مقایسه دقیق دو شهر آنتالیا و کوش آداسی

به گزارش مجله اینمن، مقایسه آنتالیا و کوش آداسی

همانطور که می دانید، کشور ترکیه یکی از توریستی ترین نقاط آسیایی و جزو پرمسافرترین کشورهای دنیا است. هرساله تعداد زیادی از ایرانیان به این کشور سفر می نمایند تا با زیبایی ها و تاریخ و فرهنگ ترکیه از نزدیک آشنا شوند. ممکن است شما نیز در سفر خود به ترکیه بین انتخاب گزینه مناسب به عنوان شهر مقصد، دچار تردید شوید. در این مقاله از خبرنگاران قصد داریم تا به مقایسه آنتالیا و کوش آداسی که دو شهر پرطرفدار و محبوب ترکیه هستند بپردازیم تا در سفر خود به این کشور از آن ها تماشا کنید. با ما در خبرنگاران همراه باشید تا صفر تا صد سفر به کوش آداسی و آنتالیا را به همراه هم آنالیز کنیم.

مقایسه دقیق دو شهر آنتالیا و کوش آداسی

آنالیز دقیق و مقایسه آنتالیا و کوش آداسی

کوش آداسی و آنتالیا هر دو شهرهای بسیار زیبا و فوق العاده ای هستند که گردشگران و جهانگرد های زیادی را در طی فصول مختلف سال به خود جذب می نمایند؛ در بخش های بعدی مقاله به مقایسه آنتالیا و کوش آداسی از جنبه های مختلف خواهیم پرداخت تا شما عزیزان بتوانید با توجه به سلیقه و شرایط خود، رجحانن گزینه را به عنوان مقصد مسافرتی انتخاب کنید. توجه داشته باشید که هیچ کدام از این شهرها رجحان و ارجحیتی نسبت به یکدیگر نداشته و تنها با توجه به ویژگی ها و جاذبه های جهانگردی و تفریحی شان آنالیز خواهند شد.

مقایسه آنتالیا و کوش آداسی از لحاظ آب و هوایی

اگر بخواهیم شرایط آب وهوایی کوش آداسی و آنتالیا را با هم مقایسه کنیم، باید بگوییم که شهر آنتالیا، آب وهوای ملایم و معتدلی دارد. در زمستان ها هوای این شهر سرد و تابستان ها هوا گرم و مرطوب است.اگر قصد استفاده از پارک ها و تفریحات آبی را دارید، توصیه می کنیم که در دو ماه اول پاییز به این شهر سفر کنید تا نه از گرما تابستان رنج ببرید و نه باد های سرد را تجربه کنید.کوش آداسی نیز تقریبا آب وهوای معتدلی دارد، به طوری که تابستان های این شهر گرم و طولانی و زمستان ها هوا معتدل تر است. بهتر است بدانید گرم ترین زمان شهر کوش آداسی، بین ماه های مرداد و شهریور است.

کوش آداسی در اردیبهشت هوای خوبی دارد و رجحانن زمان سفر به این شهر بین فروردین تا مهر است. بعضی از مسافران هم به خاطر برگزاری جشن کریسمس در فصل زمستان، این فصل سرد را برای سفر به کوش آداسی انتخاب می نمایند و به جای تفریحات آبی، از کارناوال ها و تخفیف های کریسمس لذت می برند.

مقایسه آنتالیا و کوش آداسی از لحاظ تفریحات و جاذبه های گردشگری

ممکن است در مقایسه آنتالیا و کوش آداسی به این نکته فکر کنید که مکان های تفریحی و جاذبه های گردشگری کوش آداسی بیشتر و بهتر است یا آنتالیا؟کمی به دور از تصور است اما کوش آداسی پر از مکان های تفریحی و جاذبه های تاریخی است و اگر اهل بازدید از این نوع جاذبه ها هستید، کوش آداسی گزینه جالب تری برای شما خواهد بود.از جاذبه های تاریخی شهر کوش آداسی می توان به بناهای پرین، دیدیما، دیلک و… اشاره نمود. مکان های تفریحی این شهر شامل ورزش های آبی، والیبال ساحلی، اسب سواری و … می باشد.

آنتالیا نیز مانند کوش آداسی، دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است. با این تفاوت که جاذبه های جهانگردی آنتالیا اغلب طبیعی بوده و تفریحات آن مربوط به طبیعت گردی می باشد. جاذبه های طبیعی زیبا و دیدنی شهر آنتالیا عبارتند از پارک علی اوغلو، محله کالایچی، موزه آنتالیا، پارک ملی کارا تپه و سواحل بی نظیر. با مقایسه دو شهر کوش آداسی و آنتالیا به این تفاهم خواهیم رسید که هر دو شهر جاذبه های فراوانی دارند اما اگر تصمیم دارید که سفرتان بیشتر با طبیعت گردی و فعالیت های ورزشی مثل قایق سواری، کوهنوردی، رودخانه نوردی و… همراه باشد، بدون شک شهر آنتالیا را برای سفر خود انتخاب کنید. اما اگر به فعالیت هایی مانند سافاری، رفتن به پارک های آبی متنوع، غواصی و… بیشتر علاقه دارید، توصیه می گردد شهر کوش آداسی را برای سفر خود انتخاب کنید.

از نظر جاذبه های تاریخی نیز باید متذکر شویم که هر دو شهر کوش آداسی و آنتالیا از جاذبه های گردشگری زیادی برخوردار هستند اما اگر شما علاقه زیادی به جاذبه های تاریخی دارید و دوست دارید آثار به جای مانده تاریخی بیشتری را مشاهده کنید، بهتر است شهر کوش آداسی را انتخاب کنید.

مقایسه سواحل آنتالیا و کوش آداسی

خبر خوب برای دریا دوستان این است که خوشبختانه هم آنتالیا و هم کوش آداسی دارای سواحل بسیار زیبا و معروفی می باشند که شما در این ساحل ها می توانید از انواع ورزش های آبی گرفته تا آفتاب گرفتن در ساحل های شنی لذت ببرید. مقایسه ساحل های آنتالیا و کوش آداسی کار آسانی نیست و انتخاب یکی از این دو شهر بر اساس سواحل بستگی به اولویت شما دارد. اما اگر در پی ساحل های متنوع و حتی سواحل اختصاصی هستید، پیشنهاد ما برای شما سفر به آنتالیا می باشد.

از سواحل معروف آنتالیا می توان به ساحل لارا، ساحل و مجموعه تفریحی کنی آلتی و ساحل آنالیا اشاره نمود. از طرفی پارک آبی کوش آداسی نیز یکی از بزرگترین پارک های آبی اروپا و آسیاست و هواداران زیادی دارد.

مقایسه هتل های آنتالیا و کوش آداسی

از آنجا که ترکیه در کل یک کشور جهانگردی است، در هر دو این شهرها هتل های رنگارنگ و متنوعی وجود دارد که در سطوح و رنج های قیمتی مختلف، خدمات ارائه می دهند. تقریبا هتل های کوش آداسی و آنتالیا دارای ویژگی ها و امکانات مشابهی می باشند که از شایع ترین آن ها می توان به استخر سرپوشیده و روباز اشاره نمود.

از امکانات تفریحی هتل های این دو شهر نیز می توان به بازی های ورزشی، ساحل اختصاصی، فروشگاه سوغاتی، کافی شاپ و رستوران های متنوع را اشاره نمود.

مقایسه مراکز خرید در آنتالیا و کوش آداسی

در آخرین بخش از مقایسه آنتالیا و کوش آداسی سری به مراکز خرید این دو شهر محبوب و جهانگردی خواهیم زد.همانطور که می دانید، شهر آنتالیا به مراکز خرید خوبی که دارد، معروف است و رجحانن مراکز خرید ترکیه را می توانید در آنتالیا ببینید . این شهر با مراکز خرید مدرن و کالاهای لوکس و قیمت مناسبش، تمامی مسافران را برای خرید وسوسه می نماید. از مراکز خرید معروف آنتالیا می توان به مرکز خرید تراسیتی، مرکز خرید مارک، مرکز خرید اوزدیلک پارک و مرکز خرید میگروس اشاره نمود که در مقاله ای جداگانه در مورد مراکز خرید معروف آنتالیا توضیحات مفصلی داده ایم.

در کوش آداسی نیز مراکز خرید متعددی وجود دارد که شما می توانید تمامی برندهای معروف ترکیه را در آن ها پیدا کنید. بازار محلی کوش آداسی نیز بسیار جالب است و توصیه می گردد در سفر خود به این شهر حتما به آن سری بزنید. چهارشنبه بازار نیز از بازارهای معروف کوش آداسی است که مردم محلی معمولا در آن مایحتاجی مانند لباس، میوه و سبزیجات را از این بازار تهیه می نمایند.

اگر در پی خریدی با قیمت های ارزان هستید، قیمت لباس در این بازار بسیار مناسب است، اما مراقب باشید تا جنس تقلبی را به عنوان کالای اورجینال و اصل به شما نفروشند. از بازارهای کوش آداسی که بگذریم، مراکز خرید این شهر را نباید فراموش کرد. اوت لت فکتوری کوش آداسی بسیار ارزان است و در بیشتر مواقع بیشتر فروشگاه های آن تخفیف هایی با درصدهای بالا دارند. از بزرگترین و کاملترین مراکز خرید کوش آداسی می توان به مرکز خرید کاله ایچی و مرکز خرید سوکه اشاره نمود. اما در حالت کلی می توان گفت که مراکز خرید آنتالیا نسبت به مراکز خرید و بازارهای کوش آداسی معروف تر و شناخته شده تر هستند و محبوبیت بیشتری دارند.

نتیجه گیری

اگر شما هم قصد سفر به ترکیه را دارید و زمانتان هم محدود است، حتما باید بین آنتالیا و کوش آداسی گیر نموده باشید. هردو شهر آنتالیا و کوش آداسی به نوبه خود مجذوب کننده و منحصربه فرد هستند و زیبایی های خاص خود را دارند که این امر، انتخاب تنها یکی از آن ها را سخت نموده است. اگر می خواهید شیرین ترین لحظات را در زمان کم خود به هنگام سفر به ترکیه داشته باشید و از تعطیلات چند روزه خود به خوبی بهره ببرید، در انتخاب مقصد سفر خود دقت کنید. همانطور که اشاره نمودیم، فصل مناسب سفر به آنتالیا شاید زمان مناسبی برای سفر به کوش آداسی نباشد و یا ممکن است امکان دیدنی آنتالیا چنانکه بایست شما را مانند اماکن دیدنی کوش آداسی به وجد نیاورند.

همانطور که در مقاله بالا اشاره نمودیم، کوش آداسی و آنتالیا هردو شهرهای معروف و جهانگردی گردشگری در ترکیه هستند که در صنعت توریسم این کشور نقش کلیدی و مهمی را ایفا می نمایند. توصیه خبرنگاران به همراهان خود این است که اگر قصد سفری خانوادگی و یا همراه با کودک خردسال را دارید و در پی شهری آرام و ساکت می گشت تا تعطیلات خود را در آن سپری کنید، کوش آداسی گزینه مناسبی برای شماست و اگر در پی تجربه هیجان و فرصت های جدیدی در زندگی خود هستید، سفر آنتالیا مناسب شماست.

  • مراکز خرید معروف آنتالیا کدام اند؟

از مراکز خرید معروف آنتالیا می توان به مرکز خرید تراسیتی، مرکز خرید مارک، مرکز خرید اوزدیلک پارک و مرکز خرید میگروس اشاره نمود که در مقاله ای جداگانه در مورد مراکز خرید معروف آنتالیا توضیحات مفصلی داده ایم.

  • امکانات تفریحی هتل های ترکیه شامل چه چیزهایی می گردد؟

از امکانات تفریحی هتل های این دو شهر نیز می توان به بازی های ورزشی، ساحل اختصاصی، فروشگاه سوغاتی، کافی شاپ و رستوران های متنوع اشاره نمود.

  • رجحانن زمان سفر به کوش آداسی چه زمانی است؟

کوش آداسی در اردیبهشت هوای خوبی دارد و رجحانن زمان سفر به این شهر بین فروردین تا مهر است. بعضی از مسافران نیز زمان برگزاری جشن کریسمس در فصل زمستان به این هر سفر نموده و به جای تفریحات آبی، از کارناوال ها و تخفیف های کریسمس لذت می برند.

منبع: الی گشت
انتشار: 12 شهریور 1401 بروزرسانی: 12 شهریور 1401 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 2158

به "مقایسه دقیق دو شهر آنتالیا و کوش آداسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه دقیق دو شهر آنتالیا و کوش آداسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید