شهری که یک هتل هم ندارد

به گزارش مجله اینمن، بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی پس از زیارت حرم عبدالعظیم حسنی(ع) یا دیگر مکان های تاریخی و طبیعی در شهر ری، اگر بخواهند شب های این منطقه را هم ببینند یا باید سرگردان خیابان ها باشند یا به مرکز بازگردند. سابقه سکونت در شهر ری به دوره پیش از اسلام باز می شود و خیلی قبل تر از اینکه تهران به شکل امروزی در بیاید و به نام یکی از بزرگترین و کهن ترین شهرهای جهان مطرح بوده است. حال و روز زائران شهر ری تنها به یک بازدید زیارتی روزانه خلاصه می شود و انتهای آن هم سرگردانی و ناکامی برای یافتن محلی برای شب ماندن انتخاب تهران برای اقامت است.

شهری که یک هتل هم ندارد

نبود هتل های شهر ری موجب تغییر فرایند گذران توریستان از اقامتی به ساعتی شده و توریستانی که باید چندین روز را برای بازدید آثار باستانی و مذهبی جنوب مرکز سپری کنند، به دلیل نبود مکانی برای ماندن و استراحت به چندین ساعت خلاصه می شود و گاها مجبورند در آلاچیق های بوستان ها، چادرها و اگر خوش شانس باشند در مدارس اسکان یابند. این خبر درباره این است که شهر ری هتل ندارد.

نیمه کاره ماندن ساختمان 2 هتل در شهرری

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی ری گفت: ساختمان هتل دولت آباد و ضلع شرقی حرم عبدالعظیم الحسنی (ع) به دلیل همراهی نکردن بانک های عامل با پیشرفت فیزیکی 75 درصد نیمه کاره رها شده است.

امیر مصیب رحیم زاده اظهارداشت : 100 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل و اتمام این 2 هتل نیاز است که در صورت همراهی و همکاری بانک های عامل، این هتل ها تا 2 سال آینده به بهره داری می رسد.

وی نام کرد: هتل های شهر ری در صورت تکمیل، ظرفیت 2 هزار توریست در سطح شهرستان را دارد که از نظر اقتصادی نتایج مثبتی را برای مردم جنوب مرکز همراه خواهد داشت. این خبر پیرامون این است که شهر ری هتل ندارد.

اسکان توریستان در مدارس و چادر مسافرتی

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و توریستی ری ادامه داد: مدارس این شهرستان تا حدودی خلا هتل های شهر ری را جبران می کنند و در فصولی که تعداد زیادی توریست به شهرستان می آیند، مکان مناسبی برای اسکان محسوب می شوند.

وی افزود: با هماهنگی آموزش و پرورش در نوروز 98 هم مدارس جنوب مرکز پذیرای مسافران و زائران خواهد بود.

وی نام کرد: چادرهایی برای توریستان در بوستان های سه دختران و زائر و هم ضلع جنوبی حرم عبدالعظیم (ع) تدارک دیده شده تا توریستان در این چادرها اسکان یابند.

رحیم زاده ادامه داد: امکانات اولیه از جمله آب شرب، آلاچیق و مسائل مربوط به اسکان در این پارک ها تدارک و امنیت هم تمهید شده تا زائران چادرهای خود را در این مکان ها برپا کنند.

بومگردی منازل جایگزین هتل

عضو شورای اسلامی تهران، ری و تجریش هم در این باره معتقد است: نبود هتل در این منطقه زیارتی و سیاحتی به دلیل کم کاری مسئولان گذشته و به هیچ وجه موضوع شهر ری هتل ندارد، پذیرفتنی نیست.

حسن خلیل آبادی ساخت هتل را نیاز و ضرورت برای منطقه ری بیان و گفت: در نبود هتل باید چاره جویی و برنامه ای کوتاه مدت در این زمینه طراحی تا این نیاز جنوب مرکز جبران شود.

وی با بیان اینکه دو راه حل برای رفع معضل هتل و اقامتگاه برای توریستان ری وجود دارد، یادآور شد: منازل اطراف حرم به مرکز بومگردی تبدیل شوند تا توریستان و زائران بتوانند بدون دغدغه، محلی برای استراحت داشته باشند و از طرفی هتل های نیمه کاره باید هر چه سریعتر تکمیل شوند.

خلیل آبادی با بیان اینکه در ساخت هتل باید نسبت به امکانات و تجهیزات مناسب و به روز دقت شود شرح داد: هتلی در ضلع شرقی حرم عبدالعظیم(ع) در حال ساخت است که به دلیل نامعلومی ساخت آن متوقف و مسکوت مانده است.

وی به ساخت هتلی در منطقه دولت آباد شهر ری اشاره کرد و گفت: ساخت هتل در دولت آباد اجرایی شده و در صورت اتمام و تکمیل این هتل بسیاری از مسائل توریستان و زائران برای اسکان مرتفع خواهد شد.

خلیل آبادی گفت: شورای شهر تهران هم تمامی امکانات را در اختیار این قشر قرار می دهد و از سرمایه گذاران این بخش حمایت می کند.

رونق تورهای یکروزه در نبود هتل

شهردار منطقه 20 در ادامه گفت: شهر ری با وجود ظرفیت های توریستی، هویت قدیمی و ویژگی های بسیاری که موجب تمایز این شهر از سایر شهرها شده، اما از قطار توسعه عقب مانده است.

فرهاد افشار با بیان اینکه به دلیل نبود هتل و محلی برای استقرار توریستان، فرصتی برای اقامت این افراد وجود ندارد، افزود: عمده ظرفیت های سیاحتی و زیارتی شهرستان ری به صورت ساعتی در اختیار توریستان قرار می گیرد.

وی افزود: نبود هتل مناسب و حتی مهمانسرا در این شهر موجب رونق تورهای یک روزه شده و توریستی که باید در طی چند روز از آثار تاریخی شهر بازدید کند به تور یک روزه اکتفا می کند و از این شهر خارج می شود.

افشار زمینه سازی برای سرمایه گذاری در حوزه هتلداری را از برنامه ها و اولویت های شهرداری منطقه 20 نام کرد و افزود: سعی داریم با حمایت از سرمایه گذاران در این بخش، توریستان ساعتی را به اقامتی تبدیل کنیم.

برچسب ها

  • اخبار توریستی
  • ایرانگردی
  • ایران گردی
  • خبر
  • توریستی
منبع: گردشبان
انتشار: 22 مرداد 1400 بروزرسانی: 22 مرداد 1400 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 1779

به "شهری که یک هتل هم ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهری که یک هتل هم ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید