طرز تهیه اسموتی هندوانه تابستانی به سبک کافی شاپ، ساده و سریع

به گزارش مجله اینمن، در روزهای گرم تابستان، بدن ما آب زیادی را از دست می دهد به همین دلیل مصرف مایعات بسیار لازم است. اسموتی ها از انواع نوشیدنی های خوشمزه و سالمی هستند که علاوه بر تامین آب بدن، حاوی ویتامین ها و مواد معدنی بسیاری هستند. اسموتی در واقع یک نوع نوشیدنی بر پایه میوه است که شما می توانید آن را در چند دقیقه در منزل یا محل کار خود تهیه کنید. در این مطلب از کتاب کاله قصد داریم تا با طرز تهیه اسموتی هندوانه آشنا شویم. اگر در پی امتحان کردن یک طعم نو هستید، اسموتی موز و انگور پیشنهاد هیجان انگیزی است.

طرز تهیه اسموتی هندوانه تابستانی به سبک کافی شاپ، ساده و سریع

مواد لازم برای طرز تهیه اسموتی هندوانه با شیر

  • هندوانه خرد شده 1 پیمانه
  • توت فرنگی 1/2 پیمانه
  • ماست ساده یا طعم دار 1/2 پیمانه
  • شیر 1/2 پیمانه
  • عسل 1/2 قاشق غذاخوری
  • نعنا به مقدار لازم

طرز تهیه اسموتی هندوانه با شیر

1- آماده کردن میوه

اسموتی باید به صورت خنک سرو بگردد به همین علت معمولا برای درست کردن آن از یخ استفاده می گردد اما در طرز تهیه اسموتی هندوانه بهتر است که میوه را از قبل داخل فریزر قرار دهیم تا یخ بزند. بافت هندوانه دارای مقدار زیادی آب است و اگر از میوه یخ زده استفاده کنیم، دیگر احتیاجی به افزودن یخ نیست.

برای این کار ابتدا هندوانه را به قطعات کوچک تقسیم کنید و سپس هسته های آن را خارج کنید. حالا میوه را در یک ظرف دردار ریخته و به مدت نیم ساعت در فریزر قرار دهید.

توت فرنگی را نیز خوب بشویید. سپس آن را در یک ظرف دیگر ریخته و داخل فریزر بگذارید تا آن هم یخ بزند.

2- درست کردن اسموتی

بعد از اینکه هندوانه و توت فرنگی یخ زدند، آن را از فریزر خارج نموده و داخل مخلوط کن بریزید. شیر، عسل، ماست و چند پر نعنا نیز به آن اضافه کنید. حدود 30 ثانیه دستگاه را روشن کنید تا مواد خوب مخلوط شوند. بعد کمی هم بزنید. اگر احتیاج بود حدود 30 ثانیه دیگر نیز اجازه دهید تا مواد با هم مخلوط شوند.سپس اسموتی را داخل لیوان ریخته و با چند پر نعنا آن را تزیین کنید. اسموتی بسته به نوع میوه ای که در آن وجود دارد، حاوی انواع ویتامین های مختلف است. اگر شما به عنوان یک ورزشکار حرفه ای احتیاج دارید تا پروتئین بیشتری به بدن خود وارد کنید، اسموتی موز و توت فرنگی انتخاب بسیار مناسبی است.

اسموتی هندوانه ساده

هندوانه می تواند تابستان و گرمای خسته نماینده آن را قابل تحمل کند. به علاوه این میوه سرشار از ویتامین سی است و می تواند مقدار ویتامینی که در طول روز به آن احتیاج داریم را تامین کند. اسموتی هندوانه به عنوان یک نوشیدنی تابستانی و خنک هم می تواند به عنوان عصرانه و یا وعده غذایی بعد از تمرین استفاده گردد و هم به جای نوشابه های پر از شکر به عنوان نوشیدنی کنار غذا سرو گردد. در این بخش طرز تهیه اسموتی هنوانه ساده و کم کالری را می خوانیم. اگر ورزشکار هستید می توانید طرز تهیه 3 نوع اسموتی پروتئینی را در کتاب کاله بخوانید.

مواد لازم برای طرز تهیه اسموتی هندوانه ساده

  • هندوانه خرد شده 1 پیمانه
  • لیموترش تازه 1 عدد
  • پوست لیموترش به مقدار لازم
  • رزماری تازه 1 قاشق چایخوری
  • شکر یا عسل 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه اسموتی هندوانه ساده

1- آماده کردن مواد اولیه

برای درست کردن اسموتی هندوانه بهتر است که ابتدا میوه را خرد نموده، هسته ها را جدا کنید و سپس آن را در یک ظرف در بسته ریخته و داخل فریزر قرار دهید. در طرز تهیه اسموتی هندوانه بهتر است که از آب یا یخ استفاده نکنیم زیرا مزه و بافت آن شبیه آب هندوانه می گردد.

حالا چند برگ از رزماری را با چاقو خرد کنید و کنار بگذارید. یک عدد لیموترش تازه را بردارید و با استفاده از رنده کوچک، پوست آن را رنده کنید. برای داشتن یک زست یا پوست لیموی خوش عطر، توجه داشته باشید که نباید قسمت سفید پوست را رنده کنید زیرا این قسمت باعث تلخی اسموتی شما می گردد.

2- درست کردن اسموتی هندوانه

بعد از حدود نیم ساعت تا یک ساعت، هندوانه را از فریزر خارج کنید. آن را در دستگاه مخلوط کن بریزید. حالا لیموترش را نصف کنید و آب آن را داخل مخلوط کن بچکانید. پوست لیمو، رزماری خرد شده و عسل را نیز به مواد اضافه کنید. اجازه دهید تا مواد به مدت 30 ثانیه با هم مخلوط شوند. بعد از 30 ثانیه اگر اسموتی به بافت موردنظرتان نرسید، باز هم آن را مخلوط کنید. مقداری از آن را بچشید تا اگر احتیاج بود، مقدار بیشتری عسل یا آب لیموترش اضافه کنید.

اسموتی را داخل لیوان بریزید و یک برش هندوانه و رزماری آن را تزئین کنید.

نکات مهم برای طرز تهیه اسموتی هندوانه

در طرز تهیه اسموتی هیچ قاعده خاصی وجود ندارد. شما می توانید برای درست کردن این نوشیدنی از هر نوع سبزی و میوه ای که باب میلتان است بهره ببرید اما نکات زیر حکم فوت کوزه گری را دارد و با رعایت آن ها، شما در نهایت یک اسموتی حرفه ای و کافی شاپی را سرو خواهید کرد.

  • اگر اسموتی هندوانه شما خیلی غلیظ شد، می توانید مقداری آب یا شیر به آن اضافه کنید و دوباره مواد را مخلوط کنید تا اسموتی یک دست گردد.
  • برای درست کردن انواع اسموتی می توانید از شیر گاو یا انواع شیرهای گیاهی بهره ببرید. شیر نارگیل با مزه اسموتی هندوانه بسیار هماهنگ است و نوشیدنی شما را دلچسب تر می نماید. شما می توانید طرز تهیه شیر نارگیل و خواص آن را در کتاب کاله بخوانید.
  • این دو دستور اسموتی هندوانه به نسبت سایر اسموتی ها، رقیق تر است. اگر دوست دارید تا نوشیدنی شما غلیظ تر باشد، می توانید به ازای هر لیوان اسموتی، یک عدد موز یخ زده به مواد اضافه کنید. برترین روش فریز کردن موز بدون سیاه شدن را در کتاب کاله بخوانید.
  • مقدار شیرین بودن نوشیدنی به ذائقه خودتان بستگی دارد. شما می توانید مقدار بیشتری شکر یا عسل به اسموتی اضافه کنید. برای این که نوشیدنی مزه متعادلی داشته باشد، بهتر است بعد از مخلوط کردن آن را بچشید. بعلاوه این نکته را به خاطر داشته باشید که کم کم و در چند مرحله شیرین نماینده را اضافه کنید.
  • استفاده از آب گازدار یا آب میوه های کم شکر دنیای متفاوتی از اسموتی را برای شما می سازند. اگر در هنگام درست کردن اسموتی هندوانه مقداری آب گازدار به آن اضافه کنید، نوشیدنی خاص و متفاوتی را خواهید داشت که در کنار غذا بی نظیر می گردد.

سوالات متداول

در این بخش از کتاب کاله دو دستور مختلف برای طرز تهیه اسموتی هندوانه خوشمزه و تابستانی را با هم خواندیم. این نوشیدنی خوشمزه را می توانید به عنوان میان وعده برای بچه ها عزیز خود تهیه کنید تا با خوردن میوه های تابستانی ویتامین های روزشان را مصرف نمایند و از این خوراکی خوشمزه لذت ببرند.

اسموتی هندوانه را تا چند روز می توانم نگهداری کنم؟

اسموتی چون از مخلوط میوه طبیعی با شیر یا آب درست می گردد، بهتر است که بعد از آماده شدن، خنک سرو گردد. گرما و نگهداری طولانی مدت اسموتی باعث می گردد ویتامین های آن از بین برود. اما اگر مقداری اسموتی به جای مانده، آن را حتما در یخچال نگه دارید و حداکثر تا 8 ساعت بعد آن را مصرف کنید.

آیا می توان پودر پروتئین را به اسموتی افزود؟

بله. اگر ورزش می کنید یا رژیم غذایی خاصی دارید که باید بعد ورزش پروتئین بیشتری به بدنتان برسانید، یک یا دو پیمانه پودر پروتئین به مواد اسموتی اضافه کنید. سپس مواد را خوب مخلوط کنید.

چه میوه هایی با اسموتی هندوانه خوشمزه می گردد؟

اسموتی هندوانه طبع خنک و نشاط بخشی دارد. برای اینکه مزه متفاوتی به اسموتی خود دهید می توانید از مقداری نعنا تازه، انواع توت ها مانند توت فرنگی و شاتوت، نارگیل، انبه و… بهره ببرید.

آیا می توان به جای شکر یا عسل از خرما برای شیرین کردن اسموتی استفاده کرد؟

بله. در طرز تهیه اسموتی هیچ قاعده خاصی وجود ندارد. شما می توانید برای شیرین کردن نوشیدنی خود از هر محصولی بهره ببرید. حتی می توانید هیچ شیرین نماینده ای نیز اضافه نکنید و از شیرینی طبیعی میوه ها لذت ببرید.

منبع: کتاب کاله
انتشار: 25 تیر 1402 بروزرسانی: 25 تیر 1402 گردآورنده: inman.ir شناسه مطلب: 2297

به "طرز تهیه اسموتی هندوانه تابستانی به سبک کافی شاپ، ساده و سریع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه اسموتی هندوانه تابستانی به سبک کافی شاپ، ساده و سریع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید