پیدا نکردن این شاهکار بی تکرار تاریخ را نداشته باشید.

موزه کازاباتیو

این ساختمان با سبک بسیار عجیب وغریب خود یکی دیگر از شاهکارهای معمار بی همتای اسپانیایی آنتونی گائودی است که بازدید از آن را نیاید از دست داد.

ساختمان کازاباتیو به خانوادهی باتیو که از تولیدنمایندگان متمول پارچه بودند، تعلق داشته که الآن تبدیل به یک جاذبه گردشگری در بارسلون شده است.

نمای بیرونی ساختمان با سبک فانتزی و تخیلی خود که به شکل یک اژدها دیده می گردد، شمارا به یاد داستان های ترسناک جن و پری می اندازد و هر بیننده ای را برای کشف این مجموعه اسرارآمیز به داخل می کشاند.

ساختمان موزه کازاباتیو

یکی از دیگر ویژگی های نمای بیرونی ساختمان وجود شیشه های تزئینی و سرامیک های روشن رنگی است که با به رخ کشیدن هنر معماری گائودی تأثیر اولیه خوبی بر روی بازدیدنمایندگان می گذارد.

داخل ساختمان هم مانند نمای بیرونی، معماری های شگفت انگیزی را برای کشف کردن دارد، برای ورود به نمای داخلی ساختمان، سه راهروی اصلی قرار گرفته است که هرکدام مرموزتر از دیگری است.

برای دسترسی به تمام طبقات یک راه پله بلوطی باشکوه وجود دارد که نقش هایی از ستون فقرات حیوانات ماقبل تاریخی روی آن حک شده است. شاید ادامه طرح همان اژدهایی باشد که روی تراس و نمای بیرونی ساختمان وجود دارد. معماری این ساختمان به حدی مرموز و شگفت آور است که بیننده را مبهوت خود می نماید.

ساختمان موزه کازاباتیو

موزه برای بازدید عموم همه روزه از ساعت 9 الی 20 باز است، توصیه می گردد که بلیط های خود را از قبل به وسیله سایت https://www.casabatllo.es/en/online-tickets/ تهیه کنید.

ساختمان کازاباتیو در خیابان 43 گارسیا قرار گرفته است و برای رفتن به مترو شما می توانید از مترو گارسیا خط 2L 3L, 4L بهره ببرید.

ورزشگاه نیوکمپ

نیوکمپ بزرگ ترین ورزشگاه فوتبال در اروپا و ورزشگاه رسمی باشگاه بارسلونا اسپانیا است، این ورزشگاه پرافتخار که میزبان مسابقات بسیاری در رده های بالای بین المللی و فینال های لیگ قهرمانان اروپا بوده است، به یکی از جاذبه های گردشگری برای عاشقان فوتبال تبدیل شده است.

ورزشگاه نیوکمپ بارسلون

این مجموعه با ستارگان معروفی که همیشه در خود داشته، یکی از محبوب ترین و پرافتخارترین باشگاه های فوتبال جهان است.

نیوکمپ یک ورزشگاه ساده نیست، بلکه مجموعه ای عظیم و دیدنی است که هر بخش، داستان و موضوع خاص خود را دارد.

از بخش های جذاب در این وزشگاه موزه افتخارات باشگاه است که تاریخچه تیم بارسلونا را نشان می دهد، این موزه مملو است از لباس ها، کفش ها و پوسترهای تمام بازیکنان معروفی که برای این تیم افتخارآفرینی نموده اند، با قدم زدن در این مکان می توان مجموعه کوشش ها، شکست ها و پیروزی های قهرمانان بارسلونا را حس کرد.

جالب است بدانید در این ورزشگاه یکی از بزرگ ترین فروشگاه های نایک در اروپا هم وجود دارد که محصولات مربوط به این باشگاه را می فروشند.

ورزشگاه نیوکمپ

بازدید از ورزشگاه و موزه باشگاه در روزهایی که بازی فوتبال برگزار نمی گردد امکان پذیر است.

منبع: ستاره ونک
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 678

به "با فرهنگ و جاذبه های اسپانیا آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با فرهنگ و جاذبه های اسپانیا آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید